Program

11 WRZEŚNIA, 10:00 - 11:30

Wpływ bezpieczeństwa psychologicznego na sukces firmy

SZKOLENIE ON-LINE

Na szkoleniu przedstawimy pozytywny wpływ budowania kultury bezpieczeństwa psychologicznego w organizacji na jej wyniki, wewnętrzne relacje oraz stabilną pozycję rynkową, a także nakreślenie drogi i sposobu tworzenia takiej kultury w praktyce.
Uczestnicy dowiedzą się:

  • Dlaczego bezpieczeństwo psychologiczne w organizacji jest istotne z biznesowego punktu widzenia i co z tego wynika dla nas
  • Jakie czynniki składają się na bezpieczeństwo psychologiczne i jakie jest ich przełożenie na praktykę w biznesie
  • Jakie ciekawe wnioski dla organizacji oraz ich uczestników płyną z badania „Arystoteles” zrealizowanego przez Google, w aspekcie bezpieczeństwa psychologicznego w organizacji
  • W jaki sposób zbudować i utrzymać bezpieczeństwo psychologiczne w organizacji
  • Jakie cechy Lidera sprzyjają kształtowaniu kultury bezpieczeństwa psychologicznego

ZAPISZ SIĘ

dr Marta Czerwiec

Wykładowca Akademii WSB. Doświadczony konsultant biznesowy i coach. Współwłaściciel i współzałożyciel firmy doradczo – szkoleniowej CleverBrains. Doktor nauk o zarządzaniu Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwentka Akademii Coachingu w Londynie. Trener i pierwszy certyfikowany praktyk PRISM Brain Mapping w Polsce. Zajmuje się prowadzeniem ludzi i firm przez procesy zmian. Łączy doświadczenia nauki i biznesu - od 15 lat współpracuje z ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami. Pracuje i publikuje w języku polskim i angielskim. Ma na koncie ponad 8000 godzin spędzonych na sali jako trener. Szkoli organizacje sektora prywatnego i publicznego. Posiada Certyfikat ukończenia Akademii Coachingu akredytowanej przez ICF w The London Coaching Academy, Certyfikat uprawniający do udzielania sesji feedback 360 na podstawie metodyki CCL zdobyty w The Center for Creative Leadership w Brukseli, Certyfikat European Mentoring and Coaching Council w Uniwersytecie Greenwich, Certyfikat Praktyka PRISM uprawniający do diagnozowania profili zachowań metodą PRISM Brain Mapping.

Więcej

Małgorzata Bora

Doświadczony menedżer, coach, lekarz. Absolwentka Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Łodzi oraz Coachingu Profesjonalnego. Korzysta z 16 lat doświadczeń menedżerskich związanych z zarządzaniem zespołami sprzedażowymi w branży medycznej, wprowadzającymi skutecznie nowe produkty na rynku szpitalnym i specjalistycznym, a także zespołami w służbie zdrowia, jako współzałożycielka hospicjum domowego. Szkolenia i procesy coachingowe opiera o neurobiologię. Popularyzuje wykorzystanie wiedzy o mózgu w biznesie i rozwoju osobistym. Członek Izby Coachingu. Certyfikowany praktyk PRISM Brain Mapping.

Więcej

11 WRZEŚNIA, 11:00 - 12:30

Skuteczny lider w zarządzaniu zmianą i lean

SZKOLENIE STACJONARNE

Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy o mechanizmach psychologicznych w procesie zmiany oraz ich wpływie na realizację kluczowych działań. Uczestnicy poznają możliwości zmniejszenia oporu wobec wprowadzanych działań oraz zwiększenia zaangażowania pracowników w proces zmian; przyjrzą się roli lidera w takich sytuacjach, najczęstszym błędom i dowiedzą się jak ich uniknąć. Szkolenie będzie miało formę warsztatów, w trakcie których będzie możliwość przyjrzenia się własnym doświadczeniom z nowej perspektywy wykorzystując poznaną wiedzę i teorię.

BRAK MIEJSC

Aleksandra Rzeźniczek

Psycholog, trener z wieloletnim doświadczeniem. Zrealizowała ponad tysiąc dni szkoleniowych. Prowadzi warsztaty z komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, funkcjonowania zespołów. Autorka innowacyjnych metod szkoleniowych. Posiada doświadczenie w obszarach związanych z zarządzaniem w sektorach produkcyjnych, realizowała szkolenia i brała udział we wdrożeniach narzędzi i technik Lean Management. Jest certyfikowanym konsultantem metodologii Success Insights, która pozwala m. in. na poprawienie komunikacji w zespołach i w firmie, lepsze zarządzanie zespołami ludzkimi, samodoskonalenie i rozwijanie swoich mocnych stron. Prowadziła szkolenia m. in. dla: ZUS, BZ WBK, ABB Łódź, PRYMAT, PESA Pojazdy Szynowe, Nutricia Opole, NGK Ceramics, Arcelor Mittal Poland, KGHM ZWR, KGHM HMG, Coty Polska. Absolwentka Seminarium certyfikującego Success Insight International, studiów podyplomowych Coaching, posiada Certyfikat Trenera zarządzania MATRIK – specjalizacja Planowanie Strategiczne.

Więcej

11 WRZEŚNIA, 12:00 - 13:30

Dzieci w covidowym świecie

SZKOLENIE ON-LINE

  • Niegrzeczne czy zrozpaczone?
  • Nieszczęśliwe czy agresywne?
  • Jaka jest paleta zachowań i emocji dzieci w sytuacji mierzenia się z  pandemią?
  • Jak sobie z nią radzą?

O tym jak słuchać i czego nie przegapić, aby pomóc dzieciom w rzeczywostości covidowej.

ZAPISZ SIĘ

Nina Myalska

Pedagog terapeuta, rewalidant. Psychoterapeutka w nurcie poznawczo-behawioralnym, członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczej i Behawioralnej. Absolwentka filozofii oraz studiów w zakresie pomocy psychologicznej i rozwiązań systemowych dla rodzin w kryzysie. W swojej pracy wykorzystuje biblioterapię, Metodę Dobrego Startu, teatrzyk Kamishibai, arteterapię, trening uważności i techniki relaksacyjne. Pracuje z rodzinami w kryzysie, z osobami ze spektrum autyzmu, dziećmi i młodzieżą z problemami emocjonalnymi czy trudnościami szkolnymi. Pomaga rodzinom adopcyjnym. Autorka opowieści o adopcji pt. „Kot, Tygrys i niebo pełne gwiazd…”

Więcej

12 WRZEŚNIA, 10:00 - 11:30

Jak rozwiązywać problemy podatkowe? Prosta metoda dla profesjonalistów i amatorów

SZKOLENIE STACJONARNE 

Polskie przepisy prawa podatkowego bardzo często sprawiają wrażenie niejasnych i skomplikowanych. Nic dziwnego, że w wielu przypadkach właściwa ich interpretacja sprawia podatnikom mnóstwo problemów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak rozwiązywać problemy podatkowe to szkolenie jest dla Ciebie

ZAPISZ SIĘ

dr Paweł Mikuła

Doświadczony doradca podatkowy, prawnik, ekspert w zakresie rachunkowości, menedżer w dziale doradctwa podatkowego Delloite, specjalizuje się doradztwie podatkowym dla dużych podmiotów (m.in. w sektorze publicznym, sektorze automotive, energetycznym i in.).

Więcej

12 WRZEŚNIA, 11:00 - 12:30

Szejkowie, wikingowie, samuraje i pionierzy. Kulturowe aspekty przywództwa

SZKOLENIE STACJONARNE

Choć wiele reguł przywództwa wydaje się być uniwersalne, ich duża część może nie zadziałać w zetknięciu z konkretnym kontekstem kulturowym. Dla jednych spóźnienie na ważne spotkanie to wyraz lekceważenia i braku poważnego podejścia, dla drugich - dowód na to, że potencjalny partner jest poważnym, niezwykle zajętym człowiekiem i warto na niego czekać. Jedni oczekują, że zainteresujemy się ich rodziną i wykażemy znajomością lokalnej sceny politycznej, drudzy będą woleli, by na ten temat milczeć. Wreszcie, jedni osobę prawdziwego szefa widza wyłącznie w przywódcy akutokratycznym, inni zaś tylko w takim, który wspólnie z zespołem ustala strategię i sposób jej realizacji. Skąd wiedzieć, z kim mamy do czynienia w międzynarodowym, różnorodnym środowisku? 

ZAPISZ SIĘ

dr Paulina Polko

Kierownik Katedry Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Akademii WSB. Była dziennikarzem, urzędnikiem i analitykiem w Kancelarii Prezydenta RP i BBN, ale to przywództwo w różnych systemach, okolicznościach i instytucjach jest tym, co od lat pasjonuje ją prywatnie i zawodowo.

Więcej

13 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Najnowsze wymagania i standardy prawne z zakresu realizacji zadań audytu, compliance, ryzyka operacyjnego i bezpieczeństwa w systemach IT w przedsiębiorstwie

SZKOLENIE STACJONARNE

Systemy IT są nieodłączną częścią funkcjonowania podmiotów gospodarczych, nie tylko tych, których działalność jest związana z nowoczesnymi technologiami. Do najważniejszych funkcji tych systemów należą m.in.: gromadzenie, przetwarzanie, przechowywanie i prezentacja informacji. Ciągle zmieniające się standardy oraz przepisy prawa, a także nowe planowane regulacje z zakresu realizacji zadań audytu, compliance, ryzyka operacyjnego i bezpieczeństwa w systemach IT w przedsiębiorstwie są kluczowe dla podejmowania strategicznych, ale również operacyjnych decyzji w przedsiębiorstwie. Rosnąca świadomość odpowiedzialności kadry zarządzającej za zgodność działania organizacji nie tylko z prawem, ale również regulacjami wewnętrznymi sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie funkcji Compliance. Niepowodzenie w dostosowaniu się do istniejących i nowo powstających przepisów i regulacji prawnych może stanowić zagrożenie dla reputacji, a nawet dla samego faktu istnienia organizacji. 

Zapraszamy na szkolenie, w ramach którego eksperci opowiedzą o najnowszych standardach i wymaganiach prawnych z zakresu realizacji zadań audytu, compliance, ryzyka operacyjnego i bezpieczeństwa w systemach IT  w przedsiębiorstwie 

ZAPISZ SIĘ

Mariusz Wilkus

Ekspert ds. zarządzania procesowego i bezpieczeństwa informacji, kontroli, audytu, compliance, zasad ładu korporacyjnego oraz ochrony danych osobowych i rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie. Inspektor ochrony danych, oficer compliance. Skutecznie wdrożył w 12 przedsiębiorstwach system zarządzania procesowego i kontroli wewnętrznej. Były pracownik Getin Banku S.A.(d. GBG S.A.) oraz kierujący inspekcjami w instytucjach finansowych w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego. Współpracuje m.in.  z grupami kapitałowymi oraz z podmiotami prowadzącymi działalność oświatową, ubezpieczeniową, finansową, medyczną tworząc dla nich wewnętrzne procedury, polityki, dokumentację, oraz sporządzając opinie. Posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu nowoczesnych rozwiązań audytowych w  informatyce, bezpieczeństwa informacji infrastruktury teleinformatycznej. Audytor wiodący ISO/IEC 27001, ISO 9001, ISO 22301, ISO 14001, PN 18001. Legitymuje się certyfikatem CISA, CISM. Współpracownik uczelni w Polsce oraz University of Nottingham w Anglii, trener instytucji edukacyjnych i szkoleniowych w Polsce, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie.
mniej

