W dniu 1 lipca 2025 roku dr Iwona Krzyżewska – Uczestniczka projektu – wzięła udział w otwartym szkoleniu z zakresu rozwoju kompetencji merytorycznych w obszarze modelowania i analiz numerycznych, pn. „Ansys Discovery Modelling”.
Szkolenie skierowane było do osób zainteresowanych poszerzaniem umiejętności w zakresie szybkiego prototypowania geometrycznego oraz przeprowadzania wstępnych analiz obliczeniowych z wykorzystaniem środowiska Ansys Discovery – nowoczesnego narzędzia łączącego funkcjonalność CAD z możliwościami symulacji w czasie rzeczywistym.
Celem szkolenia było nabycie praktycznych umiejętności pracy w module Discovery Modelling, obejmujących m.in.: tworzenie i edytowanie geometrii 3D, przygotowanie modeli do symulacji przepływowych (CFD) oraz wytrzymałościowych (MES).
Do kluczowych kompetencji zdobytych przez dr Iwonę Krzyżewską podczas szkolenia należą:
- przeprowadzanie uproszczonych analiz mechanicznych i termicznych w środowisku Discovery Live,
- przygotowanie siatek obliczeniowych,
- interpretacja wyników symulacji w kontekście optymalizacji konstrukcji,
- rozwinięcie umiejętności technicznych w obszarze CAE, umożliwiających praktyczne łączenie projektowania geometrii z natychmiastową weryfikacją jej właściwości wytrzymałościowych i przepływowych.
Pozyskana wiedza zostanie bezpośrednio wykorzystana w realizacji zajęć dydaktycznych na kierunkach związanych z inżynierią transportu i inżynierią bezpieczeństwa – m.in. w ramach przedmiotów takich jak: Metody komputerowe w projektowaniu pojazdów szynowych, Metody numeryczne w projektowaniu (Ansys) oraz Modelowanie konstrukcji środków transportu. Studenci i studentki będą mieli możliwość praktycznego tworzenia modeli 3D oraz prowadzenia symulacji ich zachowania pod obciążeniem, analizy przepływu powietrza wokół elementów aerodynamicznych czy identyfikacji punktów krytycznych konstrukcji.
Udział w szkoleniu pozwoli Wykładowczyni na prowadzenie zajęć w sposób zintegrowany i interdyscyplinarny – łącząc wiedzę z zakresu projektowania CAD z analizami CAE, tworząc zadania i ćwiczenia laboratoryjne oparte na rzeczywistych problemach inżynierskich oraz rozwijając u studentów i studentek kompetencje projektowe i umiejętność pracy zespołowej.