Kierunek

SURDOLOGOPEDIA | NYSA

Tryb: Hybrydowe Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Tryb: Online Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Program na studiach podyplomowych jest zgodny z przepisami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

Studia podyplomowe Surdologopedia realizowane przez Akademię WSB są unikatową propozycją doszkalającą skierowaną do logopedów i neurologopedów. 

Celem studiów jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne słuchaczy do pracy terapeutycznej z pacjentami z różnymi rodzajami uszkodzeń narządu słuchu, m.in. w zakresie kształcenia języka u dzieci z prelingwalnymi znacznymi i głębokimi ubytkami słuchu. Studia znacznie poszerzają wiedzę w zakresie usprawniania dzieci ze znacznymi i głębokimi zaburzeniami słuchu oraz z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego.

Program studiów obejmuje między innymi zagadnienia z zakresu: różnych metod terapii osób z uszkodzonym narządem słuchu (metody audutywno-werbalne, rehabilitacja osób z implantami, podstawy języka migowego, komunikacja totalna, metoda fonogestów), audioprotetyki, audiologii klinicznej, emisji głosu, surdopsychologii i surdopedagogiki, fonetyki akustycznej oraz terapię surdologopedyczną terapię osób głucho-niewidomych.

Surdologopeda bez problemu znajduje zatrudnienie w zespołach wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w przedszkolach i szkołach masowych, integracyjnych i specjalnych wszędzie tam gdzie znajdują się dzieci niesłyszące. Do placówek tych zaliczają się również poradnie psychologiczno – pedagogiczne, zwłaszcza specjalistyczne zajmujące się diagnozą i terapią dzieci niesłyszących.

  • Atuty

    • nabycie  uprawnień i kompetencji do podjęcia pracy w zawodzie surdologopedy w placówkach medycznych, oświatowych oraz pomocy społecznej, zgodnie z etycznymi zasadami udzielania takiej pomocy;
    • wysoko kwalifikowana kadra wykładowców z wieloletnią praktyką, doświadczenie w kształceniu surdologopedów, szczególnie w zakresie kształcenia praktycznego,
    • wśród wykładowców praktycy pracujący z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą i niedosłyszącą.
  • PARTNER

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum (ECES Vademecum) Nysa, ul. Poznańska 1 działa od 1 stycznia 2009 roku, chociaż właściciel tej firmy edukacyjnej dr Bożena Węcka zdobywała doświadczenie w edukacji pracując  w instytucjach z nią związanych od 1982 roku. ECES Vademecum działa głównie na terenie województwa opolskiego i województw ościennych. Tworzą ją: Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe, Placówka Doskonalenia Nauczycieli, Szkoła Policealna dla dorosłych, Liceum dla dorosłych. Dodatkowo Vademecum współpracuje z 3 uczelniami wyższymi w tym także z  Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej.

    Wiodącą działalnością  ECES Vademecum jest działalność edukacyjna prowadzona na szeroką skalę na rzecz doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych oraz pracowników samorządów terytorialnych zarządzających oświatą w zakresie wiedzy i umiejętności zgodnych z założeniami zreformowanego systemu oświaty. ECES Vademecum jest także organizatorem kursów zawodowych, warsztatów, szkoleń z różnych dziedzin.

    Potencjał techniczny ECES Vademecum to budynek w Nysie, przy ulicy Poznańskiej 1. Przebudowany i zmodernizowany składa się z trzech kondygnacji o powierzchni 1450 m2. W budynku mieści  się 14 sal do prowadzenia zajęć w tym także studia nagrań do zajęć zdalnych. Dodatkowo do dyspozycji studentów są: biblioteka, strefy rekreacyjne: wewnętrzna i zewnętrzna. W budynku jest dostępny Internet bezprzewodowy (łącza światłowodowe).

    Kadra dydaktyczna (136 wykładowców) prowadząca zajęcia w ECES Vademecum, rekrutuje się z uczelni wyższych co jest gwarantem akademickiej jakości nauczania. Ponadto zajęcia prowadzą także praktycy: metodycy, dyrektorzy bibliotek, szkół i przedszkoli, psychologowie, pedagodzy.

    Potencjał społeczny wynika z wieloletniej działalności ECES Vademecum na niwie edukacyjnej. Współpraca z 3 uczelniami wyższymi oraz własne firmy edukacyjne są potężnym orędziem na drodze zaspokajania potrzeb edukacyjnych województwa opolskiego i województw ościennych. ECES Vademecum to także organizator dużych imprez kulturalnych o zasięgu ogólnokrajowym, poświęconych dialogom międzykulturowym. Zorganizowano do tej pory 10 wieczorów kultury krajów śródziemnomorskich. Na niwie naukowej ECES Vademecum jest organizatorem Europejskich Dni Nauki, skierowanych są do różnych grup społecznych: nauczycieli, przedstawicieli biznesu, pracowników administracji, służby zdrowia i wielu innych.