Więcej

Piotr Nycz

Laureat nagrody Polskiego Towarzystwa Matematycznego za pracę z dziedziny rachunku prawdopodobieństwa i zastosowań matematyki. Specjalista w zakresie budowy i walidacji modeli matematycznych i statystycznych. Zdobywał doświadczenie w wydziale rozwoju metod zarządzania ryzykiem kredytowym w PKO BP S.A. oraz w Deutsche Bank PBC S.A., gdzie ukończył „Talent Management Program”. Posiada doświadczenie między innymi w zakresie oceny systemów franczyzowych, ryzyka koncentracji, budowy modeli ratingowych  i quasiratingowych oraz przeprowadzania analiz na potrzeby ich walidacji. Budował i rozwijał modele na potrzeby przeprowadzania testów warunków skrajnych dla produktów kredytowych oraz transakcji pochodnych oraz sporządzał mapy ryzyka kredytowego dla sektorów gospodarki narodowej. Prowadzi szkolenia w sektorze banków komercyjnych, banków spółdzielczych oraz kas oszczędnościowo kredytowych.

Więcej

Paweł Wojdyła

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w branży IT, w szczególności z zakresu Cyberbezpieczeństwa. Przez wiele lat współpracował z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Ministerstwem Sprawiedliwości i Prokuraturą Krajową. Tworzył struktury odpowiedzialnne za wykonywanie zadań zapewniających prawidłowy nadzór nad funkcjonowaniem systemu ochrony cyberbezpieczeństwa w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz jednostkach podległych, w tym wykrywanie i przeciwdziałanie zagrożeniom cyberbezpieczeństwa oraz monitorowanie i analizę stanu bezpieczeństwa informacji w cyberprzestrzeni Ministerstwa Sprawiedliwości. Posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie naukowo-badawczo-rozwojowej.Przygotowywał, realizował, nadzorował i audytował projekty rządowe dla obronności i bezpieczeństwa państwa, tworzonych w ramach budżetu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Więcej

13 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Nie chce jeść i nie mówi? Napięcie mięśniowe i asymetria jako komponenta trudności rozwojowych dzieci do 3 roku życia

SZKOLENIE ON-LINE

Statystycznie co drugi rodzic małego dziecka boryka się z jego trudnością w jedzeniu i mówieniu. Wizyty u specjalistów nie zawsze udzielają odpowiedzi na wiele wątpliwości, nie rozwiązują też problemu. Wnioskowanie kliniczne to cenna umiejętność, to fundament w pracy z drugim człowiekiem, zwłaszcza małym. Okazuje się, że odpowiedzią na trudności dzieci są napięcie mięśniowe, asymetrie, niedotlenienie nerwowo-mięśniowe.

BRAK MIEJSC

dr Marta Wawrzynów

Wykładowca AWSB na kierunkach studiów podyplomowych Integracja sensoryczna oraz Interdyscyplinarna diagnoza, stymulacja i terapia dzieci od urodzenia do 3 roku życia. Doktor nauk o zdrowiu, absolwentka PUM w Szczecinie i UMED we Wrocławiu. Logopeda, pedagog wczesnej interwencji, specjalista neurologopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, NDT-Bobath, Prechtl’a, TCK, Padovan (II), miofunkcjonalny, kinesiotapingu, MFS, instruktor masażu Shantala, metody Butejko. Specjalizuje się w problematyce zanieczyszczeń środowiskowych i oddziaływań postawy ciała na zaburzenia orofacjalne oraz stomatognatyczne. Obecnie prowadzi badania na temat skuteczności systemu MFS wykorzystywanego w funkcjonalnej terapii dzieci. Jest współtwórcą programu i instruktorem Szkoleń Modułowych MFS, diagnostą i terapeutą zaburzeń neurorozwojowych, szczególnie noworodków i niemowląt. Autorka licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych.

Więcej

13 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Internetowi złodzieje - oszustwa, płatności, bankowość

SZKOLENIE ON-LINE

Przestępstwa internetowe przyjmują różnorodne scenariusze, jednak w większości przypadków mają jeden cel - kradzież środków finansowych. Podczas szkolenia omówione zostaną aktualne trendy w oszustwach związanych z kradzieżami środków oraz metody obrony przed takimi atakami. Przedstawiona zostanie rola socjotechniki w tego typu nadużyciach. Omówione zostaną kompetencje organów ścigania w zakresie przestępczości internetowej oraz poruszony zostanie temat poprawnego zawiadamiania organów ścigania o przestępstwach internetowych

ZAPISZ SIĘ

dr inż. Krystian Mączka

Biegły sądowy z zakresu informatyki śledczej przy Sądzie Okręgowym w Katowicach, wykładowca akademicki, adiunkt w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, specjalista z zakresu przestępstw komputerowych. Od lat zajmujący się m.in. problemami bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych, zabezpieczaniem i odzyskiem danych, analizą nośników, problemami szyfrowania, monitoringiem. Autor wielu publikacji z zakresu zastosowań metod sztucznej inteligencji. Posiada Certyfikat X-Ways Forensic, Certyfikowany Informatyk Śledczy, Microsoft Certified Professional oraz Auditora Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji

Więcej

13 WRZEŚNIA, 17:30 - 19:00

Każdy ma swój Everest. Nie ma celu nie ma życia

SZKOLENIE STACJONARNE Z TRANSMISJĄ ON-LINE

O przełamywaniu barier, wyznaczaniu ambitnych celów, sile pracy zespołowej oraz determinacji i pasji do podejmowania wyzwań opowie himalaista Krzysztof Wielicki.

