A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Program

9.00 Otwarcie Forum

9.10 - 10.20 Edukacja w czasach AI – panel dyskusyjny

W tegorocznym raporcie 2024 Educace – Horizont Report. Teaching&Learning Edition sztuczna inteligencja po raz pierwszy została wyodrębniana jako osobny, dodatkowy trend. Bez wątpienia AI przynosi nie tylko technologiczną zmianę, ale także głęboką transformację sposobu myślenia o nauczaniu i uczeniu się. Istotnie wpłynie na doświadczenie edukacyjne, a kwestie AI w edukacji to zdecydowanie więcej niż używanie Chata GPT przez studentów i obawy o kwestie oryginalności prac zaliczeniowych.

Jak zmieni się krajobraz edukacyjny w czasach AI? Co pozytywnego i negatywnego przeniesie wiatr zmian? W jaki sposób uczelnie powinny przygotować się do nowej rzeczywistości? To tylko niektóre pytania, na które będziemy szukać odpowiedzi podczas panelu z ekspertami i ekspertkami reprezentującymi świat edukacji, biznesu i innowacji edukacyjnych.

Moderatorka

dr Sabina Ratajczak

Dydaktyk, Prorektor ds. Rozwoju, Dyrektor Centrum Jakości i Innowacji w Akademii WSB, członkini zespołów oceniających w międzynarodowych instytucjach akredytujących uczelnie wyższe CEEMAN, ACEEU, pasjonatka nowoczesnych metod dydaktycznych i wykorzystania technologii w edukacji osób dorosłych. W Akademii WSB odpowiedzialna za cyfryzację i wsparcie realizacji strategii w obszarze Cyfrowa AWSB.

Więcej

Panelistki i Paneliści

dr hab. Joanna Mytnik, prof. uczelni, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej

Jestem liderką zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji (www.cne.pg.edu.pl). na Politechnice Gdańskiej (od 2020), biolożką, badaczką, wykładowczynią akademicką (od 1999). Moją pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje mnie poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji, moim marzeniem jest wdrożenie realnej zmiany w edukacji w Polsce. Jestem przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego. Kluczowe obszary eksperckie: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, active learning, nowe technologie, ocenianie bez stopni, AI w edukacji. Od ponad 25 lat uczę małych, młodych i dorosłych ludzi wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia, m. in. budując systemy motywacyjne (grywalizację w edukacji w autorskiej wersji stosuję od 2013). Nowe technologie są dla mnie środkiem, nie celem.

Więcej

Zofia Dzik, Innowatorka, strategiczna myślicielka, CEO Instytut Humanites – Człowiek i Technologia

Doświadczona C-Level menadżerka, pionierka rynku fintech w obszarze direct w CEE (m.in. CEO TU Link4 S.A.). Wieloletnia Członkini rad nadzorczych spółek giełdowych (m.in. CCC S.A., InPost S.A., PKOBP S.A., PKP CARGO S.A., Generali PTE S.A., Arctic Paper S.A., AmRest CE,) Członek Rady Ekspertów Forum Rad Nadzorczych przy GPW oraz Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych.

Fundatorka Instytutu Humanites, think&Do tanku w zakresie rozwoju Spójnego Przywództwa™ i kapitału społecznego, łączącego systemowo tematykę Człowieka i Technologii. Fundatorka i przewodnicząca rady międzynarodowego Centrum Etyki Technologii.

Członkini Rady Naukowej IDEAS NCBR - polskiego ośrodka badawczo-rozwojowego działającego w obszarze sztucznej inteligencji i ekonomii cyfrowej oraz Członkini Rady Społecznej Politechniki Wrocławskiej. Wykładowczyni, impact inwestorka, mentorka startupów (w tym MIT), jurorka (m.in. Kapituła Orły Rzeczpospolitej).  Autorka modeli: „Spójnego Przywództwa™”, Modelu „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego”™, „Pętli - Nielinearnego Modelu Długoterminowego Rozwoju Społecznego”.

W TOP 10 Rankingu Forbes Women – „Liderki Zrównoważonego Rozwoju 2022”,  laureatka tytułu "Odpowiedzialny Kapitał" Forbes Polska za 2023 r. oraz nagrody Prezydenta Rzeczpospolitej "Dla Dobra Wspólnego". Założycielka Kręgu Impact Inwestorów Społecznych Humanites, społeczności przedsiębiorców, wspierających finansowo projekty o społecznym wpływie. Fundatorka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty – pierwszego w Polsce programu rozwoju przywództwa w edukacji (> 700 absolwentów, dyrektorów szkół z całej Polski; wpływ społeczny ok. 1,5 mln. dzieci i młodzieży). Inicjatorka Globalnego Ruchu Społecznego Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka na rzecz zbliżania ludzi i przeciwdziałania samotności oraz zmiany kultury pracy i życia (udział pracodawców z 59 krajów).

Prywatnie: żona, matka trojga dzieci lubiąca wędrówki po pustyniach świata.

Więcej

dr Samar Farah

Jest specjalistą ds. edukacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w badaniach, programowaniu i doradztwie. Obecnie pełni funkcję starszego konsultanta ds. transformacji umiejętności w Coursera, gdzie pracuje w trzech segmentach działalności firmy -education, government and business w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, doradzając uniwersytetom i rządom w zakresie rozwoju umiejętności, najlepszych praktyk w nauczaniu online oraz sposobów, w jakie mogą wykorzystać Coursera do wspierania swoich celów i wyników. Przed objęciem tego stanowiska Samar spędziła ponad 10 lat pracując w sektorze filantropijnym i pozarządowym, koncentrując się głównie na regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Ostatnio była dyrektorem ds. badań i innowacji w Abdulla Al Ghurair Foundation for Education, gdzie zarządzała programami stypendialnymi, prowadziła działania badawcze i budowała portfolio projektów edukacyjnych online z uniwersytetami. Samar posiada tytuł doktora w dziedzinie rozwoju edukacji międzynarodowej na Uniwersytecie Columbia. 

Więcej

dr Tomasz Siemek

Obecnie Dyrektor Handlowy, Prezes Zarządu i założyciel Cloudteam. CloudTeam jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w branży IT w Polsce, która specjalizuje się w Cloud Computingu, zarówno w zakresie usług doradczych, jak i szkoleniowych. Działając w całej Polsce, zapewnia szkolenia Amazon Web Services (AWS) dla CIO, architektów, operatorów systemów oraz programistów. Zakres usług obejmuje również technologie takie jak Microsoft Azure, Microsoft 365, Google Cloud i inne rozwiązania oferowane przez Microsoft, Citrix, Comptia, Veeam i WMware.   Mentor, całe swoje życie związał z edukacją i kształceniem osób. Studia doktoranckie ukończył na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, jest również absolwentem Said Business  School of Oxford. Jeden z twórców narzędzia Cloudla.bs, (globalnego narzędzia do dystrybucji laboratoriów wirtualnych). Prywatnie uzależniony od sportu i zdobywania nowych kompetencji w służbie komunikacji międzyludzkiej. Licencjonowany mediator i twórca pierwszych wytycznych dotyczących metodyki szkoleniowej dla takich firm jak Microsoft i Novell. Jako jedno z największych osiągnięć uznaje umieszczenie rozwiązania wypracowanego przez firmę Cloudteam, którą założył w 2003 roku,  na liście zalecanych narzędzi online przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Więcej

10.30 - 10.55 Etyka technologii w programie kształcenia akademickiego doby AI

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawił, że etyka technologii z dość niszowej subdyscypliny naukowej stała się w ostatnich latach jednym z ważniejszych obszarów badań i dyskusji związanych z AI. Wystąpienie będzie próbą zarysowania teoretycznego, normatywnego i praktycznego wymiaru tej dyscypliny oraz określenia jej miejsca i roli w programie nauczania studiów wyższych. Przedstawi argumenty na rzecz traktowania etyki technologii zarówno jako przedmiotu kierunkowego, jak i ogólnouniwersyteckiego, a także ścisłego jej powiązania z praktyką projektową w przypadku uczelni badawczych.

Maciej Chojnowski

Współtwórca i dyrektor programowy Centrum Etyki Technologii Instytutu Humanites. Autor pierwszej w języku polskim popularnonaukowej syntezy na temat odpowiedzialnego rozwoju AI pt. „Etyka sztucznej inteligencji. Wprowadzenie”. Członek Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji (GRAI) w MC, w której kierował pracami nad raportem "Godna zaufania AI. Jak używać sztucznej inteligencji zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej w zakresie etyki" (w przygotowaniu). Współautor raportu GRAI "Generatywne AI w biznesie" (rozdział Wyzwania etyczne). We współpracy z SWPS i firmą EGO realizuje projekt "Etyczne standardy wykorzystania genAI w Urzędzie m.st. Warszawa". Członek KT 338 ds. Sztucznej Inteligencji w Polskim Komitecie Normalizacyjnym.

