A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

28.12.2020

Projektowanie gier komputerowych - spotkanie z praktykiem

W środę 15 stycznia o godz. 13:05 (s.227) odbył się wykład „Projektowanie Gier Komputerowych”, który poprowadził Kamil Bilczyński, współwłaściciel firmy The Farm 51 Group.

Podczas spotkania omówiono proces projektowania oraz produkcji gier komputerowych (od preprodukcji, przez design, prace koncepcyjne, tworzenie grafiki, scenografii, animacji, logiki rozgrywki na testowaniu kończąc). Prelegent opowiedział studentom o nowych rozwiązaniach technologicznych, wykorzystywanych przy tworzeniu aplikacji, gier na platformy PC oraz konsolach nowej generacji: Microsoft i Sony. Zaprezentowano podobieństwa i różnice między tworzeniem gier komputerowych, a wojskowych symulatorów treningowych. Osoby, które swoją zawodową przyszłość wiążą z szeroko pojętym przemysłem gier komputerowych mogły liczyć na szereg rad i wskazówek praktyka.

Kamil Bilczyński od 2001 roku profesjonalnie zajmuje się tworzeniem gier komputerowych. W swojej wieloletniej karierze zawodowej pracował w wiodących polskich firmach: City Interactive, People Can Fly, Reality Pump,The Farm 51; współtworząc światowej jakości projekty: “Painkiller”, “Witcher”, “Two Worlds II”, “Necrovision”, “Deadfall Adventures”. Od 2005 roku czynnie współpracuje z uczelniami wyższymi, nie tylko jako wykładowca, ale także konsultant w procesie wdrażania nowatorskich rozwiązań technologicznych na rynku komercyjnym. Od 2013 roku współpracuje z Polskim Holdingiem Obronnym przy programach symulatorów oraz wojskowych programów szkoleniowych.

Wykład “Projektowanie Gier Komputerowych” został zrealizowany w ramach projektu "Nowoczesny inżynier - studia na kierunku Informatyka w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Kierunek zamawiany"