ZAPISZ SIĘ

Krzysztof Wielicki

Polski wspinacz, taternik, alpinista i himalaista. Piąty człowiek na Ziemi, który zdobył Koronę Himalajów i Karakorum. Jest jednym z trzech Polaków i piątym człowiekiem w dziejach, któremu udało się postawić stopę na wszystkich szczytach ośmiotysięcznych położonych w Himalajach i Karakorum. Mount Everest, Lhotse i Kanczendzongę w towarzystwie Jerzego Kukuczki i Leszka Cichego jako pierwszy w historii zdobył zimą. Nie lada wyczynem, wpisującym się w historię światowego himalaizmu są samotne wejścia na Broad Peak, Lhotse, Dhaulagiri, Sziszapangmę, Gaszerbrum II i Nanga Parbat.

Więcej

14 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Storytelling - jak opowiadać ciekawe historie 

SZKOLENIE STACJONARNE 

Czy wiesz, że dowolny przedmiot lub zdarzenie może zyskać na wartości tylko dlatego, że wiąże się z nim jakaś ciekawa historia? Jak sprawić, by ludzie chcieli jej wysłuchać nim coś odwróci ich uwagę? Storytelling to umiejętność z której z powodzeniem korzystają sprzedawcy, nauczyciele, menedżerowie, developerzy gier, a nawet lekarze! Dobra historia potrafi pomóc tam, gdzie siła argumentu traci na znaczeniu. Jakie cechy ma dobra opowieść? Co zrobić by trafiła do każdego i została zapamiętana? Do czego można ją wykorzystać? Czy można z jej pomocą budować relacje? Zapraszamy na fascynującą podróż której motywem przewodnim będzie Storytelling.

ZAPISZ SIĘ

Dawid Zaborny

Trener biznesu z 4 letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z kompetencji miękkich. Specjalista w obszarach umiejętności liderskich, zarządzania zmianą, coachingu oraz zarządzania czasem. Słuchacz Śląskiej Izby Coachingu. Pracował jako koordynator ds. szkoleń i rozwoju w jednej z najwięszych firm finansowych na świecie, a obecnie pełni rolę Instructonal Designera w Keywords Studios - firmie z branży wsparcia produkcji gier komputerowych.

Więcej

14 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Przykłady oceny poziomu kultury bezpieczeństwa w przedsiębiorstwach kolejowych

SZKOLENIE STACJONARNE

  •  Definicja i znaczenie kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym
  •  Kształtowanie kultury bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie kolejowym
  •  Metody i narzędzia służące do pomiaru kultury bezpieczeństwa
  •  Praktyczne przykłady pomiaru kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym
    Prace dotyczące pomiaru kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym prowadzone w Katedrze Transportu i Informatyki Akademii WSB są prawdopodobnie pierwszymi w Polsce jak i w Europie, realizowane zgodnie z wytycznymi europejskimi. Dotychczas mowa była tylko ogólnie o poprawie poziomu kultury bezpieczeństwa bez jej ilościowej oceny.

ZAPISZ SIĘ

prof. dr hab. inż. Marek Sitarz

Kierownik Katedry Transportu i Informatyki Akademii WSB, biegły sądowy i ekspert NIK w zakresie transportu szynowego. Kierownik prac dotyczących budowy i wdrożenia Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS) i Systemu Zarządzania Utrzymaniem (MMS) u przewoźników kolejowych i zarządców infrastruktury. Autor lub współautor kilkunastu monografii krajowych lub zagranicznych związanych z transportem szynowym  - w tym bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem transportu. Autor około 150 artykułów krajowych i zagranicznych związanych z transportem. Zajmuje się problematyką bezpieczeństwa w transporcie szynowym, trwałością i niezawodnością pojazdów szynowych oraz zarządzaniem zintegrowanego systemu transportowego i logistyką.

Więcej

14 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Psychologia zdrowia w organizacji i życiu osobistym

SZKOLENIE ON-LINE

Jesteś osobą, która potrzebuje wiedzy, w jaki sposób poprawić swoje funkcjonowanie zawodowe i pozazawodowe, dzięki pracy nad odpornością psychiczną, a także chce wyrobić nawyki prozdrowotne swoje i swoich bliskich? Pomagasz innym, ale czujesz potrzebę wsparcia w zakresie umiejętności chronienia samego siebie przed wyczerpaniem emocjonalnym i przeciążeniem psychicznym?

Jeśli chcesz dowiedzieć się:

jak skutecznie wywierać wpływ na siebie i innych; jak stawiać granice korzystne dla swojego samopoczucia i zdrowia psychicznego; jak zarządzać zmianą (również kryzysową), która służy odświeżeniu funkcjonowania zespołu i wpływa korzystnie na jego efektywność; jak dbać o odporność psychiczną swoją i zespołu, zwiększając jego efektywność; jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu, w tym depersonalizacji wobec klientów/pacjentów czy nadmiernej rutynizacji to szkolenie jest dla Ciebie.

