A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

OGÓLNOPOLSKI KONKURS METODYCZNY NA SCENARIUSZ LEKCJI POLONISTYCZNEJ

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Ogólnopolskim Konkursie na Scenariusz Lekcji Polonistycznej, organizowanym przez Akademię WSB w Dąbrowie Górniczej, w którym zadanie konkursowe polega na stworzeniu scenariusza szeroko rozumianej lekcji polonistycznej.

W konkursie mogą wziąć udział następujące osoby:

  • Kategoria 1 – studenci/doktoranci;
  • Kategoria 2 – nauczyciele edukacji przedszkolnej/wczesnoszkolnej;
  • Kategoria 3 – nauczyciele języka polskiego lub bibliotekarze.

Szczegółowe wymagania określone są w Regulaminie.

 

Na Państwa zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia 2024 r.

Rozstrzygnięcie 24 maja podczas Konferencji naukowo-szkoleniowej „Arteterapia we wspomaganiu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. 

 

Zgłoszenia do Konkursu należy dokonywać wyłącznie przez formularz rejestracyjny:

FORMULARZ

 

Pliki PDF oraz Word z samodzielnie stworzonym scenariuszem należy wgrać w wyznaczonym miejscu przy składaniu ankiety.

Wszelkie pytania dotyczące konkursu można kierować do organizatorów pod adresem: konkurs@wsb.edu.pl

 

CELE KONKURSU:

  1. Ukazanie najnowocześniejszych metod i form pracy z tekstem literackim adresowanym dla małego dziecka.
  2. Wypracowanie nowych metod pracy z dzieckiem w edukacji literackiej, językowej dziecka/ucznia.
  3. Przedstawienie przykładów dobrych praktyk w edukacji polonistycznej, które uwzględniają etapy rozwojowe dziecka oraz jego możliwości intelektualne, poznawcze.
  4. Upowszechnienie czytelnictwa oraz nowatorskich pomysłów i metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  5. Promocja nowości wydawniczych dla dzieci.
  6. Promowanie wartości takich jak: mądrość, przyjaźń, rodzina, akceptacja, patriotyzm, ekologia.
  7. Uwrażliwienie na rolę tekstu literackiego w kształtowaniu właściwych postaw i wzorców zachowań, dbaniu o dobrostan dziecka.
  8. Zwrócenie uwagi na terapeutyczną rolę literatury.
  9. Ukazanie najlepszych wzorców realizowania zadań podstawy programowej poprzez czytelnictwo.

Serdecznie zapraszamy wszystkich z Państwa, którzy kochają literaturę dla dzieci i wierzą w niezwykłą moc książek!