W dniu 10 kwietnia 2025 w Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej odbyła się III Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”, której hasło przewodnie brzmiało: „W tym szaleństwie jest metoda”. W wydarzeniu wziął udział Michał Dziekoński, uczestnik projektu „Teaching Excellence…”.
Konferencja stanowiła platformę wymiany doświadczeń i refleksji nad wykorzystaniem grywalizacji jako nowoczesnego narzędzia w procesie dydaktycznym. Jej celem było promowanie projektowania i wdrażania długofalowych fabularnych systemów motywacyjnych oraz gier wspierających proces edukacyjny na różnych poziomach kształcenia.
Zastosowanie grywalizacji w edukacji przyczynia się do rozwijania kluczowych kompetencji, takich jak: krytyczne myślenie, umiejętność współpracy, zarządzanie zasobami, podejmowanie szybkich i trafnych decyzji.
Podczas wydarzenia szczególnie podkreślano, że fundamentem skutecznej grywalizacji jest autentyczne zaangażowanie studentów/ek, które pozwala przenieść aktywność edukacyjną poza tradycyjne ramy sali wykładowej.
Konferencja zgromadziła licznych przedstawicieli środowiska akademickiego, edukatorów, praktyków i ekspertów, oferując przestrzeń do dyskusji, prezentacji dobrych praktyk oraz wspólnego poszukiwania innowacyjnych rozwiązań wspierających nowoczesne nauczanie i mających na celu podniesienie jakości kształcenia studentów/ek.

