Celem konferencji jest:
- weryfikacja i wymiana doświadczeń w zakresie współdziałania administracji wojskowej i administracji publicznej na szczeblu województwa (na przykładzie Województwa Śląskiego);
- doskonalenie współpracy terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej na szczeblu województwa;
- poszerzenie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa narodowego a w tym funkcjonowania Sił Zbrojnych RP w Systemie Zarządzania Kryzysowego.
Konferencja kierowana jest do: pracowników urzędów miast, gmin, funkcjonariuszy komend policji, komend Państwowej Straży Pożarnej, podmiotów specjalistycznych, żołnierzy jednostek wojskowych, Wojewódzkich Sztabów Wojskowych, działających w szeroko rozumianej sferze bezpieczeństwa wewnętrznego i zarządzania kryzysowego, nauczycieli, studentów zainteresowanych tematyką bezpieczeństwa oraz uczniów klas mundurowych.
Efekt konferencji:
- Wymiana doświadczeń w zakresie współdziałania terenowych organów administracji wojskowej i administracji województwa w sytuacjach kryzysowych i edukacji w zakresie bezpieczeństwa
- Recenzowana monografia