
W odpowiedzi na potrzeby rynku pracy oraz we współpracy z pracodawcami, w projecie „EduTrend – Nowoczesna Edukacja dla Przyszłości Gospodarki”, zaplanowano modyfikacje treści kierunkowych mające na celu zwiększenie upraktycznienia kształcenia na kierunku Psychologia, w szczególności w obszarze diagnozy psychologicznej oraz rozwój kompetencji w zakresie stosowania standaryzowanych i komputerowych narzędzi diagnostycznych.
Zaplanowane w projekcie działania stanowią odpowiedź na dynamiczny rozwój dziedziny diagnozy psychologicznej, wynikający z postępu technologicznego, badań nad psychopatologią oraz rosnącej potrzeby uwzględniania czynników kulturowych i biologicznych. Współczesna diagnostyka wymaga integracji wiedzy interdyscyplinarnej i korzystania z nowoczesnych, precyzyjnych narzędzi – szczególnie cyfrowych, opartych na analizie dużych zbiorów danych.
Kluczowe działania
- Współpraca z ekspertami branżowymi: powołanie panelu eksperckiego do konsultacji programu kształcenia na kierunku Psychologia, modyfikacja treści zajęć kierunkowych na kierunku Psychologia;
- Nowe zajęcia dydaktyczne: Trening umiejętności zawodowych psychologa; Cyfrowe narzędzia do diagnozy psychologicznej – realizowane w nowej pracowni testów psychologicznych; Kurs e-learningowy: Interpretacja testów psychologicznych;
- Rozbudowa zaplecza dydaktycznego: zakup profesjonalnych wystandaryzowanych narzędzi diagnostycznych; opracowanie opisów przypadków (case study) przez ekspertów branżowych; implementacja metody studium przypadku do zajęć dydaktycznych.
Rezultaty działań
- Zmodyfikowany profil absolwenta kierunku Psychologia: poszerzenie i pogłębienie kompetencji w zakresie diagnostyki psychologicznej; rozwinięcie umiejętności stosowania nowoczesnych, w tym cyfrowych, narzędzi diagnostycznych; zwiększenie gotowości absolwentów i absolwentek do pracy w zróżnicowanym środowisku klinicznym i społecznym;
- Zmodyfikowany program studiów: upraktycznienie zajęć dydaktycznych; uzupełnienie programu o aktualne treści, nowe metody dydaktyczne oraz nowoczesną infrastrukturę.
W ramach realizacji projektu „EduTrend – Nowoczesna Edukacja dla Przyszłości Gospodarki” zaangażowano wykwalifikowany personel merytoryczny – Kierowniczkę dydaktyczną zmodyfikowanego programu kształcenia na kierunku Psychologia.
Do zadań Kierowniczki dydaktycznej należy m.in.: identyfikacja i rekomendowanie ekspertów do współpracy w ramach procesu modyfikacji programu kształcenia; koordynacja paneli eksperckich, w tym nadzór nad przebiegiem prac i jakością opracowywanych materiałów; przygotowanie zakresów tematycznych do opracowania case study z uwzględnieniem specyfiki kierunku Psychologia; opracowanie wniosków i rekomendacji dotyczących zmian w programie kształcenia oraz poszczególnych modułach zajęciowych; współpraca z Prodziekanem kierunku Psychologia obejmująca konsultacje i uzgadnianie zmian oraz monitorowanie postępów prac związanych z modyfikacją programu; wskazywanie instytucji i organizacji, które mogą stanowić wartość edukacyjną dla studentów i studentek w ramach planowanych wizyt studyjnych, przygotowanie i prezentacja wyników prac oraz propozycji zmian na forum Katedry oraz Rady Programowej kierunku.
Zaangażowanie Kierowniczki dydaktycznej zapewnia ekspercki nadzór nad jakością modyfikowanego programu, jego aktualnością oraz dostosowaniem do realiów rynkowych i potrzeb edukacyjnych studentów i studentek.