Więcej

10.55 - 11:20 Weryfikacja i potwierdzanie efektów uczenia się – wyzwania w naukach społecznych

Weryfikacja i potwierdzanie efektów uczenia się jest jednym z głównych zadań uczelni. Zgodnie z Ustawą o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji uczelnia należy do tzw. jednostek certyfikujących, które mogą potwierdzać efekty uczenia się. Jednakże ta działalność jest niedoceniana w ramach procesów dydaktycznych realizowanych na uczelni. W wielu uczelniach nauczyciele akademiccy nie są premiowani za tworzenie rozbudowanych mechanizmów weryfikacji efektów uczenia się. Potwierdzanie efektów nie stanowi też na wielu uczelniach priorytetowej aktywności w przeciwieństwie np. do uczelni szkockich. Jednocześnie wszelkie procedury oceniające programy studiów prowadzące do akredytacji kładą coraz większy nacisk właśnie na metody weryfikacji i potwierdzania efektów uczenia się, gdyż jakość procesu oceniania kończy proces kształcenia danego studenta i tym samym decyduje o jakości absolwenta – zgodnie z cyklem Deminga. Nierzetelna weryfikacja efektów uczenia się prowadzi również do patologii tzn. charakteryzuje tzw. drukarnie dyplomów. W prezentacji zostanie przedstawiony opis otoczenia szkolnictwa wyższego w Polsce i w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego, przykłady rozwiązań w zakresie oceniania w wybranych polskich uczelniach w odniesieniu również do europejskich uczelni, logiki prawne oraz administracyjne procesu oceniania z perspektywy zapewniania jakości. Zostanie również sformułowane zaproszenie do dyskusji/rozmowy na ten temat z audytorium.

Prof. SGH, dr hab. Jakub Brdulak

Profesor w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pełnomocnik Rektora SGH ds. Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością. Sekretarz Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Ekspert Boloński przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego (do 2014 roku), a obecnie ekspert delegowany przez MNiSW do tzw. Peer Learning Group w sprawie jakości kształcenia w ramach prac Procesu Bolońskiego (BFUG-QA). Wykładowca w SRH Hochschule Heidelbergu w Niemczech. Aktywnie działa w Fundacji na rzecz Jakości Kształcenia.

Więcej

Jak nauczyć się latać na smoku?

Z pierwszego jaja wykluł się mały smok. Nakarmiony informacjami o taksonomiach Blooma, Finka i Marzano bardzo chce wspierać nauczycieli i trenerów w tworzeniu efektywnych pytań quizowych. Czy zostanie odnaleziony przez smoczego jeźdźca i razem podbiją świat edukacji pomagając uczniom i studentom efektywniej się uczyć?

Tomasz Jankowski

Ekspert z zakresu e-learningu, metodyki nauczania i uczenia się osób dorosłych, architekt uczenia się, projektant szkoleń, efektywnych systemów rozwoju kompetencji pracowników, trener. Certyfikowany (ATD, HPLJ) projektant e-learning od 2004 roku, posiadający blisko 30 lat doświadczeń trenerskich.

Z wykształcenia informatyk, ekonomista, absolwent studiów MBA. Projektant około 100 tys. interakcji w szkoleniach e-learning, z których skorzystało kilkadziesiąt tysięcy uczestników. Upowszechnia i stosuje w praktyce dorobek nauki oraz dobre praktyki w dziedzinie nauczania i uczenia się. Projektuje i wdraża e-learning oraz blended learning dla biznesu i na uczelniach wyższych. Współtwórca metodyki transferu kompetencji. Realizował projekty dla różnych organizacji w ponad 20 krajach, w sektorach takich jak: edukacja, handel, transport, energetyka, doradztwo, produkcja, budownictwo, finanse oraz różne gałęzie usług, w tym usług profesjonalnych.

