Kierunek

PEDAGOGIKA - STUDIA I STOPNIA

Specjalność

LOGOPEDIA

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Logopedia to stosunkowo nowa, ale prężnie rozwijająca się dziedzina nauki. Najbardziej poszukiwani na rynku pracy są i będą specjaliści, zwłaszcza zajmujący się profilaktyką, diagnozowaniem i terapią dzieci, młodzieży oraz dorosłych z zaburzeniami mowy.

Zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, lingwistyki czy medycyny zapewni Ci najwyższy stopień przygotowania merytorycznego: od udzielania pomocy z wczesnej interwencji logopedycznej małym dzieciom przez umiejętność kształtowania wzorcowej mowy, dykcji i emisji głosu osobom zawodowo pracującym głosem (np. w rozgłośniach radiowych i telewizyjnych) do kształtowania mowy u osób z niepełnosprawnością wrodzoną i nabytą.

Absolwent Logopedii ma możliwość pracy jako nauczyciel logopeda w placówkach oświatowych takich jak przedszkola i szkoły, ośrodkach szkolno-wychowawczych, ale także prowadzenia terapii indywidualnej i grupowej w prywatnych gabinetach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i poradniach logopedycznych przy przychodniach specjalistycznych i szpitalach, w domach dziecka, w żłobkach, ośrodkach wczesnej interwencji, ośrodkach rehabilitacyjnych oraz szpitalnych oddziałach udarowych, neurologii, neurochirurgii, laryngologii, foniatrii, neonatologii czy rehabilitacji.

  • Studia na kierunku logopedia gwarantują poznanie aktualnej wiedzy z zakresu diagnostyki oraz wykorzystania nowoczesnych metod i technik pracy z uczniem, klientem i pacjentem. Absolwent otrzyma zawodowe przygotowanie z następujących interdyscyplinarnych obszarów logopedii:

    • medycznych, w tym anatomii i fizjologii aparatu mowy oraz układu nerwowego, podstaw audiologii, foniatrii, ortodoncji, psychopatologii i psychiatrii, neurologii, neonatologii i fizjoterapii w ujęciu praktycznym, niezbędnym w pracy logopedy;
    • językoznawczych, w tym fonetyki, fonologii, składni, fleksji i słowotwórstwa współczesnego języka polskiego, a także elementów retoryki i socjolingwistyki; pracy z osobami dwujęzycznymi i uczącymi się języka polskiego jako obcego.
    • psychologiczno-pedagogicznych, w tym rozwoju i kształtowania mowy dziecka, profilaktyki wad wymowy, zagadnienia dwujęzyczności, elementów psycholingwistyki, glottodydaktyki, metodyki nauki czytania i pisania w kontekście terapii logopedycznej, metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC), fonogestów, podstaw języka migowego, logorytmiki, nowych technologii asystujących (AT), elementów logopedii artystycznej.

    Absolwent logopedii będzie potrafił jako logopeda prowadzić działania w zakresie diagnozy stanu rozwoju mowy i terapii zaburzeń komunikacji człowieka (korygować wady wymowy/zaburzenia mowy uwarunkowane organicznie czy środowiskowo w tym po wypadkach czy powiązanych z chorobami nowotworowymi czy neurodegeneracyjnymi) oraz jako nauczyciel logopeda organizować i udzielać wsparcia logopedycznego na terenie żłobka, przedszkola czy szkoły (w celu osiągnięcia trwałego sukcesu terapeutycznego) oraz posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu logopedii.