A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

O projekcie

Tytuł projektu: "Rozwój kompetencji przyszłości dopasowanych do oczekiwań rynku pracy i pracodawców"
Nr projektu: FERS.01.05-IP.08-008/23
Wartość projektu: 8 990 876,27 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 8 717 927,14 zł
Okres realizacji projektu: 01.09.2024 - 31.12.2029 r.

Projekt realizowany w partnerstwie z Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. oraz Śląskim Związkiem Pracodawców Lewiatan.

Projekt  " Rozwój kompetencji przyszłości dopasowanych do oczekiwań rynku pracy i pracodawców"  realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju - Kształcenie na potrzeby gospodarki.

Celem projektu: dostosowanie kwalifikacji i kompetencji u 1160 osób w wieku 18-64 (w momencie przystąpienia do projektu, niezależnie od płci) do potrzeb i oczekiwań pracodawców i rynku pracy poprzez ich przekwalifikowanie się (reskilling), a także wypełnienie luk w umiejętnościach (skills gap). Projekt jest odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby w zakresie dostosowania kwalifikacji i kompetencji uczestników, w tym dopasowania oferty do oczekiwań pracodawców oraz kształcenia kadr na potrzeby zielonej i cyfrowej gospodarki.

Projekt skierowany jest do:

Projekt skierowany do osób zamieszkujących w Polsce, w wieku 18-64. Wsparcie kierowane głownie do osób, dla których pogłębienie wiedzy, uzupełnienie luk kompetencyjnych, przekwalifikowanie będzie przepustką do wejścia/powrotu/utrzymania się na rynku pracy. Oferta ma charakter otwarty, nie jest zawężona do konkretnej grupy osób, jednakże wskazano priorytety rekrutacyjne, dla osób w trudniejszej sytuacji społeczno-gospodarczej.

Najważniejsze zadania w ramach projektu obejmują:

  • Przygotowanie programów szkoleń dla 4 zdefiniowanych grup szkoleń : Narzędzia managera przyszłości, Kompetencje przyszłości, W drodze do zielonej gospodarki ,W drodze do cyfrowej gospodarki.
  • Przeprowadzenie 145 szkoleń w okresie trwania projektu, w efekcie czego zostanie przeszkolonych 1160 osób.
  • Dzięki niniejszemu projektowi partnerskiemu wzmacniane będą kwalifikacje i kompetencje przyczyniające się do rozwoju obszarów wskazanych w KIS oraz inteligentnych specjalizacjach woj. śląskiego i małopolskiego.

Rezultaty projektu:

  • Liczba osób dorosłych objętych wsparciem uczelni w zakresie uczenia się przez całe życie 1160 os.
  • Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ 928 os.

Rezultatem długofalowym projektu będzie:

  • Podniesienie kwalifikacji uczestników i poprawa ich sytuacji na rynku pracy.
  • Wypełnienie luk w umiejętnościach.
  • Lepsze dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy.

Istnieje możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
  2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.