Moduł „Wsparcie monografii naukowych”, z którego pochodzą przyznane środki, ma na celu realizację projektów polegających na wydawaniu monografii naukowych o wysokim poziomie naukowym i istotnym znaczeniu dla rozwoju nauki lub wzrostu polskiej gospodarki. Dofinansowanie MEiN stanowi potwierdzenie wysokiego poziomu merytorycznego planowych wydawnictw. Otrzymane wsparcie pozwoli na przedstawienie i promowanie dorobku myśli naukowej naszych pracowników w krajowym i międzynarodowym obiegu naukowym. Obie monografie zostaną opublikowane w trybie otwartego dostępu (Open Access), co umożliwi ich bezpłatny obieg.
Publikacja dr Pauliny Polko „Bezpieczeństwo w dyskursie politycznym Rzeczypospolitej Polskiej (1989-2020)” stanowi kompleksową analizę polskiego dyskursu politycznego dotyczącego kategorii bezpieczeństwa po 1989 roku. Jej znaczącą zaletą jest ilościowa i jakościowa analiza pozwalająca spojrzeć wielowymiarowo na prezentowaną tematykę.
Recenzje naukowe monografii wskazują na jej wysoką wartość naukową i istotny wkład w rozwój nauki. Zdaniem Recenzenta, prof. dra hab. Artura Gruszczaka: „Przedłożona praca jest ważna z punktu widzenia polskich badań nad bezpieczeństwem, a także rozwoju nauk o bezpieczeństwie jako dyscypliny naukowej umiejscowionej w dziedzinie nauk społecznych. Po pierwsze, ma interdyscyplinarny charakter, łącząc elementy wiedzy i nauki z zakresu bezpieczeństwa, politologii, socjologii oraz komunikacji społecznej. Po drugie, ma nowatorski charakter, podejmuje tematykę do tej pory poruszaną w niewielkim zakresie, w szerszym kontekście dyskursu publicznego i politycznego (co Autorka wyraźnie zaznacza). Po trzecie, rama teoretyczna (teoria sekurytyzacji) zastosowana przez Autorkę – mimo że znana i używana w badaniach międzynarodowych od 30 lat – nie znalazła dotychczas tak istotnego zastosowania w studiach nad bezpieczeństwem”.
Monografia „Higher Education Institutions and Digital Transformation: Building University-Enterprise Collaborative Relationships” autorstwa dra hab. Marcina Lisa, prof. AWSB, ukaże się w uznanym brytyjskim wydawnictwie Routledge. Publikacja prezentuje model kształtowania długotrwałych relacji pomiędzy uczelniami i przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej. Jest to innowacyjne ujęcie tego problemu, eksponujące szczególnie takie elementy jak współkreowanie wartości i wspólne uczenie się warunkujące przyrost wiedzy o nowych technologiach cyfrowych w uczelni i przedsiębiorstwie, co stanowi podstawę nawiązywania i wzmacniania więzi pomiędzy tymi podmiotami.
Praca zawiera omówienie procesu identyfikacji oraz wyboru przedsiębiorstw jako potencjalnych partnerów rozwijających relacje z uczelniami, a także wpływu oferowania i współkreowania wartości na charakter łączącej te podmioty więzi. Wskazano zarówno technologie cyfrowe, które są najbardziej interesujące dla przedsiębiorstw jako obszar tematyczny wspólnego uczenia się jak i współkreowania wiedzy wraz z uczelnią, ale także działania, jakie należy wspólnie podejmować na etapie nawiązywania i wzmacniania więzi, aby zapewnić ich trwałość i stabilność.