BRAK MIEJSC

dr Alina Matlakiewicz

Psycholog ekonomiczny, doświadczony wykładowca i trener biznesu, andragog, auditor wewnętrzny i Inspektor Danych Osobowych w dużej placówce medycznej. Posiada bogate doświadczenie biznesowe i z zakresu ZZL. Uczestniczyła – jako wystawca i doradca produktowy - w największych międzynarodowych targach handlowych – GuangZhou (Chiny), Bolonia (Włochy), Birmingham (Wielka Brytania). Doświadczenie zdobywała studiując i prowadząc badania w Wielkiej Brytanii, na University of London, University of Leeds, Warwick University w Coventry i University of Surrey w Guildford. Przez kilka lat współpracowała z National Consortium of Colleges NCC w Wielkiej Brytanii - głównym gremium zrzeszającym kolegia brytyjskie – współpracujące z pracodawcami w zakresie kształcenia dorosłych w miejscu pracy. Swoje referaty prezentowała na wielu konferencjach zagranicznych (m.in. Finlandia, Estonia, W. Brytania, Niemcy). Posiada certyfikat Racjonalnej Terapii Zachowania i społecznej odpowiedzialności biznesu CSR.

Więcej

14 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Zarządzanie zespołem zdalnym i hybrydowym

SZKOLENIE STACJONARNE

Kilkanaście miesięcy temu wielu menedżerów i szefów firm zostało zmuszonych do radzenia sobie z nową sytuacją – pracą w pełni zdalną. Była to trudna, wymagająca wprowadzenia wielu szybkich zmian sytuacja. Obecnie, kiedy praca stacjonarna staje się już możliwa, ale zdalna też ma swoje zalety, trzeba przygotować się na kolejne wyzwanie – zarządzanie zespołami, które pracują częściowo zdalnie (zespół wirtualny, rozproszony) i częściowo stacjonarnie. Takie zespoły nazywa się hybrydowymi. Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer, lider, kierownik zdobędzie wiedzę dotyczącą zarządzania zespołami zdalnymi i hybrydowymi, dowie się, jak skutecznie wpłynąć na budowanie współpracy w zespole oraz wspierać zespół w realizacji wspólnych celów i braniu odpowiedzialności za powierzone zadania. 

ZAPISZ SIĘ

Małgorzata Świerkosz-Hołysz

Coach, facylitator, senior trener z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich i tzw. kompetencji miękkich. Autorka artykułów naukowych dotyczących coachingu i zarządzania. Na sali szkoleniowej spędziła ponad 12.000 godzin. Doświadczenie w biznesie zdobywała już od 1999 r. jako właściciel firmy, a następnie trener wewnętrzny w Banku Ochrony Środowiska S.A., gdzie odpowiadała za organizację, projektowanie i prowadzenie szkoleń miękkich i twardych, wdrażanie i badanie modelu kompetencji, rekrutację i selekcję pracowników, coaching, prowadzenie procesów Development Center. Prowadzi szkolenia z zakresu szeroko rozumianego zarządzania: zarządzanie zmianą, zarządzanie sytuacyjne, zarządzanie poprzez kompetencje, zarządzanie przez cele, zarządzanie w oparciu o talenty, coachingowy model zarządzania; zarządzanie sobą w czasie, zarządzanie pokoleniem X,Y,Z. Opracowuje i wdraża modele kompetencji zarówno w organizacjach biznesowych (finansowych), jak i w jednostkach administracji publicznej. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem trenerskim prowadząc warsztaty Train the Trainer. Aktywnie działa jako coach (ponad 1500 sesji), prowadząc sesje zarówno dla wysokiej kadry managerskiej, jak i dla klientów indywidualnych. Certyfikowany, międzynarodowy konsultant MindSonar®, narzędzia służącego do pomiaru czynników stylów myślenia ludzi, wspierającego proces coachingu, mentoringu, rekrutacji, sprzedaży czy budowania zespołu. Facylitator Management 3.0 najnowszej koncepcji w zarządzaniu, wykorzystującej podejście zwinne oparte na metodyce Agile, Agile PM, Facylitator APMG.

Więcej

14 WRZESŃIA, 17:30 - 19:00

Zmiany w prawie pracy w II połowie 2021 roku

SZKOLENIE ON-LINE

Przepisy prawa pracy chronią nie tylko interesy pracowników, ale są również istotne z punktu widzenia pracodawców. Nieprzestrzeganie prawa wiąże się dla pracowników i pracodawców z wieloma przykrymi konsekwencjami, począwszy od finansowych, aż po odpowiedzialność karną. Aby pozostawać na bieżąco z często zmieniającymi się przepisami prawa, najlepszym wyjściem jest cykliczne szkolenie. Prawo pracy i wiedza na jego temat stoi u podstaw prężnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z najnowszymi zmianami w przepisach prawa pracy oraz ich aktualną interpretacją, z uwzględnieniem orzecznictwa Sądu Najwyższego oraz stanowisk GIP i MRPiPS.

ZAPISZ SIĘ

Przemysław Pogłódek

Wykładowca Akademii WSB. Inspektor pracy, były pracownik i rzecznik prasowy Państwowej Inspekcji Pracy w Katowicach, trener wpisany do Banku Wykładowców Ośrodka Szkolenia PIP we Wrocławiu, biegły sądowy z zakresu czasu pracy, wykładowca prawa pracy z 18-letnim stażem w wielu renomowanych ośrodkach szkoleniowych w kraju i zagranicą, ekspert z zakresu prawa pracy wiodącego portalu prawnego biznes-firma.pl i Centrum Kształcenia HR.

Więcej

15 WRZEŚNIA, 17:00 - 19:00

Analiza informacji w negocjacjach

SZKOLENIE ON-LINE

Wymiana informacji w negocjacjach to dwustronny proces komunikacji. Na początku każda strona ma informacje o swojej sytuacji oraz domniemania o sytuacji drugiej strony. Przez wymianę dążymy do tego, aby obie strony miały optymalną ilość informacji, która posłuży na potrzeby dotarcia do porozumienia.

Dobry negocjator musi sprawiać wrażenie osoby godnej zaufania. Jeśli mu się to nie uda, partner po pierwsze nie będzie chciał się dzielić informacjami, co nie pozwoli na pełne zrozumienie jego pozycji, poza tym może nałożyć dodatkowe warunki w celu ochrony swoich interesów. Budowanie relacji oparte jest na zaufaniu, a osiąganie porozumienia zależy właśnie od tego.

Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest doskonalenie umiejętności w zakresie przetwarzania informacji w celu ich oceny, selekcji oraz podejmowania decyzji, co jest niezbędne w skutecznych negocjacjach.  

ZAPISZ SIĘ

prof. dr hab. Marek Szopa

Wykładowca Akademii WSB, Prezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Negocjacji. Profesor nauk fizycznych. Od wielu lat propaguje oparte na dowodach podejście do rozwoju organizacji i zarządzania. Specjalista w zakresie twórczego myślenia i lateralnych technik rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji w oparciu o teorię gier. Autor oryginalnych gier symulacyjnych realizowanych w instytucjach gospodarczych. Jego doświadczenia to kilkanaście tysięcy godzin usług rozwojowych obejmujących m.in.: prowadzenie szkoleń i konsultacji negocjacyjnych dla: Ministerwa Gospodarki (przygotowanie do negocjacji akcesyjnych UE), PISM, Szkoły Negocjacji House of Skills, Can Pack, Allianz.

Więcej

15 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Kompetencje przyszłości na rynku pracy i nie tylko

SZKOLENIE STACJONARNE

Dużo się mówi na rynku pracy o kompetencjach i ich znaczeniu dla nas samych oraz dla naszych nowych i obecnych pracodawców. Rola uświadomienia sobie jakie kompetencje posiadam dzisiaj a jakie kompetencje będą wymagane przez dynamicznie zmieniający się rynek pracy są elementem wyjątkowo ważnym dla świadomego pracownika. Jak są weryfikowane kompetencje przez pracodawców i na co należy położyć nacisk, aby się rozwijać będziemy omawiać na naszym warsztacie. Zapraszam wszystkich nastawionych na rozwój zawodowy i podnoszenie kompetencji.

BRAK MIEJSC

Agata Hagno

Założycielka, udziałowiec i prezes spółki DPM Sp. z o.o., funkcjonującej na rynku 20 lat i specjalizującej się w rekrutacji na stanowiska wyższego i średniego szczebla w firmach oraz w consultingu personalnym. Od 23 lat związana z zagadnieniami dotyczącymi rynku pracy koordynując i czynnie prowadząc projekty rekrutacji i selekcji personelu z poziomu Executive Search. Partner w aspektach Zarządzania Zasobami Ludzkimi dla Klientów z całej Polski. Współorganizuje i współprowadzi projekty z obszaru konsultingu personalnego w tym projekty outplacementu indywidualnego jak i grupowego. Twórca outplacementu mobilnego. Członek zarządu Inicjatywy Firm Rodzinnych. Członek Rady Programowej fundacji Class Ladies. Wiceprezes Fundacji im. Prof. Józefa Pieter. Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet z ramienia Polskiej Sieci Ambasadorów Przedsiębiorczych Kobiet.


Więcej

15 WRZEŚNIA, 17:30 - 19:00

Żyjemy w ciekawych czasach - ale, czy to dobrze?

SZKOLENIE ON-LINE

„Obyś żył w ciekawych czasach” – mówi chińskie przekleństwo. Nie jest bynajmniej życzeniem nadejścia dobrych czasów, lecz ostrym przekleństwem, trwożnym komentarzem do tego, co się dzieje. Rudno oceniać jak bardzo źle się dzieje, na pewno można stwierdzić, że jest ciekawie. I z pewnością w takich czasach właśnie żyjemy. Przyzwyczajeni do znajomego, powtarzalnego i względnie bezpiecznego świata, konfrontujemy się z tym, co niebezpieczne i niewiadome. Rzeczywistość podąża dziś torem, który nie poddaje się naszej kontroli. I mamy tu na myśli nie tylko epidemię koronawirusa, która zdominowała współczesny świat, ale również kryzysy społeczno-ekonomiczne, przeobrażenia klimatyczne skutkujące zagrażającymi życiu zjawiskami i wiele innych zjawisk. Czy to dobrze, że żyjemy w takich czasach? Na to pytanie odpowie Marek Zuber – wykładowca w ramach studiów podyplomowych Executive MBA.

BRAK MIEJSC

Marek Zuber

Ekonomista, analityk, ekspert i doradca finansowy. Ekonomista i analityk w Banku Przemysłowo-Handlowym, Banku BPH - PBK. Jako główny ekonomista był związany z firmami tj.: TMS oraz Internetowy Dom Maklerski S.A. W 2005 roku został szefem doradców ekonomicznych premiera Kazimierza Marcinkiewicza. Felietonista tygodnia Parkiet oraz stały ekspert TVN CNBC. Laureat nagrody „Doradcy Politycznego Roku 2006”.

Więcej

15 WRZEŚNIA, 18:00 - 19:30

Jak zbudować skuteczny personal branding profesjonalisty?

