-
Podstawy prawne i etyczne doradztwa zawodowego
-
Rozwój zawodowy człowieka
-
Elementy psychologii rozwojowej i społecznej
-
Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych
-
Świat zawodów i rynek pracy
-
Coaching - warsztaty
-
Psychologia podejmowania decyzji zawodowych
-
Metodyka preorientacji zawodowej dla przedszkoli
-
Metodyka pracy z treściami programowymi orientacji zawodowej w klasach I-VI
-
Metodyka prowadzenia zajęć przez wychowawcę klasy
-
Metodyka pracy z treściami programowymi doradztwa zawodowego dla klas VII-VIII i szkół ponadpodstawowych
-
Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie
-
Komunikacja interpersonalna w doradztwie i coachingu
-
Narzędzia diagnostyczne w pracy nauczyciela doradcy zawodowego
-
Doradztwo zawodowe uczniów niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie
-
Diagnoza zasobów własnych
-
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w wyborze kierunku kształcenia oraz zawodu
-
Aktywne i alternatywne metody poszukiwania pracy
-
Nowoczesne metody selekcji i rekrutacji pracowników
-
Trening kreatywności
-
Monitorowanie rynku pracy dla potrzeb doradztwa zawodowego
-
Media społecznościowe w procesie zarządzania rozwojem zawodowym
-
Praktyczny networking w poszukiwaniu bądź zmianie zatrudnienia
-
Warsztaty prowadzenia rozmowy doradczej
-
Metodyka poradnictwa indywidualnego i grupowego. Praca z grupą
-
Coaching - mentoring - tutoring - formy pracy i zastosowanie
-
Nowe technologie wspierające proces doradztwa zawodowego. Elementy e-doradztwa
-
Praktyka pedagogiczna
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie kształcenia.
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Forma realizacji zajęć: online
Czas trwania: trzy semestry
Liczba godzin: 270 godzin dydaktycznych + 90 godzin praktyki pedagogicznej
Dni realizacji zajęć: wybrane soboty oraz niedziele
Podstawa zaliczenia: uzyskanie pozytywnych ocen z egzaminów zaliczających poszczególne semestry nauki oraz zaliczenie przedmiotów i zrealizowanie praktyk określonych w programie studiów.