Więcej

11.50 - 12.15 Przerwa

12.15 - 12.50 Online and Hybrid Learning @POLIMI GSoM

Weź udział w angażującej 30-minutową prezentacji poświęconej przyszłości nauczania online i hybrydowego. Omówimy innowacyjne strategie mające na celu poprawę edukacji cyfrowej, czyniąc ją bardziej efektywną i dostępną dla wszystkich studentów. Podzielimy się spostrzeżeniami na temat najnowszych technologii i podejść pedagogicznych, które przyczyniają się do sukcesu w wirtualnych klasach. Uczestnicy zdobędą cenną wiedzę na temat integracji interaktywnych narzędzi i metodologii, które promują aktywne uczenie się i zaangażowanie studentów. POLIMI Graduate School of Management (Szkoła Biznesu Politechniki Mediolańskiej), znana ze swojej doskonałości w edukacji biznesowej i nowatorskich badaniach, jest zaangażowana w kształtowanie liderów przyszłości poprzez szeroką gamę programów. Pokażemy jak podejście POLIMI do nauczania hybrydowego łączy najlepsze elementy edukacji stacjonarnej i online, oferując elastyczne i kompleksowe doświadczenia edukacyjne. Nie przegap tej okazji, aby uczyć się od jednej z najlepszych szkół zarządzania w Europie i odkryć, jak poruszać się w zmieniającym się krajobrazie edukacyjnym.

Wystąpienie w języku angielskim, tłumaczenie na język polski.

Luigi Gangitano

Pełni funkcję Chief of Digital Innovation w POLIMI Graduate School of Management w Mediolanie, prowadząc projekty transformacji cyfrowej. Mając silne techniczne i przedsiębiorcze zaplecze, zdobyte podczas 15 lat prowadzenia małej firmy konsultingowej w Rzymie, 8 lat temu zafascynował się szkolnictwem wyższym. Jego obszary zainteresowań obejmują technologie edukacyjne, rozwiązania oparte o AI oraz zarządzanie innowacjami. Obecnie pełni także funkcję dyrektora generalnego FadPro, startupu EdTech, który tworzy rozwiązania SaaS dla ciągłego uczenia się i rozwija immersyjne doświadczenia edukacyjne oparte o technologie wirtualnej rzeczywistości.

Więcej

12.50 -13.20 The why, what and how of virtual exchange

Od czasu pandemii zainteresowanie współpracą online znacznie wzrosło, a wiele uniwersytetów przyjęło VE (lub COIL) jako sposób na zaoferowanie studentom międzynarodowego doświadczenia. Aby stworzyć zrównoważoną praktykę VE, ważne jest, aby zastanowić się, dlaczego robimy VE, jakie są jej mocne strony i jak przygotować naszych pracowników do projektowania i ułatwiania wpływowych doświadczeń dla naszych studentów. Ta prezentacja zapewni wgląd w to, dlaczego, co i jak tworzyć udane VE.

Wystąpienie w języku angielskim, tłumaczenie na język polski.

Eva Haug

Eva Haug jest doradczynią edukacyjną ds. internacjonalizacji programów nauczania oraz COIL/VE i starszą wykładowczynią kompetencji międzykulturowych na Amsterdam University of Applied Sciences. Jest wybraną członkinią komitetu tematycznego EAIE (Europejskiego Stowarzyszenia Edukacji Międzynarodowej) ds. Nauczania, Uczenia się i Programu Nauczania. Otrzymała nagrodę EAIE za Wyjątkowy Wkład w 2024 roku i opublikowała ścieżki EAIE do Praktyki na temat wymiany wirtualnej w 2023 roku. Eva jest także stypendystką badawczą na Uniwersytecie Wolnego Państwa (RPA).

Jako doradczyni edukacyjna, udziela strategicznych rad i rozwija kompetencje zawodowe wykładowców oraz personelu w zakresie internacjonalizacji programów nauczania i współpracy online. Eva zbudowała zrównoważoną praktykę COIL w AUAS, obejmującą ponad 100 projektów rocznie, dając tysiącom studentów możliwość doświadczenia międzynarodowej i międzykulturowej pracy zespołowej poprzez parowanie studentów z Amsterdamu ze studentami z całego świata. Prezentowała na temat COIL/VE na wielu konferencjach i jest regularnie zapraszana przez uniwersytety do prowadzenia rozwoju zawodowego w zakresie IoC i COIL.

Więcej

13.30 - 15.00 Dobre praktyki

Sesja prezentująca ciekawe projekty, wdrożenia, rozwiązania. Każde wystąpienie obejmuje 20 minutową prezentację i 10 minut odpowiedzi na pytania uczestników. 




