Kierunek

INTEGRACJA SENSORYCZNA Z TERAPIĄ RĘKI

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Tylko teraz: do 29 lutego 2024 r. bonifikata 1 000 zł

Uwaga! Możliwość uzyskania dofinansowania do 100% na studia MBA i podyplomowe w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego!

Chcesz uzyskać więcej informacji – wypełnij formularz zgłoszeniowy KLIKNIJ

Wszystkie dostępne bonifikaty obowiązujące w Akademii WSB dostępne są tutaj.

Zaburzenia integracji sensorycznej prowadzą często do problemów komunikacyjnych, emocjonalnych, czy społecznych dziecka. Oznacza to po prostu, że zmysły dziecka niewłaściwie ze sobą współpracują i trzeba im pomóc. Studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej z terapią ręki przeznaczone  są dla nauczycieli, pedagogów, nauczycieli  pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających przygotowanie pedagogiczne. Studia zapewniają przygotowanie teoretyczne oraz umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej oraz terapii ręki.

Studia wyposażają absolwentów w wiedzę i kompetencje do prowadzenia procesu terapeutycznego. Po ukończeniu kierunku student przygotowany jest do przeprowadzania konsultacji i diagnozy integracji sensorycznej. Dodatkowym atutem jest umiejętność diagnozy i terapii ręki. Celem terapii ręki jest usprawnienie motoryki małej czyli ruchów precyzyjnych dłoni i palców. Wskazania do jej prowadzenia to m.in.: problemy z czynnościami samoobsługowymi, np. ubieranie się, zapinanie guzików; unikanie czynności  manualnych np. rysowania,  lepienia z plasteliny; obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej; problemy z wykonywaniem czynności wymagających precyzyjnych ruchów, niemożność skoordynowania obu rąk podczas wykonywania czynności manipulacyjnych czy nieprawidłowa postawa ciała.

  • Atuty

    • słuchacze w ramach studiów otrzymują Certyfikat potwierdzający uzyskanie Tytułu Terapeuty Integracji Sensorycznej
    • słuchacze w ramach studiów otrzymują Certyfikat Terapii Ręki
    • studia zapewniają przygotowanie teoretyczne oraz kształcą umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej
    • zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi w formie seminariów i warsztatów w sali Integracji Sensorycznej
    • dodatkowe wsparcie Absolwentów - Absolwenci mogą wziąć udział w cyklu warsztatów doszkalających oraz konsultacjach diagnozy dla terapeutów z uwzględnieniem korzystnej zniżki
  • Program

    1. Podstawy anatomii i fizjologii człowieka
    2. Wybrane zagadnienia z neurofizjologii rozwojowej  i psychoruchowej dziecka
    3. Budowa i funkcjonowanie zmysłów i układów sensorycznych
    4. Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej dziecka do 7 r. życia
    5. Wczesne wspomaganie rozwoju, kształcenie specjalne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna w ujęciu całościowym
    6. Zachowania trudne podczas terapii
    7. Teoria Integracji Sensorycznej
    8. Wczesna interwencja , diagnoza i terapia
    9. Stymulacja sensoryczna dziecka do 2r. życia
    10. Zaburzenia SI w grupach klinicznych ( MPD, ASD, Zespół Aspergera, FAS, ADHD, wady genetyczne)
    11. Zaburzenia przetwarzania słuchowego i jego wpływ na rozwój dziecka
    12. Lateralizacja
    13. Kamienie milowe rozwoju ruchowego.
    14. Zmysł wzroku Stymulacja systemu wzrokowego u dzieci z deficytami procesów Integracji Sensorycznej
    15. Wpływ niezintegrowanych odruchów na funkcjonowanie dziecka
    16. Współczesne problemy rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi
    17. Specyfika deficytów sensorycznych dzieci w chorobach psychicznych
    18. Wybrane zagadnienia  neurologii dziecięcej
    19. Praksja i dyspraksja
    20. Rola terapeuty w pracy z dzieckiem i rodzicem
    21. Wywiad z rodzicem
    22. Badania w gabinecie SI dziecka powyżej  4 roku życia
    23. Diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 r. ż
    24. Obserwacja Kliniczna
    25. Testy Południowo-Kalifornijskie- teoria i praktyka
    26. Rola dotyku, propriocepcji i przedsionka w rozwoju dziecka
    27. Praca z dzieckiem z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym
    28. Diagnoza i terapia dzieci z różnymi deficytami z MPDz, zespół Downa, FAS Warsztaty
    29. Związek terapii logopedycznej z terapią Integracji sensorycznej
    30. Sfera orofacjalna- wybiórczość pokarmowa w terapii integracji sensorycznej
    31. Organizacja terapii Integracji Sensorycznej. Dieta sensoryczna       
    32. Proces tworzenia diagnozy zaburzeń przetwarzania  Sensorycznego
    33. Kształtowanie chwytu, manipulacji, koordynacji wzrokowo-ruchowej
    34. Etapy rozwoju grafomotoryki i chwytu pisarskiego
    35. Propozycje ćwiczeń ruchowych i zabaw pomocnych w profilaktyce zaburzeń motoryki małej
    36. Studium przypadków
    37. Praktyka zawodowa

    Informacje dodatkowe

    • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
    • Czas trwania: 3 semestry
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami po każdym semestrze studiów oraz napisaniem i nagraniem diagnozy i terapii - studium przypadku
    • Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele
    • Liczba godzin – 435 (w tym 375 h zajęć dydaktycznych + 60 h praktyki zawodowej)

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    Katarzyna Świstuń

    Terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki I i II stopnia, diagnosta FASD , pedagog o specjalności opiekuńczo- wychowawczej i resocjalizacyjnej, oligofrenopedagog, nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, certyfikowany terapeuta Empathy Dolls. Założycielka i prezes Stowarzyszenia Centrum Terapii Dziecięcej “TĘCZA” w Knurowie. Dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Knurowie. W swojej pracy kieruje się dewizą A.J Ayres „Myśląc, że dziecko wyrośnie ze swego problemu, pozbawiamy je możliwości skorzystania z fachowej pomocy w momencie, w którym przyniosłaby  ona najlepsze skutki”.

    Więcej

    lek. Anna Stachura

    Neurologopeda. Od 10 lat zafascynowana możliwościami terapii neurobiologicznej, którą wykorzystuje w pracy w Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Dobre Miejsce” w Knurowie. Po ukończeniu studiów na kierunku lekarskim  pracowała  w Szpitalach w Polsce i w Irlandii ostatnio  Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii, a także Intensywnej Terapii Dziecięcej w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym nr 1 im. Prof. Stanisława Szyszko  w Zabrzu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Pracownik Katedry Logopedii i Zaburzeń Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Katedry i Zakładu Anatomii Topograficzej i Opisowej  SUM.

    Więcej

    dr Krzysztof Fabian

    Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Doktor nauk o kulturze fizycznej w zakresie Fizjoterapii. Z-ca Kierownika Działu Fizjoterapii Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu-Zdroju. Absolwent licznych kursów podyplomowych, m.in. medycyny ortopedycznej wg Cyriaxa, metody PNF, IASTM. Specjalizuje się w zakresie fizjoterapii w ortopedii i traumatologii narządu ruchu, diagnostyce i terapii wad postawy, ze szczególnym uwzględnieniem skolioz. Szczególnie zainteresowany diagnostyką narządu ruchu człowieka, diagnozą różnicową oraz biomechaniką kliniczną. Jest autorem publikacji i wystąpień naukowych.