SZKOLENIE STACJONARNE Z TRANSMISJĄ ON-LINE

Potrzeba budowania własnego wizerunku to znak dzisiejszych czasów. Personal branding może skutecznie pomóc profesjonaliście we wzmocnieniu wizerunku opartego na mocnych podstawach w postaci doskonałych kompetencji zawodowych. Współcześnie marka osobista to doskonały sposób na rozwój kariery i kanał marketingowy, który pozwala na wyróżnienie się i zbudowanie sieci kontaktów. To umiejętne doskonalenie się w swojej dziedzinie połączone z mistrzowskim i odpowiednim zakomunikowaniem swojego profilu eksperckiego kluczowym grupom interesariuszy. O tym, jak zbudować skuteczny personal branding profesjonalisty opowie dr Maria Buszman, która od lat wspiera w rozwoju firmy, instytucje, organizacje pozarządowe oraz osoby, poprzez doskonalenie ich działań w zakresie komunikacji, public relations oraz promocji. 

ZAPISZ SIĘ

dr Maria Buszman

Ekspertka w zakresie public relations. Wspiera w rozwoju firmy, instytucje i osoby poprzez doskonalenie ich działań w zakresie: komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, public relations, promocji. Jest prezesem Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie.
Od 2001 roku doradza, szkoli, przygotowuje analizy i badania, strategie i plany w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, komunikacji kryzysowej i w sytuacjach trudnych, public relations i promocji, wizerunku, wystąpień publicznych, personal brandingu – wizerunku osób, pisania tekstów perswazyjnych - reklamowych i PR, strategii i planów PR. Pracuje autorską metodą Buszman Development©.
To także autorka i współautorka książek oraz artykułów dla mediów biznesowych i branżowych, prelegentka konferencji i kongresów.
Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz jurorką i laureatką prestiżowych konkursów branżowych, biznesowych i społecznych. Została uznana za jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet województwa śląskiego (Ranking „Dziennik Zachodni”).

Więcej

16 WRZEŚNIA, 17:30 - 19:00

Bezpieczeństwo informacji i zarządzanie ryzykiem - kluczowe kompetencje managera w organizacji

SZKOLENIE STACJONARNE

Bezpieczeństwo informacji i zarządzanie ryzykiem chyba jeszcze nigdy w dziejach nie szły w parze tak blisko jak obecnie. Ostatnie dwa lata pokazały jak ważnym elementem kompetencji managerskich jest rozumienie zagrożeń i odpowiednie podejście do ryzyka. Samoświadomość w tym obszarze sprawia, iż jako managerowie jesteśmy w stanie trafniej podejmować decyzje, zarządzać zespołem i realizować cele oraz wykorzystywać szanse zmieniającego się dynamicznie otoczenia VUCA. Stosowanie narzędzi w zarządzaniu ryzykiem dodatkowo wsparte wypracowanymi kompetencjami to już całkiem niezła linia obrony, ale czy to wystarczy? 
„Cyfrowe kompetencje” a wśród nich podejście do bezpieczeństwa informacji nie można już dzisiaj nazwać przyszłością - to element życia codziennego. Element, który w ramach zmienności, mknie z prędkością wręcz kosmiczną i nie ma już możliwości by nie zmierzyć się z tym zagadnieniem. Zagadnienia bezpieczeństwa jak np. poufność i dostępność stanowią często elementem oświadczeń wobec pracodawcy, pod którymi musimy złożyć podpis. I dobrze jest aby  ten podpis złożyć będąc świadomym nie tyle konsekwencji co sposobów zapewnienia bezpieczeństwa z poziomu techniki i organizacji pracy managera.
Absolutnie podstawowym poziomem bezpieczeństwa, którym powinien się cechować manager, jesteśmy wstanie nie tylko wspierać poczucie bezpieczeństwa firmy nas zatrudniającej, ale posługiwać się również w życiu osobistym, gdzie bezpieczeństwo jest równie ważnym aspektem. Bo przecież nikt świadomy  nie używa tego samego hasła do Facebook co do innych portali ;-)

ZAPISZ SIĘ

Michał Kubista

Konsultant auditor i  trener z ponad 15 letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w zakresie systemów zarządzania jakością, ryzykiem, ciągłością działania, bezpieczeństwa informacji, przetwarzania danych osobowych. Manager zarządzania ryzykiem, bezpieczeństwa informacji i ciągłością działania, Inspektor ochrony danych osobowych w międzynarodowym podmiocie branży TSL. Pełnił funkcje członka zarządu, dyrektora ds. rozwoju szkoleń, pełnomocnika, doradcy ds. systemów zarządzania, koordynatora programów szkoleniowych jednostki certyfikacyjnej Quality Austria-Polska. Absolwent szkoły trenerów DEA Trening. Project manager z doświadczeniem zastosowania metodyki PRINCE. Prowadzi kursy i szkolenia dla osób zarządzających, specjalistów, pełnomocników i auditorów w zakresie systemów zarządzania, wykładowca na kursach w uczelniach wyższych. Prowadzi szkolenia z zakresu zastosowania zasad przetwarzania danych osobowych, podejścia do ryzyka i wdrożenia wymagań „RODO”. Redaktor naczelny oraz główny autor najpopularniejszych w Polsce opracowań dla systemów zarządzania „ISO 9001:2015 – Rewizja normy w prostych słowach”, „ISO 14001:2015 Zmiany – wszystko co warto wiedzieć”. Autor publikacji, prelegent sesji webinarowych i programów szkoleniowych online.

Więcej

16 WRZEŚNIA, 18:00 - 19:30

Mediator-zawodem XXI wieku? Dlaczego warto mediować w sprawach w sporach sądowych i pozasądowych?

SZKOLENIE ON-LINE

Jeśli chcesz się dowiedzieć co to jest mediacja, jak należy przygotować się do prowadzenia mediacji sądowych i pozasądowych w sprawach cywilnych, gospodarczych czy rodzinnych, jakie są korzyści z mediacji oraz czy mediator to zawód XXI wieku- to szkolenie jest dla Ciebie.
Mediacje cywilne umożliwiają rozwiązanie sporu zanim sprawa trafi do sądów w konfliktach sąsiedzkich, spornych kwestiach dotyczących zaległych zobowiązań czy spłaty należności. Mediacje cywilne dotyczą spraw od działu spadku i podziału majątku wspólnego, poprzez spory sąsiedzkie, kwestie odszkodowań i naprawienia szkody czy zadośćuczynienia, wykonanie umowy i kwestie zapłaty, prawa autorskie, ochronę dóbr osobistych. Mediacje gospodarcze i rodzinne to kolejny obszar, gdzie można wykorzystać mediacje.

ZAPISZ SIĘ

Radca prawny Justyna Burek-Wawrzyniak

Od 2007 roku radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Lublinie. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie gospodarczym, cywilnym oraz rodzinnym. Posiada uprawnienia mediatora z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego i gospodarczego. Posiada 10 letnie bogate doświadczenie zawodowe jako radca oraz dyrektor wydziału sądowego w Kancelariach w Warszawie, Lublinie i Wrocławiu. Prowadziła szkolenia z zakresu podstaw prawa dla negocjatorów i prawników w Kancelariach Prawnych. Posiada bogate doświadczenie w sporach sądowych na każdym szczeblu z zakresu prawa pracy, cywilnego, gospodarczego, rodzinnego, karnego, nieuczciwej konkurencji, spraw upadłościowych, reprezentowała banki w postępowaniach windykacyjnych oraz prowadziła sprawy sądowe przeciwko deweloperom oraz z zakresu ubezpieczeń społecznych, komentowała w latach 2009-2011 orzecznictwo Sądu Najwyższego na łamach „Gazety Prawnej”. W swojej praktyce zawodowej posiada doświadczenie w obsłudze banków, firm windykacyjnych, obsłudze spółek prawa handlowego z kapitałem zagranicznym, firm farmaceutycznych, jednostek samorządowych, zamówień publicznych, jednostek wojskowych, regulowania stanów prawnych nieruchomości oraz reprezentacji interesów klientach w skomplikowanych sporach sądowych z zakresu prawa budowlanego i podwykonawstwa. Współpracowała również z Kancelarią Doradztwa Podatkowego gdzie reprezentowała klientów Kancelarii w sporach sądowych z Izbami Celnymi i Urzędami Skarbowymi.

Więcej

17 WRZEŚNIA, 17:00 - 18:30

Jak kreować rozwój dziecka z wykorzystaniem  elementów integracji bilateralnej  podczas zajęć edukacyjnych i terapeutycznych?

SZKOLENIE ON-LINE

Ruch jest podstawą wszystkich procesów uczenia się. Dzieci uczą się poznawać nie tylko prawidłowe wzorce ruchowe, ale również odnajdywać  położenie swojego ciała w przestrzeni i poznawać jego schemat. Aktualne badania wskazują, że wszelkie opóźnienia w rozwoju poznawczym, społecznym, emocjonalnym związane są z opóźnieniami w rozwoju motorycznym. W celu poprawy umiejętności koordynacji i współpracy obu stron ciała w ruchu w płaszczyźnie góra-dół, przód-tył, prawo-lewo korzystamy z ćwiczeń, które proponuje  Integracja Bilateralna.

ZAPISZ SIĘ

Marta Ir

Wykładowca Akademii WSB. Terapeuta, pedagog specjalny z ponad 25-letnim stażem, rewalidant, specjalista w zakresie pracy z dziećmi z autyzmem, trener TUS SST, Terapii Ręki. Członek Zespołu Parlamentarnej Grupy ds. Autyzmu, Dyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej i Przedszkola „Wesołe Słoneczka” z oddziałami integracyjnymi w Katowicach. Prelegent na konferencjach krajowych i zagranicznych.

Więcej

17 WRZEŚNIA, 17:30 - 19:00

Narzędzia zwiększające sprzedaż on-line

SZKOLENIE ON-LINE

Sprzedaż przez internet, czyli tzw. e-commerce, z roku na rok rośnie w siłę. Co więcej - pandemia COVID 19 zmusiła nas do pozostania w domach i zmiany swoich nawyków zakupowych. Zmniejszyła także barierę wejścia dla zakupów online przez osoby starsze i wszystkich, którzy do tej pory pozostawali sceptyczni, wobec tego sposobu nabywania dóbr i usług. Tak dynamicznie rozwijający się w Polsce rynek sprzedaży przez internet powoduje, że coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na handel online. Z jednej strony to duża szansa dla e-sprzedawców, ale z drugiej – trzeba liczyć się z coraz większą konkurencją. Rosnąca konkurencja sprawia, że trzeba systematycznie budować przewagę na rynku i wdrażać skuteczne, dokładnie przygotowane strategie sprzedażowe oraz stosować skuteczne narzędzia zwiększające sprzedaż on-line. Jakie? Na to pytanie odpowie „magiki e-marketingu” – Wojciech Bizub.   

 

ZAPISZ SIĘ

Wojciech Bizub

Marketer & CEO agencji WBIZNES. Wykładowca programów MBA. Autor książki #OdczarujMarketing. Prelegent największych konferencji biznesowych. Twórca podcastu Skuteczny marketing.

Jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza wyników, a nie wymówek. Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców, stworzył strategię dynamicznego rozwoju dla firm – WBIZNES. Twierdzi, że marketing i sprzedaż to prosty schemat, którego każdy może się nauczyć.

Więcej