Szkolenie instruktora symulacji medycznej wysokiej wierności

 

Logo Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego z flagą Polski i Unii Europejskiej.

 

W ramach realizacji projektu „EduTrend - Nowoczesna Edukacja dla Przyszłości Gospodarki” uczestnicy i uczestniczki objęci zostają wsparciem szkoleniowym z zakresu kompetencji dydaktycznych. Jednym z elementów obligatoryjnej ścieżki wsparcia kompetencyjnego jest szkolenie pn.: "Szkolenie instruktora symulacji medycznej wysokiej wierności z zakresu symulacji medycznej dedykowane kadrze dydaktycznej Wieloprofilowego Centrum Symulacji Medycznej Collegium Medicum Akademii WSB – uczestnikom i uczestniczkom projektu „EduTrend – Nowoczesna Edukacja dla Przyszłości Gospodarki”. 

Celem szkolenia jest rozwój kompetencji dydaktycznych poprzez pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania metod symulacji medycznej, w szczególności symulacji wysokiej wierności. Uczestnicy i uczestniczki zdobędą praktyczne umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem symulacji, a także przeprowadzania egzaminów OSCE, co pozwoli im skutecznie wspierać studentów i studentki w rozwijaniu kluczowych kompetencji zawodowych i interpersonalnych. Uczestnicy/czki szkolenia poszerzą swoją wiedzę i nabędą kompetencje na temat metod symulacji medycznej tak, aby w sposób praktyczny mogli/ły wspierać studentów/ki w kształtowaniu kompetencji kluczowych. 

Szkolenie jest elementem ścieżki rozwoju kompetencji dydaktycznych w ramach projektu i stanowi istotny krok w kierunku podnoszenia jakości dydaktyki akademickiej w Akademii WSB.

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które ukończyły kurs instruktora symulacji medycznej niskiej i pośredniej wierności lub posiadają porównywalne umiejętności.

Program szkolenia obejmuje zagadnienia:

  • Stosowanie metod symulacji medycznej wysokiej wierności w procesie kształcenia,
  • Tworzenie i prowadzenie scenariuszy symulacyjncy dopasowanych do efektów kształcenia,
  • Przygotowanie prawidłowego schematu i poszczególnych kroków realizacji scenariusza,
  • Przygotowanie list kontrolnych i narzędzi oceny scenariuszy,
  • Prowadzenie prebriefingu i debriefingu z zastosowaniem dialogu motywującego oraz komunikacji bez przemocy,
  • Udzielanie skutecznego feedbacku i wspieranie procesu uczenia się dorosłych,
  • Przygotowanie podsumowania dla studentów i zagadnień do omówienia w rozmowie podsumowującej,
  • Organizacja i zarządzanie stanowiskami symulacyjnymi oraz ich wyposażeniem,
  • Przeprowadzenie symulacji WW i usystematyzowanie działań realizowanych podczas symulacji,
  • Rozwijanie umiejętności obserwacji stanów emocjonalnych uczestników symulacji,
  • Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi i budowanie pozytywnej atmosfery pracy zespołowej.

Prowadząca szkolenia:

Szkolenie poprowadzi dr n o zdr. Aleksandra Brodowska - prof. Uczelni,  wykładowca akademicki z bogatym doświadczeniem praktycznym w zakresie prowadzenia zajęć metodami symulacji medycznej dla studentów/ek kierunków medycznych oraz wdrażania i przeprowadzania egzaminów OSCE. W ciągu ostatnich 5 lat, w ramach współpracy z realizatorem szkolenia Europejskim Centrum Doradztwa sp. z o.o., przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń dla instruktorów symulacji medycznej wszystkich stopni wierności oraz z zakresu egzaminu OSCE. 

Termin szkolenia: 28-29.04.2025 r.

Szkolenie odbędzie się stacjonarnie w siedzibie Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, ul. Cieplaka 1C - sala nr 327 i 328

 

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:
Biuro projektu (pon-pt w godz. od 8:00 do 16:00) 
tel.: 32 295 93 35 ; e-mail: edutrend@wsb.edu.pl