Enhancing the student experience and increasing retention with Coursera and Generative AI

Andy Poole

Jest Dyrektorem ds. Partnerstw w Coursera for Campus dla Europy, gdzie współpracuje z uniwersytetami, aby pomóc im w modernizacji i osiąganiu lepszych wyników w zmieniającym się środowisku szkolnictwa wyższego. Od momentu rozpoczęcia pracy jako wykładowca na publicznym uniwersytecie w Rosji, Andy spędził ponad 20 lat w edukacji. Przed dołączeniem do Coursera był odpowiedzialny za rekrutację i przyjęcia w University of Oxford's Saïd Business School, gdzie również kierował rozwojem nowych programów studiów podyplomowych w dziedzinie sztucznej inteligencji i przywództwa w opiece zdrowotnej. Wcześniej był Dyrektorem ds. treści nauczania języka angielskiego w firmie Macmillan Education w Europie Środkowej i Wschodniej.

 

Więcej

W jaki sposób świadomie wykorzystywać AI w procesach dydaktycznych

Anna Warda-Ritzen

Pracuje w PCG Academia na stanowisku Konsultanta ds. Kształcenia Online. Specjalizuje się w rozwiązaniach służących do zdalnego nauczania i elektronicznego egzaminowania dostarczanych przez firmy Anthology, Inspera oraz Panopto. Pracując w różnych sektorach, w Polsce i w Holandii, zdobyła szeroką wiedzę na temat analizy biznesowej w IT oraz procesu wdrażania rozwiązań informatycznych. Swoją pasję odkryła jednak w obszarze  IT w edukacji, w związku z czym stale pogłębia wiedzę na temat technologii wykorzystywanych w kształceniu online i chętnie się nią dzieli.

Więcej

AI w edukacji z perspektywy wykładowcy

Prezentacja ma na celu przybliżenie roli sztucznej inteligencji w nowoczesnym procesie edukacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczeń i wyzwań, z jakimi mierzą się wykładowcy. Omówione zostaną przykłady narzędzi AI, które wspierają efektywne nauczanie, personalizację edukacji oraz rozwój kompetencji studentów. Dodatkowo, przedstawione zostaną metody adaptacji wykładowców do dynamicznych zmian technologicznych oraz sposoby na integrację AI w codziennej pracy dydaktycznej.

dr Tomasz Siemek

Obecnie Dyrektor Handlowy, Prezes Zarządu i założyciel Cloudteam. CloudTeam jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w branży IT w Polsce, która specjalizuje się w Cloud Computingu, zarówno w zakresie usług doradczych, jak i szkoleniowych. Działając w całej Polsce, zapewnia szkolenia Amazon Web Services (AWS) dla CIO, architektów, operatorów systemów oraz programistów. Zakres usług obejmuje również technologie takie jak Microsoft Azure, Microsoft 365, Google Cloud i inne rozwiązania oferowane przez Microsoft, Citrix, Comptia, Veeam i WMware.   Mentor, całe swoje życie związał z edukacją i kształceniem osób. Studia doktoranckie ukończył na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, jest również absolwentem Said Business  School of Oxford. Jeden z twórców narzędzia Cloudla.bs, (globalnego narzędzia do dystrybucji laboratoriów wirtualnych). Prywatnie uzależniony od sportu i zdobywania nowych kompetencji w służbie komunikacji międzyludzkiej. Licencjonowany mediator i twórca pierwszych wytycznych dotyczących metodyki szkoleniowej dla takich firm jak Microsoft i Novell. Jako jedno z największych osiągnięć uznaje umieszczenie rozwiązania wypracowanego przez firmę Cloudteam, którą założył w 2003 roku,  na liście zalecanych narzędzi online przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Więcej

Obrazy w akcji. Jak sztuczna inteligencja pomoże Ci zilustrować wiedzę

Maciej Dowgiel

Metodyk w Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych Akademi WSB. Filmoznawca, medioznawca i specjalista z zakresu e-learningu. Absolwent Podyplomowych studiów dziennikarskich, Zarządzania kulturą, Gender Studies oraz Projektowania i wdrażania e-learningu. Certyfikowany trener kompetencji cyfrowych Facebooka oraz edukacji medialnej. Nauczyciel i wykładowca. Trener edukacji filmowej, medialnej i metodyki edukacji zdalnej. Ekspert z zakresu kompetencji cyfrowych i kulturowych. Pasjonat nowych technologii.

