W procesie opracowywania koncepcji nowego serwisu internetowego WSB założono kilka priorytetów:
- kontekstowo dopasowana zawartość merytoryczna do odpowiednich grup docelowych (kandydaci, studenci, słuchacze studiów podyplomowych, otoczenie Uczelni),
- prosta i czytelna forma graficzna,
- zastosowanie intuicyjnej nawigacji pozwalającej użytkownikowi na łatwe i szybkie dotarcie do pożądanych informacji,
- dbałość o jakość zawartości merytorycznej witryny (aktualność i rzetelność prezentowanych informacji).
W celu poprawienia czytelności merytorycznej i przejrzystości graficznej nowy interface strony głównej podzielono według kilku podstawowych grup docelowych:
- Moduł - Uczelnia,
- Moduł - Kandydaci na studia,
- Moduł - Studenci,
- Moduł - Słuchacze studiów podyplomowych,
- Moduł - Inne (pracownicy, absolwenci, mieszkańcy regionu, środowisko nauki, biznesu i mediów).
W projekcie zastosowano także nieinwazyjny mechanizm motywów przewodnich w centralnej części serwisu prezentując najważniejsze bieżące wydarzenia z życia Uczelni (tj. konferencje naukowe, inicjatywy studenckie, oferta dydaktyczna). W projekcie zastosowano m.in. funkcjonalności: galeria, newsletter, kalendarium, wyszukiwarka wewnętrzna, wersję językowe.
Istotnym elementem w procesie projektowania serwisu internetowego Uczelni było przeprowadzenie badań użyteczności serwisu internetowego w formie testów z użytkownikami. Dodatkowo przeprowadzono audyt dostępności w ramach projektu Widzialni.eu. Dokonano weryfikacji serwisu przez użytkowników reprezentujących grupy społeczne narażone na wykluczenie cyfrowe (np. osoby niewidome, niedowidzące oraz głuchonieme).
Projekt nowej witryny internetowej wykonała Agencja Iart. Natomiast koncepcja nowego serwisu internetowego WSB została opracowana w oparciu o:
analizę statystyk i ruchu w serwisie internetowym www.wsb.edu.pl, pozwalającą na identyfikację m.in. najpopularniejszych elementów serwisu oraz wzorców zachowań użytkowników,
- badania ankietowe przeprowadzone wśród studentów i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu kluczowych elementów serwisu internetowego uczelni wyższej,
- konsultacje eksperckie ze studentami i słuchaczami studiów podyplomowych oraz wykładowcami i pracownikami administracyjnymi,
- obserwacji światowych trendów w kreowaniu stron internetowych, funkcjonalności i użyteczności rozwiązań internetowych oraz e-marketingu,
- wieloletnie doświadczenia nabytego w zarządzaniu dotychczasowymi serwisami internetowymi Uczelni.
Mamy nadzieję, że nowa forma serwisu internetowego spełni Państwa oczekiwania. W pierwszej fazie uruchomienia prosimy o uwagi i spostrzeżenia, jednocześnie w razie jakichkolwiek utrudnień prosimy o cerpliwość i wyrozumiałość.
Wszelkie spostrzeżenia i uwagi dot. funkcjonowania nowego serwisu internetowego WSB prosimy o kontakt drogą elektroniczną: www@wsb.edu.pl