Data

22.12.2020

Dzień otwarty GIODO 2016

W ramach Dnia Otwartego GIODO w Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej gościła Pani Minister dr Edyta Bielak-Jomaa, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Wydarzenie, które odbyło się 15 stycznia 2016 roku, było okazją do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk oraz omówienia nowych, prawnych uwarunkowań działalności Administratorów Bezpieczeństwa Informacji (ABI).

Zgodnie z planami Parlamentu Europejskiego obowiązywać będzie rozporządzenie w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych. W konsekwencji instytucje niespełniające wymagań w zakresie danych osobowych zagrożone będą karami w wysokości od 1 mln do 100 mln euro. Efektem wprowadzanych zmian prawnych będzie zapotrzebowanie rynku pracy na ponad 100 000 wykwalifikowanych Administratorów Bezpieczeństwa Informacji.

 - Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, prowadząc pod patronatem GIODO kształcenie podyplomowe na  kierunku Ochrona danych osobowych w administracji i biznesie - Administrator Bezpieczeństwa Informacji od lat przygotowuje kompetentne kadry do realizacji obowiązków ABI. Współpraca obu partnerów trwa już 5 lat. Dziś  podpisaliśmy aneks do porozumienia o współpracy, określający kierunki i zakres działań w obszarze dydaktycznym, uwzględniające planowane zmiany legislacyjne – mówiła prof. nadzw. dr Zdzisława Dacko-Pikiewicz, Rektor WSB.

W Dniu Otwartym GIODO uczestniczyli eksperci oraz praktycy zajmujący się na co dzień administrowaniem bezpieczeństwem informacji w instytucjach i firmach, szczególnie działających w obszarze marketingu bezpośredniego.

- Każdy niemal codziennie spotyka się z informacjami, których zadaniem jest zachęcić nas do kupna towarów lub usług. Zagadnienia związane z marketingiem bezpośrednim cały czas wzbudzają silne emocje i kontrowersje. Z jednej strony mamy swobodę działalności gospodarczej i prawo przedsiębiorcy do wprowadzenia i sprzedaży swoich towarów. Z drugiej zaś - jako konsumenci mamy prawo do zachowania prywatności. Kluczową kwestią jest wyważenie tych dóbr. Chodzi o to, aby wprowadzić określoną prawem granicę, w której nasze dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie w celu prowadzenia działań marketingu bezpośredniego - mówiła Minister dr Edyta Bielak-Jomma.

Praktyczne wyzwania przed jakimi staną wkrótce Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji w świetle zmiany przepisów zaprezentowała Pani Monika Krasińska, Dyrektor Departamentu Orzecznictwa, Legislacji i Skarg Biura GIODO, na co dzień wykładowca na studiach podyplomowych WSB na kierunku Ochrona danych osobowych w administracji i biznesie - Administrator Bezpieczeństwa Informacji. Z kolei Pan dr Paweł Litwiński z Instytutu Allerhanda w Krakowie  w swoim wystąpieniu skoncentrował się na konsekwencjach reformy ram prawnych dla branży marketingu.

W debacie panelowej poświęconej aktualnym problemom ochrony danych osobowych w marketingu bezpośrednim uczestniczyli:

  • Pan Bogusława Pilc - Dyrektor Departamentu Inspekcji Biura GIODO
  • Pan dr Grzegorz Sibiga - Instytut Nauk Prawnych PAN
  • Pan Xawery Konarski - Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j. w Krakowie

W ramach wydarzenia odbył się także Konkurs Wiedzy o Ochronie Danych Osobowych, który poprowadził Pan dr inż. Adrian Kapczyński z górnośląskiego oddziału Polskiego Towarzystwo Informatycznego.

Na zakończenie Dnia Otwartego GIODO swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami w marketingu bezpośrednim  podzielili sięz uczestnikami wydarzenia:

  • Pan Jacek Barankiewicz, Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego SMB
  • Pan Michał Kaczorowski, Google Polska.