Więcej

Model edukacyjny HyFlex. Jeden kurs, trzy różne formy uczestnictwa

Model edukacyjny HyFlex (Hybrid Flexible) łączy naukę w kontakcie bezpośrednim oraz naukę online (synchroniczną i asynchroniczną), aby sprostać różnorodnym potrzebom studentów. Model oferuje dużą elastyczność pod względem sposobu uczestnictwa i wymaga od osoby prowadzącej zaprojektowania kursu akademickiego z myślą o tej elastyczności. Przygotowując się do nauczania w modelu HyFlex, prowadzący/a musi brać pod uwagę wartości takie jak: wybór formy uczestnictwa osoby uczącej się, równoważność wyników uczenia się, ponowne wykorzystanie artefaktów edukacyjnych, dostępność i równość zaangażowania. Aby skutecznie wprowadzić model HyFlex, nauczyciele muszą dostosować metody nauczania, w tym przemyślenie zasad współpracy, wykorzystanie technologii do budowy społeczności uczących się, modyfikację zadań i systemu ocen. Elastyczność, innowacyjność i wykorzystanie wsparcia instytucjonalnego są kluczowe w planowaniu kursu HyFlex, podobnie jak jasne zasady (n)etykiety, zarządzanie różnorodnością metod nauczania i otwartość na opinie studentów.

dr Elena Atanasiu

Moja filozofia nauczania zakłada elastyczność, innowacyjność i indywidualne podejście, z pełnym uwzględnieniem potrzeb uczących się. Uważam, że wszystkie osoby uczące się powinny mieć możliwość wyboru formy edukacji, która najlepiej odpowiada ich preferencjom uczenia się oraz osobistym potrzebom. Kluczowym elementem mojego podejścia jest wykorzystanie teorii dostępności, nowych technologii i sztucznej inteligencji, które wzbogacają proces edukacyjny, czyniąc go bardziej dostępnym i angażującym. Dzięki temu mogę tworzyć środowiska uczenia się, które są interaktywne, wspierają (neuro)różnorodność i sprzyjają włączeniu cyfrowemu. Zawsze dążę do równoważności wyników uczenia się, niezależnie od formy uczestnictwa, co wymaga starannego projektowania zadań i systemów oceniania. W mojej pracy szczególną uwagę zwracam na budowanie wspólnoty uczących się oraz na zapewnienie, że każda osoba, niezależnie od swoich okoliczności życiowych czy preferencji edukacyjnych, ma równe szanse na osiągnięcie sukcesu. Dodatkowo otwartość na opinie studentów oraz ciągłe doskonalenie metod nauczania pozwalają mi rozwijać programy, które są aktualne i odpowiadają dynamicznie zmieniającym się potrzebom środowiska edukacyjnego.

Więcej

Transformacja edukacji dzięki generatywnej sztucznej inteligencji: Wykorzystanie GAI do kreatywnego tworzenia treści oraz strategie jej konsumpcji

W trakcie warsztatu dowiesz się, jak generatywna sztuczna inteligencja (GAI) rewolucjonizuje procesy tworzenia treści edukacyjnych i wpływa na metody nauczania oraz uczenia się. Przedstawię najpopularniejsze narzędzia, które zmieniają codzienną pracę wykładowców i studentów, umożliwiając efektywne i kreatywne tworzenie materiałów edukacyjnych. Omówimy także wyzwania związane z integracją GAI w środowisku edukacyjnym oraz strategie odpowiedniego wykorzystania tych narzędzi. Warsztat to doskonała okazja do praktycznej demonstracji technologii oraz dyskusji na temat przyszłości edukacji z udziałem AI.

Greg Margas

Pełni funkcję Dyrektora ds. Rozwoju w Enovation Solutions, jedynym oficjalnym partnerze Moodle w Polsce. Pasjonat sztucznej inteligencji i nowych technologii, wdraża innowacyjne rozwiązania w firmie, łącząc swoje zainteresowania z praktyką biznesową. Jest współautorem książki o sztucznej inteligencji oraz wykładowcą akademickim, prowadząc kursy takie jak "Sztuczna Inteligencja w Zarządzaniu Projektami", "Kompetencje Przyszłości" i "Praktyczne Wykorzystanie AI w Biznesie".

Więcej

15.00 Podsumowanie i zakończenie konferencji

Program do pobrania: