A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Program

8.50 Otwarcie Forum

9.00 - 10.10 Edukacja w czasach AI – panel dyskusyjny

W tegorocznym raporcie 2024 Educace – Horizont Report. Teaching&Learning Edition sztuczna inteligencja po raz pierwszy została wyodrębniana jako osobny, dodatkowy trend. Bez wątpienia AI przynosi nie tylko technologiczną zmianę, ale także głęboką transformację sposobu myślenia o nauczaniu i uczeniu się. Istotnie wpłynie na doświadczenie edukacyjne, a kwestie AI w edukacji to zdecydowanie więcej niż używanie Chata GPT przez studentów i obawy o kwestie oryginalności prac zaliczeniowych.

Jak zmieni się krajobraz edukacyjny w czasach AI? Co pozytywnego i negatywnego przeniesie wiatr zmian? W jaki sposób uczelnie powinny przygotować się do nowej rzeczywistości? To tylko niektóre pytania, na które będziemy szukać odpowiedzi podczas panelu z ekspertami i ekspertkami reprezentującymi świat edukacji, biznesu i innowacji edukacyjnych.

Moderatorka

dr Sabina Ratajczak

Dydaktyk, Prorektor ds. Rozwoju, Dyrektor Centrum Jakości i Innowacji w Akademii WSB, członkini zespołów oceniających w międzynarodowych instytucjach akredytujących uczelnie wyższe CEEMAN, ACEEU, pasjonatka nowoczesnych metod dydaktycznych i wykorzystania technologii w edukacji osób dorosłych. W Akademii WSB odpowiedzialna za cyfryzację i wsparcie realizacji strategii w obszarze Cyfrowa AWSB.

Więcej

Panelistki i Paneliści

dr hab. Joanna Mytnik, prof. uczelni, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej

Jestem liderką zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji (www.cne.pg.edu.pl). na Politechnice Gdańskiej (od 2020), biolożką, badaczką, wykładowczynią akademicką (od 1999). Moją pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje mnie poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji, moim marzeniem jest wdrożenie realnej zmiany w edukacji w Polsce. Jestem przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego. Kluczowe obszary eksperckie: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, active learning, nowe technologie, ocenianie bez stopni, AI w edukacji. Od ponad 25 lat uczę małych, młodych i dorosłych ludzi wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia, m. in. budując systemy motywacyjne (grywalizację w edukacji w autorskiej wersji stosuję od 2013). Nowe technologie są dla mnie środkiem, nie celem.

Więcej

Zofia Dzik, Innowatorka, strategiczna myślicielka, CEO Instytut Humanites – Człowiek i Technologia

Doświadczona C-Level menadżerka, pionierka rynku fintech w obszarze direct w CEE (m.in. CEO TU Link4 S.A.). Wieloletnia Członkini rad nadzorczych spółek giełdowych (m.in. CCC S.A., InPost S.A., PKOBP S.A., PKP CARGO S.A., Generali PTE S.A., Arctic Paper S.A., AmRest CE,) Członek Rady Ekspertów Forum Rad Nadzorczych przy GPW oraz Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych.

Fundatorka Instytutu Humanites, think&Do tanku w zakresie rozwoju Spójnego Przywództwa™ i kapitału społecznego, łączącego systemowo tematykę Człowieka i Technologii. Fundatorka i przewodnicząca rady międzynarodowego Centrum Etyki Technologii.

Członkini Rady Naukowej IDEAS NCBR - polskiego ośrodka badawczo-rozwojowego działającego w obszarze sztucznej inteligencji i ekonomii cyfrowej oraz Członkini Rady Społecznej Politechniki Wrocławskiej. Wykładowczyni, impact inwestorka, mentorka startupów (w tym MIT), jurorka (m.in. Kapituła Orły Rzeczpospolitej).  Autorka modeli: „Spójnego Przywództwa™”, Modelu „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego”™, „Pętli - Nielinearnego Modelu Długoterminowego Rozwoju Społecznego”.

W TOP 10 Rankingu Forbes Women – „Liderki Zrównoważonego Rozwoju 2022”,  laureatka tytułu "Odpowiedzialny Kapitał" Forbes Polska za 2023 r. oraz nagrody Prezydenta Rzeczpospolitej "Dla Dobra Wspólnego". Założycielka Kręgu Impact Inwestorów Społecznych Humanites, społeczności przedsiębiorców, wspierających finansowo projekty o społecznym wpływie. Fundatorka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty – pierwszego w Polsce programu rozwoju przywództwa w edukacji (> 700 absolwentów, dyrektorów szkół z całej Polski; wpływ społeczny ok. 1,5 mln. dzieci i młodzieży). Inicjatorka Globalnego Ruchu Społecznego Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka na rzecz zbliżania ludzi i przeciwdziałania samotności oraz zmiany kultury pracy i życia (udział pracodawców z 59 krajów).

Prywatnie: żona, matka trojga dzieci lubiąca wędrówki po pustyniach świata.

Więcej

dr Tomasz Siemek

Obecnie Dyrektor Handlowy, Prezes Zarządu i założyciel Cloudteam. CloudTeam jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w branży IT w Polsce, która specjalizuje się w Cloud Computingu, zarówno w zakresie usług doradczych, jak i szkoleniowych. Działając w całej Polsce, zapewnia szkolenia Amazon Web Services (AWS) dla CIO, architektów, operatorów systemów oraz programistów. Zakres usług obejmuje również technologie takie jak Microsoft Azure, Microsoft 365, Google Cloud i inne rozwiązania oferowane przez Microsoft, Citrix, Comptia, Veeam i WMware.   Mentor, całe swoje życie związał z edukacją i kształceniem osób. Studia doktoranckie ukończył na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, jest również absolwentem Said Business  School of Oxford. Jeden z twórców narzędzia Cloudla.bs, (globalnego narzędzia do dystrybucji laboratoriów wirtualnych). Prywatnie uzależniony od sportu i zdobywania nowych kompetencji w służbie komunikacji międzyludzkiej. Licencjonowany mediator i twórca pierwszych wytycznych dotyczących metodyki szkoleniowej dla takich firm jak Microsoft i Novell. Jako jedno z największych osiągnięć uznaje umieszczenie rozwiązania wypracowanego przez firmę Cloudteam, którą założył w 2003 roku,  na liście zalecanych narzędzi online przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Więcej

10.15 - 11.40 Etyka technologii w programie kształcenia akademickiego doby AI

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawił, że etyka technologii z dość niszowej subdyscypliny naukowej stała się w ostatnich latach jednym z ważniejszych obszarów badań i dyskusji związanych z AI. Wystąpienie będzie próbą zarysowania teoretycznego, normatywnego i praktycznego wymiaru tej dyscypliny oraz określenia jej miejsca i roli w programie nauczania studiów wyższych. Przedstawi argumenty na rzecz traktowania etyki technologii zarówno jako przedmiotu kierunkowego, jak i ogólnouniwersyteckiego, a także ścisłego jej powiązania z praktyką projektową w przypadku uczelni badawczych.

Maciej Chojnowski

Współtwórca i dyrektor programowy Centrum Etyki Technologii Instytutu Humanites. Autor pierwszej w języku polskim popularnonaukowej syntezy na temat odpowiedzialnego rozwoju AI pt. „Etyka sztucznej inteligencji. Wprowadzenie”. Członek Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji (GRAI) w MC, w której kierował pracami nad raportem "Godna zaufania AI. Jak używać sztucznej inteligencji zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej w zakresie etyki" (w przygotowaniu). Współautor raportu GRAI "Generatywne AI w biznesie" (rozdział Wyzwania etyczne). We współpracy z SWPS i firmą EGO realizuje projekt "Etyczne standardy wykorzystania genAI w Urzędzie m.st. Warszawa". Członek KT 338 ds. Sztucznej Inteligencji w Polskim Komitecie Normalizacyjnym.

Więcej

11.45 - 12.10 Weryfikacja i potwierdzanie efektów uczenia się – wyzwania w naukach społecznych

Weryfikacja i potwierdzanie efektów uczenia się jest jednym z głównych zadań uczelni. Zgodnie z Ustawą o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji uczelnia należy do tzw. jednostek certyfikujących, które mogą potwierdzać efekty uczenia się. Jednakże ta działalność jest niedoceniana w ramach procesów dydaktycznych realizowanych na uczelni. W wielu uczelniach nauczyciele akademiccy nie są premiowani za tworzenie rozbudowanych mechanizmów weryfikacji efektów uczenia się. Potwierdzanie efektów nie stanowi też na wielu uczelniach priorytetowej aktywności w przeciwieństwie np. do uczelni szkockich. Jednocześnie wszelkie procedury oceniające programy studiów prowadzące do akredytacji kładą coraz większy nacisk właśnie na metody weryfikacji i potwierdzania efektów uczenia się, gdyż jakość procesu oceniania kończy proces kształcenia danego studenta i tym samym decyduje o jakości absolwenta – zgodnie z cyklem Deminga. Nierzetelna weryfikacja efektów uczenia się prowadzi również do patologii tzn. charakteryzuje tzw. drukarnie dyplomów. W prezentacji zostanie przedstawiony opis otoczenia szkolnictwa wyższego w Polsce i w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego, przykłady rozwiązań w zakresie oceniania w wybranych polskich uczelniach w odniesieniu również do europejskich uczelni, logiki prawne oraz administracyjne procesu oceniania z perspektywy zapewniania jakości. Zostanie również sformułowane zaproszenie do dyskusji/rozmowy na ten temat z audytorium.

Prof. SGH, dr hab. Jakub Brdulak

Profesor w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pełnomocnik Rektora SGH ds. Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością. Sekretarz Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Ekspert Boloński przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego (do 2014 roku), a obecnie ekspert delegowany przez MNiSW do tzw. Peer Learning Group w sprawie jakości kształcenia w ramach prac Procesu Bolońskiego (BFUG-QA). Wykładowca w SRH Hochschule Heidelbergu w Niemczech. Aktywnie działa w Fundacji na rzecz Jakości Kształcenia.

Więcej

12.15-12.45 Online and Hybrid Learning @POLIMI GSoM

Weź udział w angażującej 30-minutową prezentacji poświęconej przyszłości nauczania online i hybrydowego. Omówimy innowacyjne strategie mające na celu poprawę edukacji cyfrowej, czyniąc ją bardziej efektywną i dostępną dla wszystkich studentów. Podzielimy się spostrzeżeniami na temat najnowszych technologii i podejść pedagogicznych, które przyczyniają się do sukcesu w wirtualnych klasach. Uczestnicy zdobędą cenną wiedzę na temat integracji interaktywnych narzędzi i metodologii, które promują aktywne uczenie się i zaangażowanie studentów. POLIMI Graduate School of Management (Szkoła Biznesu Politechniki Mediolańskiej), znana ze swojej doskonałości w edukacji biznesowej i nowatorskich badaniach, jest zaangażowana w kształtowanie liderów przyszłości poprzez szeroką gamę programów. Pokażemy jak podejście POLIMI do nauczania hybrydowego łączy najlepsze elementy edukacji stacjonarnej i online, oferując elastyczne i kompleksowe doświadczenia edukacyjne. Nie przegap tej okazji, aby uczyć się od jednej z najlepszych szkół zarządzania w Europie i odkryć, jak poruszać się w zmieniającym się krajobrazie edukacyjnym.

Wystąpienie w języku angielskim, tłumaczenie na język polski.

Luigi Gangitano

Pełni funkcję Chief of Digital Innovation w POLIMI Graduate School of Management w Mediolanie, prowadząc projekty transformacji cyfrowej. Mając silne techniczne i przedsiębiorcze zaplecze, zdobyte podczas 15 lat prowadzenia małej firmy konsultingowej w Rzymie, 8 lat temu zafascynował się szkolnictwem wyższym. Jego obszary zainteresowań obejmują technologie edukacyjne, rozwiązania oparte o AI oraz zarządzanie innowacjami. Obecnie pełni także funkcję dyrektora generalnego FadPro, startupu EdTech, który tworzy rozwiązania SaaS dla ciągłego uczenia się i rozwija immersyjne doświadczenia edukacyjne oparte o technologie wirtualnej rzeczywistości.

Więcej

12.50 -13.20 Eva Haug (szczegóły wkrótce) 

13.25 – 13.50 Tomasz Jankowski (szczegóły wkrótce) 

14.15 - 15.45 Dobre praktyki

Sesja prezentująca ciekawe projekty, wdrożenia, rozwiązania. Każde wystąpienie obejmuje 20 minutową prezentację i 10 minut odpowiedzi na pytania uczestników.

Szczegółowy harmonogram wszystkich prezentacji we wrześniu!

 

16.00 Podsumowanie i zakończenie konferencji

Program do pobrania: dostępny wkrótce