    Więcej
  • Rekomendacje

    Trudnościom z zakresu integracji sensorycznej towarzyszą często też problemy szkolne i emocjonalne. Dlatego ważne jest aby dziecko było odpowiednio wsparte opieką terapeuty integracji sensorycznej. Celem studiów Integracja sensoryczna z terapią ręki jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne do pracy w charakterze terapeuty Integracji sensorycznej.  Student zostaje przygotowany do samodzielnej obserwacji dziecka, stosowania terapii i przeprowadzania pełnej diagnozy zaburzeń procesów Integracji Sensorycznej.  

    mgr Katarzyna Świstuń
    Założycielka i prezes Stowarzyszenia Centrum Terapii Dziecięcej “TĘCZA” w Knurowie.
    Dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Knurowie

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 800 zł do 5 marca 2024
    II 800 zł do 5 kwietnia 2024
    III 800 zł do 5 maja 2024
    IV 800 zł do 5 października 2024
    V 800 zł do 5 listopada 2024
    VI 800 zł do 5 grudnia 2024
    VII 800 zł do 5 lutego 2025
    VIII 800 zł do 5 marca 2025
    Ogółem 6 700 zł 5 700 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Bonifikaty

    Bonifikaty obowiązujące w Akademii WSB nie łączą się, wybierz najkorzystniejszą!


    Bonifikata terminowa 
    na studia MBA i podyplomowe w wysokości 1000 zł obowiązuje do 29 lutego 2024 r.*
    *Zniżka nie obowiązuje na kierunku: ACCA po polsku – zarządzanie finansami i rachunkowość w środowisku międzynarodowym (Partner EY), ACCA Strategic professional, Badanie zdarzeń kolejowych. Prawo. Technika. Metody. Organizacja pracy komisji, Bocznice kolejowe i terminale intermodalne w kolejowych procesach przewozowych, Budowa i eksploatacja pojazdów szynowych, Infrastruktura i sterowanie ruchem kolejowym, Logistyka i spedycja w transporcie kolejowym, Zarządzanie bezpieczeństwem transportu w sytuacjach kryzysowych, Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym, Zarządzanie zrównoważonym rozwojem w przedsiębiorstwach transportowych.

    *Niżej wymienione bonifikaty nie dotyczą studiów MBA i podyplomowych: Executive MBA, Master of Business Administration (Partner kierunku: EY), Master of Business Administration (MBA SME), ACCA po polsku - Zarządzanie finansami i rachunkowość w środowisku międzynarodowym i ACCA STRATEGIC PROFESSIONAL.

    • PROMOCJA "ABSOLWENT"

      Absolwenci Akademii WSB oraz absolwenci studiów podyplomowych Akademii WSB mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki.

    • Bonifikata dla firm

      Pracownicy firm i instytucji, stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników jednej firmy (instytucji), otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł czesnego (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu.

    • Bonifikata rodzinna

      Słuchacze studiów podyplomowych, których członek rodziny tj. ojciec, matka, syn, córka, brat, siostra, mąż, żona jest studentem studiów I-go lub II-go stopnia albo słuchaczem studiów podyplomowych w Akademii WSB, bądź równocześnie podejmują naukę, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowny dokument.

    • Promocja dla służb mundurowych

      Pracownicy służb mundurowych, m.in.: żołnierze, pracownicy służby więziennej i policjanci, otrzymują bonifikatę w wysokości 10% zniżki w opłacie czesnego na wybrane studia podyplomowe.

    • Bonifikata "Ekipa z pracy"

      Bonifikata jednej ostatniej raty dla „Ekipa z pracy”*

      Bonifikata dla osób wspólnie rozpoczynających studia, stanowiących grupę co najmniej 5 pracowników jednej firmy - otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł czesnego (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego).

  • Kontakt

    Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
    Koordynator Studiów: Oliwia Dróżdż
    e-mail: odrozdz@wsb.edu.pl

    tel. 885 544 699; 32 111 01 11

    Rekrutacja
    tel. 32 295 93 10
    tel. 32 295 93 12
    tel. 32 295 93 88    

Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji