Studia podyplomowe Pedagogika Trenera Sportu są unikalnym i profesjonalnym programem w Polsce kształcącym kadrę m.in według metody IMOPEKSIS. IMOPEKSIS to współczesna pedagogika nauczania i kształtowania kompetencji miękkich, I - intencje, M-motywacja, O - odpowiedzialność, P- pewność siebie, E- emocje, K- koncentracja, S - spójność, I - intuicja, S - sukces.
Celem studiów jest wyposażenie przyszłe kadry szkoleniowe w wartości kompetencji miękkich stanowiących uzupełnienie wiedzy specjalistycznej w każdej dyscyplinie sportowej w praktyce i teorii.
Studia skierowane do trenerów różnych dyscyplin sportowych jak również pedagogów chętnych poprzez sport budować kompetencje dzieci w okresie wczesnoszkolnym.
Uczestniczący pedagodzy i trenerzy otrzymają umiejętność przygotowania sesji treningowej lub lekcyjnej według metody IMOPEKSIS.
Jednocześnie studenci będą doświadczać obszaru medycznego i prawniczego w zakresie sportowym.
Uzyskanie certyfikatu nauczania metodą IMOPEKSIS - z roczną licencją
Poznanie różnych technik, narzędzi i modeli w budowaniu motywacji, pewności siebie oraz pozytywnych intencji z zastosowaniem metody IMOPEKSIS
Sesja wyjazdowa praktyczna podczas kliniki IMOPEKSIS
Zajęcia prowadzone przez praktyków pracujących w różnych dyscyplinach sportu
Zajęcia z psychologami pracującymi w sportach zespołowych jak również w indywidualnych
Zajęcia w formie warsztatowym w małych grupach
Poznanie metody oceny i analizy potencjału sportowego według metody platformy APS
Podstawy psychologii rozwoju człowieka.
Elementy psychologii klinicznej w sporcie z zakresu stresu i lęku.
Zarządzanie emocjami w sektorze młodzieżowym wg. metody IMOPEKSIS.
Proces budowania motywacji, pewności siebie, pozytywnych intencji według metody IMOPEKSIS.
Psychomotoryka oraz ocena i analiza potencjału sportowego zawodnika - platforma ASP.
Psychocybernetyka i podstawy psychologii.
Technika i Taktyka w negocjacjach kontraktów z wykorzystaniem kompetencji miękkich.
Neuromotoryka w treningu indywidualnym i grupowym z zastosowaniem metody IMOPEKSIS.
Wielowymiarowa analiza gry w różnych dyscyplinach sportowych z zastosowaniem metody IMOPEKSIS.
Technika i taktyka negocjacji kontraktu sportowego jako pogłębienie kompetencji miękkich.
Budowanie świadomości znaczenia pierwszej pomocy przedmedycznej.
Rola trenera w profilaktyce zdrowotnej i zapobieganiu urazom wśród zawodników.
Rodzaje urazów w sporcie.
Najczęstsze urazy układu mięśniowo - szkieletowego: od urazu i pierwszej pomocy do rehabilitacji i powrotu do aktywności sportowej.
Sposoby skutecznego radzenia sobie z bólem sportowca.
Kompetencje twarde:
Znajomość teorii uczenia się i rozwoju: Student powinien zrozumieć, jak ludzie uczą się na różnych etapach życia i jak różne style uczenia się wpływają na proces nauczania.
Projektowanie i implementacja programów szkoleniowych: Student powinien być w stanie zaprojektować i zaimplementować skuteczne programy szkoleniowe, które uwzględniają różne style uczenia się i potrzeby.
Znajomość strategii oceny i ewaluacji: Student powinien znać różne metody oceny i ewaluacji, które mogą pomóc w mierzeniu skuteczności programów szkoleniowych.
Znajomość praw i regulacji dotyczących edukacji: Student powinien znać prawo edukacyjne i regulacje dotyczące prowadzenia szkoleń.
Znajomość technologii edukacyjnych: Student powinien być kompetentny w stosowaniu nowoczesnych technologii edukacyjnych, takich jak platformy e- learningowe.
Kompetencje miękkie:
Umiejętność komunikacji: Student powinien być w stanie efektywnie komunikować się z uczniami, rodzicami i innymi profesjonalistami. Powinien być w stanie jasno i skutecznie przekazać informacje, zarówno na piśmie, jak i ustnie.
Umiejętności interpersonalne: Student powinien być w stanie efektywnie nawiązywać relacje i współpracować z innymi. Powinien być w stanie zrozumieć i szanować różne punkty widzenia.
Umiejętność adaptacji: Ze względu na ciągle zmieniający się krajobraz edukacyjny, student powinien być w stanie dostosować się do nowych sytuacji i zmieniających się potrzeb uczniów.
Kreatywność: Student powinien być w stanie twórczo myśleć, aby stworzyć innowacyjne i skuteczne strategie nauczania.
Umiejętność zarządzania czasem: Student powinien być w stanie efektywnie zarządzać swoim czasem, aby zapewnić, że wszystkie zadania są wykonane w odpowiednim czasie i na odpowiednim poziomie.
Empatia i zrozumienie: Student powinien być w stanie zrozumieć i empatyzować z uczniami, pomagając im w ich rozwoju i uczeniu się.
Asertywność: Student powinien potrafić wyrażać swoje myśli i uczucia w sposób stanowczy, ale szanujący drugą stronę, co jest szczególnie ważne w relacjach z uczniami, rodzicami i współpracownikami.
Umiejętność rozwiązywania problemów: Student powinien być w stanie skutecznie rozwiązywać problemy, które mogą pojawić się podczas procesu nauczania, takie jak różnice w stylach uczenia się, trudności uczniów, konflikty interpersonalne itp.
Umiejętność pracy pod presją: Edukacja i szkolenia mogą być stresujące, a student powinien być w stanie skutecznie zarządzać stresem i radzić sobie z presją.
Umiejętność motywowania innych: Jako trener, student powinien być w stanie motywować i inspirować innych do uczenia się i rozwoju.
Czas trwania studiów: 160 godzin
Studia trwają dwa semestry, nauka w systemie hybrydowym, raz/dwa razy w miesiącu : 5 zjazdów (sobota-niedziela) stacjonarnych w miesiącach X, XI, XI oraz V, VI , jeden zjazd studyjny (sobota-niedziela) IMOPEKSIS CLINIC - reszta zajęć w formule online. Dodatkowo e - learningowe oraz webinary.
Forma zaliczenia : dwa egzaminy online (egzamin zaliczający po każdym zakończonym semestrze) oraz praca zaliczeniowa.
RATA
WYSOKOŚĆ RATY
TERMIN PŁATNOŚCI
wpisowe
300 zł
w dniu zapisu
I
1400 zł
do 5 marca 2025
II
1400 zł
do 5 kwietnia 2025
III
1400 zł
do 5 maja 2025
IV
1200 zł
do 5 czerwca 2025
Ogółem
5 700 zł
Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU