Na kartach publikacji, prof. Gražina Ciuladiene dokonuje przeglądu teorii i praktyki edukacji międzykulturowej, podkreślając znaczenie rozwijania komunikacyjnych kompetencji wśród studentów. Swoistym rozwinięciem tego tekstu jest rozdział autorstwa dr. Dany Vicherkovej, zawierający praktyczne wskazówki dotyczące nauczania komunikacji międzykulturowej, w każdym jej aspekcie, a więc jako procesu dotyczącego nie tylko uczniów, lecz także rodziców, nauczycieli, czy przedstawicieli władzy.
Postrzegając temat z szerszej perspektywy, prof. Jerzy Kochanowicz podejmuje zagadnienie zachowań grup mniejszościowych i analizuje zjawiska: integracji, asymilacji, separacji i marginalizacji. Z kolei dr hab., prof. AWSB Maciej Witkowski, pisząc o adaptacji rodzin ukraińskich w Polsce, dostarcza praktycznych zasad wspierania dzieci ukraińskich w szkole.
Książka jest tłumaczeniem opublikowanego wcześniej zbioru w j. angielskim pt. „Educational Strategies in Online Intercultural Education” który ukazał się jako efekt projektu prowadzonego w ramach strategii Erasmus+, dostępnego pod tym linkiem.
Publikacja w polskiej wersji językowej do pobrania tutaj.