Kierunek

METODYKA NAUCZANIA PROGRAMOWANIA I ROBOTYKI Z UŻYCIEM "MAŁYCH ROBOTÓW" OZOBOT

Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formule zamkniętej, tj. na zamówienie dla grupy min. 10 osób. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. Szkolenie Metodyka nauczania programowania i robotyki z użyciem „małych robotów” Ozobot jest odpowiedzią na zmiany w podstawie programowej w zakresie edukacji informatycznej. Pozwoli ono uzyskać uczestnikom wiedzę oraz umiejętności niezbędne do właściwej realizacji treści wynikających z podstawy programowej. Szkolenie odbywa się w formie wykładów połączonych z warsztatami praktycznymi z użyciem komputerów.

  • Cel szkolenia:

    Celem szkolenia jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i praktyczne umiejętności w obszarze metodyki nauczania programowania i robotyki z użyciem małych robotów Ozobot

  • Uczestnicy szkolenia:

    Szkolenie adresowane jest do nauczycieli szkół podstawowych, jak również wszystkich osób, które pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie nauki programowania.

  • Efekty szkolenia:

    Nauczyciel:

    • dowie się jak wykorzystać gry edukacyjne Scottie Go! i roboty typu Ozobot do realizowania treści wynikających z podstawy programowej w szkole podstawowej
    • potrafi włączyć treści z programowania i robotyki w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych przedmiotów szkolnych
    • zapozna się z obudową metodyczną dotyczącą programowania i robotyki i zrealizuje wybrane scenariusze lekcji
    • pozna darmową platformę Ozoblockly.pl, która umożliwia wizualny sposób programowania
    • dowie się jak tworzyć programy z bloczków, wykorzystując między innymi instrukcje warunkowe, pętle

    Każdu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia.
    Zarejestrować można się poprzez formularz rejetracyjny.

  • Opłaty:

    Koszt szkolenia: 270 zł

    ING Bank Śląski o/Dąbrowa Górnicza nr  64 1050 1272 1000 0008 0063 3554

  • Program szkolenia:

    1. Zapoznanie się z podstawą programową w szkole podstawowej w zakresie algorytmiki, programowania i robotyki.
    2. Przykładowe scenariusze lekcji.
    3. Programowanie z użyciem gry edukacyjnej Scottie Go!
    4. Programowanie z użyciem kredek, flamastrów.
    5. Programowanie z użyciem darmowej platformy Ozoblockly.pl.
    6. Programowanie w języku Scratch.
    7. Wykorzystanie narzędzia App Inventor do tworzenia aplikacji mobilnych.
    8. Tworzenie własnych projektów.

dr Agnieszka Heba

trener i wykładowca akademicki z zakresu przedmiotów matematycznych i informatycznych.  W Akademii WSB prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych dla nauczycieli z zakresu przedmiotów: podstawy i metodyka zajęć komputerowych i multimedialnych w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także technologia informacyjna i media w edukacji. Certyfikowany trener VCC Office Software in Administration. Certyfikowany e-metodyk. Prowadzi szkolenia oraz popularyzuje wśród nauczycieli tematykę programowania i robotyki w edukacji.Współpracuje również z wieloma instytucjami, firmami w zakresie wdrażania i zarządzania e-learningiem jako ekspert, doradca. Uczestniczka międzynarodowych konferencji z referatami z zakresu e-learningu i ICT. Autorka licznych publikacji w języku polskim, angielskim i innych. Członek Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Odział Bielsko – Biała.

Więcej