A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

OGÓLNOPOLSKI KONKURS METODYCZNY NA SCENARIUSZ LEKCJI POLONISTYCZNEJ

LISTA LAUREATÓW:

Nagrody w kategorii STUDENT/DOKTORANT, scenariusz dla dzieci w wieku przedszkolnym otrzymują:

I miejsce: Natalia Twardosz - Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

II miejsce: Dominika Sękowska  - Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

III miejsce: Weronika Skrzekowska - Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Wyróżnienie: Justyna Dąbrowy - Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Wyróżnienie: Marta Krzyszkowska-Paterek - Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

 

Nagród I-III kategorii NAUCZYCIEL/BIBLIOTEKARZ na scenariusz dla dzieci w wieku przedszkolnym nie przyznano.

Wyróżnienie otrzymała Pani Karolina Branicka z Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jana Pawła II w Opolu.

 

Nagrody w kategorii STUDENT/DOKTORANT na scenariusz dla dzieci w wieku wczesnoprzedszkolnym otrzymują:

I miejsce: Natalia Halota - Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

II miejsce: Magdalena Dąbrowska - Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

III miejsce: Anna Psioda - Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Wyróżnienie: Marta Kozakowska - Akademia WSB Dąbrowa Górnicza

 

Nagrody w kategorii NAUCZYCIEL/BIBLIOTEKARZ na scenariusz dla dzieci w wieku wczesnoprzedszkolnym  otrzymują:

I miejsce: Agnieszka Zatylna - Szkoła Podstawowa nr 20 im. Bohaterów Westerplatte w Gorzowie Wielkopolskim

II miejsce: Ariadna Wardzińska - Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

III miejsce: Katarzyna Jaworska - Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Dursztynie – gmina Nowy Targ

 

Laureatom serdecznie gratulujemy i zapraszamy do studiowania w Akademii WSB!

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji podsumowującej Ogólnopolski Konkurs Metodyczny na Scenariusz Lekcji Polonistycznej, która odbędzie się w piątek 7 czerwca br. o godz. 12.00 w siedzibie WOM w Katowicach, przy ul. Wyszyńskiego 7.

Specjalnie na tę uroczystość przybędą członkowie i członkinie Rady Naukowej, Jury i Komitetu Organizacyjnego.

Gościem specjalnym będzie autor jednej z książek konkursowych - Pan Paweł Beręsewicz, na którego spotkanie autorskie zapraszamy wraz z Wydawnictwem Literatura i Wojewódzką Biblioteką Publiczną w Katowicach.  

W trakcie uroczystości zostaną ogłoszone wyniki Konkursu i rozdane nagrody.

 

 

ARCHIWUM:

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Ogólnopolskim Konkursie na Scenariusz Lekcji Polonistycznej, organizowanym przez Akademię WSB w Dąbrowie Górniczej, w którym zadanie konkursowe polega na stworzeniu scenariusza szeroko rozumianej lekcji polonistycznej.

W konkursie mogą wziąć udział następujące osoby:

  • Kategoria 1 – studenci/doktoranci;
  • Kategoria 2 – nauczyciele edukacji przedszkolnej/wczesnoszkolnej;
  • Kategoria 3 – nauczyciele języka polskiego lub bibliotekarze.

Szczegółowe wymagania określone są w Regulaminie.

 

Na Państwa zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia 2024 r.

Rozstrzygnięcie 24 maja podczas Konferencji naukowo-szkoleniowej „Arteterapia we wspomaganiu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. 

 

Zgłoszenia do Konkursu należy dokonywać wyłącznie przez formularz rejestracyjny:

FORMULARZ

 

Pliki PDF oraz Word z samodzielnie stworzonym scenariuszem należy wgrać w wyznaczonym miejscu przy składaniu ankiety.

Wszelkie pytania dotyczące konkursu można kierować do organizatorów pod adresem: konkurs@wsb.edu.pl

 

CELE KONKURSU:

  1. Ukazanie najnowocześniejszych metod i form pracy z tekstem literackim adresowanym dla małego dziecka.
  2. Wypracowanie nowych metod pracy z dzieckiem w edukacji literackiej, językowej dziecka/ucznia.
  3. Przedstawienie przykładów dobrych praktyk w edukacji polonistycznej, które uwzględniają etapy rozwojowe dziecka oraz jego możliwości intelektualne, poznawcze.
  4. Upowszechnienie czytelnictwa oraz nowatorskich pomysłów i metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  5. Promocja nowości wydawniczych dla dzieci.
  6. Promowanie wartości takich jak: mądrość, przyjaźń, rodzina, akceptacja, patriotyzm, ekologia.
  7. Uwrażliwienie na rolę tekstu literackiego w kształtowaniu właściwych postaw i wzorców zachowań, dbaniu o dobrostan dziecka.
  8. Zwrócenie uwagi na terapeutyczną rolę literatury.
  9. Ukazanie najlepszych wzorców realizowania zadań podstawy programowej poprzez czytelnictwo.

Serdecznie zapraszamy wszystkich z Państwa, którzy kochają literaturę dla dzieci i wierzą w niezwykłą moc książek!