    ECES Vademecum jest wysoko notowane przez: jednostki samorządu terytorialnego, instytucje edukacyjne, odbiorców oferty edukacyjnej, wykładowców, partnerów. Dnia 1 wrzesień 2019 r. - Placówka Doskonalenia Nauczycieli Vademecum otrzymała akredytację Opolskiego Kuratora Oświaty na kolejne 5 lat, dnia 5 październik 2018 r. – ECES Vademecum otrzymało podziękowanie w formie kryształu okolicznościowego z okazji XX-lecia Powiatu Nyskiego za wzorową współpracę, okazaną pomoc i wspieranie Zarządu i Rady Powiatu w realizacji ich zadań. Od lat zajmuje czołowe miejsca w konkursie Orły Edukacji czy Firma Godna Zaufania.

    Adres:

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum

    48-300 Nysa, ul. Poznańska 1, tel. 77435 12 54

    www.poznanska.nysa.pl www.vademecum.nysa.pl

  • Program

    1. Podstawy fonetyki
    2. Anatomia i patologia narządów słuchu
    3. Audiologia i audiometria
    4. Wprowadzenie do surdologopedii
    5. Foniatria
    6. Podstawy otorynolaryngologii
    7. Surdopsychologia
    8. Metodyka pracy z osób słabo słyszących i niesłyszących
    9. Metodyka pracy z dzieckiem ze sprzężeniami
    10. Kształtowanie i rozwój mowy osób słabo słyszących i niesłyszących
    11. Diagnoza logopedyczna zaburzeń słuchu i mowy
    12. Terapia surdologopedyczna
    13. Metody nauki czytania i pisania
    14. Podstawy języka migowego
    15. Rehabilitacja osób z inplantami
    16. Emisja głosu
    17. Seminarium
    18. Praktyki

    Liczba godzin: 275 h zajęć dydaktycznych, w tym 30 h praktyki zawodowej

    Informacje dodatkowe

    • Studia przeznaczone są dla absolwentów podyplomowych studiów w zakresie Logopedii oraz studiów wyższych magisterskich ze specjalnością logopedyczną. UWAGA! Ukończenie podyplomowych studiów z Surdologopedii nie jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu specjalisty surdologopedy w ramach służby zdrowia.
    • Czas trwania: 2 semestry.
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów oraz zaliczeniem praktyki.
    • Dni odbywania się zajęć: soboty, niedziele.
    • Część zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    dr Orłowska Wiktoria

    doktor nauk medycznych w zakresie medycyny. Adiunkt na Wydziale Elektroradiologii w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Wykładowca na kierunku Logopedia w Instytucie Studiów Podyplomowych. Wykładowca w Instytucie Promocji Zdrowia WSTH w Podkowie Leśnej. Ratownik medyczny w centrum diagnostycznym. Kilkunastoletnie doświadczenie w pracy naukowo-dydaktycznej. Obszarem zainteresowań naukowych są zagadnienia medyczne związane ze zdrowiem populacji oraz jednostki.

    Więcej

    Borecka-Sierpina Beata

    logopeda, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny, specjalistka w dziedzinie wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z wieloletnim doświadczeniem w oświacie. Certyfikowany terapeuta ręki. Posiada zawodowe doświadczenie w edukacji ogólnodostępnej, specjalnej i integracyjnej na wszystkich poziomach edukacyjnych. Nauczyciel dyplomowany. Wieloletnia działaczka Zarządu Głównego Polskiego Związku Logopedów oraz Przewodnicząca Wojewódzkiej Organizacji Związkowej Śląsk-Opole PZL. Doradca metodyczny oraz konsultant  ośrodka doskonalenia nauczycieli. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli, studentów, jest autorką i realizatorką wielu programów kursów grantowych Kuratora Oświaty. Przez szereg lat organizowała i prowadziła kursy kwalifikacyjne, warsztaty oraz konferencje, w tym międzynarodowe. Jest redaktorką publikacji Mózg Mowa Terapia, 2006 Opole i Nasze dzieci różne są… Jak im pomóc, by osiągnęły sukces? Część 2, Poradnik dla nauczycieli, 2014 Opole oraz współredaktorką Rzeczywistość a przyszłość edukacyjna ucznia z dysleksją. Modelowa opieka, 2004 Opole. Za zasługi w oświacie otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej oraz Srebrny Krzyż Zasługi.

    Więcej

    Cugier Agnieszka

    neurologopeda, logopeda i terapeuta, pracująca we własnych Gabinetach LogAfa we Wrocławiu oraz w przedszkolu specjalnym. Współzałożycielka i członkini Stowarzyszenia Razem Rozkodujmy Afazję. Prekursorka "Spotkań z sercem", czyli grupy wsparcia dla rodziców dzieci z afazją "rozwojową" i ORM, systematycznie odbywających się już w kilku miastach Polski. Specjalizująca się w diagnozie i terapii dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami mowy o różnych podłożach i charakterystyce (m. in. afazja "rozwojowa", alalia, ORM, afazje nabyte, spektrum autyzmu, choroby genetyczne) oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (m. in. dysleksja rozwojowa).

    Więcej

    Dudzik Iwona

    Od 24 lat Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Nysie, Logopeda, doradca metodyczny, prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną, surdopedagogiczną, pedagogiczną, posiada doświadczenie w doskonaleniu nauczycieli w obszarach edukacji wczesnoszkolnej, wychowania przedszkolnego, specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wykładowca akademicki.

    Więcej

    Lewandowska Justyna

    Właścicielka prywatnego gabinetu logopedycznego, z wykształcenia magister filologii polskiej i logopeda, logopeda w Poradni psychologiczno-pedagogicznej w Nysie, członkini zespołu diagnostycznego całościowe zaburzenia rozwoju ASD, Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozowania dzieci i młodzieży oraz prowadzeniu terapii zaburzeń mowy i wad wymowy u dzieci, zwłaszcza młodszych. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie logopedii, pedagogiki korekcyjnej, nauki o języku.

    Więcej

    Mikulska Izabela

    Tłumacz języka migowego PJM, wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami niesłyszącymi, psycholog, Certyfikowany Specjalista Psychoterapii Uzależnień. Koordynator pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie surdopedagogiki.

    Więcej

    Gorczyca Magdalena

    Surdologopeda, neurologopeda, pedagog specjalny oraz terapeuta wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju – absolwentka Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Praktyk z wieloletnim stażem pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pracuje w Zespole Placówek Specjalnych w Nysie, oraz w Promyku Nadziei – firmie oferującej specjalistyczną pomoc i terapię dla dzieci i młodzieży. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie pedagogiki specjalnej, surdopedagogiki, logopedii, a także terapii pedagogicznej.

    Więcej
  • Rekomendacje

    W ramach studiów podyplomowych kształcimy specjalistów przygotowanych do pracy z osobami niedosłyszącym lub niesłyszącym. Podczas zajęć słuchacze poznają metody stosowane w pracy z osobami niesłyszącymi lub niedosłyszącymi, tj. ćwiczenia oddechowe i słuchowe, metody uczenia rozumienia poszczególnych części mowy – słów, zdań. W przyszłej pracy Absolwent jest przygotowany m.in. do przeprowadzenia wywiadu (np. z rodzicami dziecka, współmałżonkiem osoby dorosłej), badań diagnostycznych, na których podstawie opracowuje plan ćwiczeń lub rehabilitacji mowy, oceny, jakiego rodzaju trudności językowe może napotkać pacjent, ile czasu zajmie terapia oraz w jaki sposób powinna być ona przeprowadzona.

    Magdalena Bielenin
    Wykładowca Akademii WSB, oligofrenopedagog, logopeda, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 600 zł do 5 marca 2022
    II 600 zł do 5 kwietnia 2022
    III 600 zł do 5 maja 2022
    IV 600 zł do 5 października 2022
    V 500 zł do 5 listopada 2022
    VI 500 zł do 5 stycznia 2023
    VII 500 zł do 5 lutego 2023 
    Ogółem 4200 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Promocje

    Bonifikaty terminowe:

    - przy zapisie w terminie od 03.01.2022 r. do 31.01.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 500 zł.;

    - przy zapisie w terminie od 01.02.2022 r. do 15.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 300 zł;

    - przy zapisie w terminie od 16.02.2022 r. do 28.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 200 zł.

    Bonifikaty:

    - Bonifikata absolwencka - absolwenci wszystkich form edukacyjnych ECES Vademecum w roku akademickim 2020/2021, mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki; bonifikata obowiązuje do 31.01.2022 r.

    - Bonifikata z tytułu wyboru dwóch kierunków studiów podyplomowych - kandydaci przy wyborze drugiego kierunku studiów podyplomowych otrzymuje zniżkę w wysokości 50% od kwoty czesnego (zniżka dotyczy kierunku o niższym czesnym);

    - Bonifikata dla pracowników instytucji oświatowych - pracownicy instytucji oświatowych stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników instytucji otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu;

    - Bonifikata rodzinna - słuchacze studiów podyplomowych, którzy z członkiem rodziny tj. ojcem, matką, synem, córką, bratem, siostrą, mężem, żoną równocześnie podejmują naukę w Akademii WSB, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowny dokument;

     

  • Kontakt

    PDN Vademecum Nysa
    Koordynator Magdalena Ziółkowska
    * tel. 77 409 04 58
    * tel. 77 435 12 54 w.23
    * tel. kom. 691 564 567
    * e-mail: dos@poznanska.nysa.pl

Sprawdź dostępność miejsc
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji