Wszystkie dostępne bonifikaty obowiązujące w Akademii WSB dostępne są tutaj.
Studia pod Patronatem Przewodniczącego Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych Pana Tadeusza Rysia
Absolwent jest profesjonalnie przygotowany do pracy w spółkach kolejowych, firmach zajmujących się bezpieczeństwem transportu kolejowego, w komisjach kolejowych i jako biegły sądowy czy ekspert innych służb związanych z analizą zdarzeń kolejowych.
Zajęcia prowadzone są przez wybitnych krajowych specjalistów z ośrodków akademickich i badawczych oraz cenionych praktyków kolejowych, biegłych sądowych, ekspertów NIK, prokuratury i innych instytucji, zajmujących się bezpieczeństwem transportu kolejowego. Do udziału w zajęciach teoretycznych i praktycznych zapraszani są przedstawiciele PKBWK, UTK, prokuratury, sądów oraz jednostek certyfikujących.
Zajęcia obejmują 170 godzin dydaktycznych, w tym: wykłady, ćwiczenia, laboratoria, seminaria oraz specjalistyczne analizy (case study - analiza przypadku, studium przypadku) wybranych zdarzeń kolejowych (poważnych wypadków) z udziałem zapraszanych przedstawicieli PKBWK, UTK, prokuratury, sądów oraz jednostek certyfikujących.
Absolwent uzyskuje:
Certyfikat Audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem SMS
Certyfikat Audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Utrzymaniem MMS
Certyfikat ukończenia kursu na członka komisji kolejowej
Absolwent posiada:
A. Podstawowe kompetencje z zakresu:
Projektowania, budowy, eksploatacji i zarządzania infrastrukturą kolejową oraz systemami SRK, a także opracowywania i prowadzenia dokumentacji w tym zakresie;
Projektowania, budowy, eksploatacji, diagnostyki i zarządzania pojazdami kolejowymi, a także opracowywania i prowadzenia dokumentacji w tym zakresie;
Systemów bezpieczeństwa stosowanych na kolejach polskich i europejskich;
Budownictwa w specjalności inżynieryjnej kolejowej.
B. Rozszerzone kompetencje z zakresu:
Swojej specjalizacji (np. SRK, infrastruktura, pojazdy szynowe, SMS, ECM);
Pracy komisji kolejowych;
Kompetencji PKBWK, UTK, biegłego sądowego, prokuratury, sądu (związanych ze zdarzeniami kolejowymi);
Systemowej analizy zdarzeń kolejowych.
Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych Pan Tadeusz Ryś
Projektowanie, budowa, eksploatacja, diagnostyka i zarządzanie pojazdami kolejowymi, opracowywanie i prowadzenie e-dokumentacji w tym zakresie
Projektowanie, budowa, eksploatacja, diagnostyka i zarządzanie infrastrukturą kolejową, opracowywanie i prowadzenie e-dokumentacji w tym zakresie
Projektowanie, budowa, eksploatacja, diagnostyka i zarządzanie urządzeniami SRK, opracowywanie i prowadzenie e-dokumentacji w tym zakresie
Systemy bezpieczeństwa stosowane na kolejach polskich i europejskich
Budownictwo w specjalności inżynieryjnej kolejowej
Kompetencje PKBWK, UTK, biegłego sądowego, prokuratury, sądu związane ze zdarzeniami kolejowymi
Praca komisji kolejowych
Systemowa analiza zdarzeń kolejowych
Case study (analiza przypadku, studium przypadku) wybranych zdarzeń kolejowych
Seminarium
Informacje dodatkowe: Elastyczny harmonogram zajęć - 10 zjazdów odbywających się zazwyczaj w jeden weekend w miesiącu (sobota, niedziela), każdy po 17 godzin wykładowych
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Dr hab. inż. Katarzyna Chruzik, prof. AWSB
Nauczyciel akademicki Akademii WSB, Katedry Transportu i Informatyki, wykładowca w zakresie zarzadzania bezpieczeństwem i ryzykiem. Wykonawca ekspertyz i opracowań na zamówienie organów władzy publicznej i podmiotów realizujących zadania publiczne w obszarze bezpieczeństwa transportu kolejowego.
Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, wieloletni pracownik PKP, były Dyrektor Oddziału Terenowego Urzędu Transportu Kolejowego w Katowicach.
Kierownik Katedry Transportu i Informatyki Akademii WSB, biegły sądowy i ekspert NIK w zakresie transportu szynowego. Kierownik prac dotyczących budowy i wdrożenia Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem u przewoźników kolejowych i zarządców infrastruktury. Autor lub współautor kilkunastu monografii krajowych lub zagranicznych związanych z transportem szynowym - w tym bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem transportu. Autor około 150 artykułów krajowych i zagranicznych związanych z transportem. Zajmuje się problematyką bezpieczeństwa w transporcie szynowym, trwałością i niezawodnością pojazdów szynowych oraz zarządzaniem zintegrowanego systemu transportowego.
Studia to doskonała okazja do wymiany praktycznych doświadczeń oraz odświeżenia wiedzy z zakresu: bezpieczeństwa kolejowego, projektowania, eksploatacji infrastruktury, sterowania ruchem kolejowym, projektowania i eksploatacji pojazdów szynowych. Podczas wykładów słuchacze zapoznają się z pracą komisji kolejowych i urzędów oraz organizacji państwowych, związanych z bezpieczeństwem kolejowym. Na zajęciach praktycznych słuchacze będą analizować przypadki zdarzeń kolejowych (case study). Jest to szansa na zdobycie konkretnych, praktycznych kompetencji z zakresu bezpieczeństwa kolejowego.
Prof. dr hab. inż. Marek SITARZ Kierownik Katedry Transportu i Informatyki Akademii WSB, biegły sądowy, ekspert prokuratury i NIK w zakresie bezpieczeństwa kolejowego.
RATA
WYSOKOŚĆ RATY
TERMIN PŁATNOŚCI
wpisowe
300 zł
w dniu zapisu
I
1500 zł
do 5 marca 2025
II
1500 zł
do 5 kwietnia 2025
III
1500 zł
do 5 maja 2025
IV
1200 zł
do 5 czerwca 2025
Ogółem
6000 zł
Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU