W obecności zaproszonych gości, dzieci i rodzin pracowników, a także maluchów z zaprzyjaźnionego przedszkola po raz drugi w 19-letniej historii WSB nastąpiło jej uroczyste otwarcie.
Przecinając wstęgę Aleksandra Gajewska, wicemarszałek województwa śląskiego, Agnieszka Kostempska, radna sejmiku wojewódzkiego, Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej, dr Sabina Ratajczak, prodziekan Uczelni oraz Marcin Wyrostek, akordeonista i zwycięzca programu „Mam Talent” symbolicznie otworzyli mury WSB dla Rodziny.
- Uruchamiając kampanię "Mama i Tata idą na studia" udowadniamy, że kilka prostych rozwiązań zastosowanych na Uczelni (przewijaki, kąciki zabaw, zniżki dla studentów - rodziców, indywidualny tok studiów itp.) może w znaczny sposób odciążyć młodych rodziców, którzy bojąc się, że nie pogodzą obowiązków rodzinnych z edukacją i rozwojem, często po prostu rezygnują z podnoszenia kwalifikacji czy realizacji pasji – mówiła dr Sabina Ratajczak, dodając: - Cieszymy się, że program spotyka się z tak dużym odzewem wśród osób i instytucji, do których się zwracamy. Każdy z nich ma swój wkład w jego rozwój. Już dziś wiemy, że będziemy promować dobre praktyki wśród pracodawców, organizatorów wydarzeń kulturalnych i sportowych, by w swoich działaniach uwzględniali rodziny z małymi dziećmi, dziećmi niepełnosprawnymi i rodziny zastępcze – opowiadała o założeniach kampanii prodziekan WSB.
Program powstał przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim i Urzędem Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Od początku 2014 r. w mieście zacznie obowiązywać karta zniżkowa dla rodzin posiadających co najmniej dwoje dzieci. WSB zamierza aktywnie włączyć się w jej funkcjonowanie, oferując do 10 proc. zniżki na ofertę edukacyjną. - Dla mnie jako gospodarza miasta to ogromna radość, że powstają takie inicjatywy, w dodatku współgrające z rozwiązaniami proponowanymi przez gminę i kierunkiem jaki obrało miasto promując rodzinę, wspólną aktywność i spędzanie wolnego czasu - podkreślał Zbigniew Podraza.
Wicemarszałek Aleksandra Gajewska zwróciła uwagę na dwa ważne aspekty akcji WSB. – Cieszę się z tej inicjatywy nie tylko jako samorządowiec, ale i matka. Ułatwia ona rodzicom zdobywanie edukacji, po drugie oswaja dzieci ze światem nauki, potrzebą dokształcania i podnoszenia kwalifikacji - zauważyła Aleksandra Gajewska.
Z kolei Agnieszka Kostempska wyraziła nadzieję, że podobne standardy przyjmą wkrótce inne uczelnie czy organizatorzy wydarzeń kulturalnych. – Jestem przekonana, że kiedy za rok spotkamy się podczas gali podsumowującej kampanię, aby wręczyć nagrody dla „Ambasadorów Rodziny”, którzy najbardziej zaangażowali się w realizację projektu, instytucje przyjazne matce i ojcu nikogo już nie będą dziwić – podsumowała radna sejmiku wojewódzkiego.