A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

27.09.2022

XII Ogólnopolska Konferencja dyrektorów Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych

W dniach 26-27 września 2022 r. w Ustroniu odbyła się XII Ogólnopolska Konferencja dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych „EDUKACJA O WYSOKIEJ JAKOŚCI – REALIZACJA ZAŁOŻEŃ EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ W PRAKTYCE PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ”. W imieniu władz Uczelni uczestników konferencji przywitał dr hab. Marcin Lis prof. AWSB - Prorektor ds. rozwoju i współpracy z otoczeniem Akademii WSB.

Pierwszy dzień poświęcony był:

  • kolejnym etapom wprowadzania zmian i rozwiązaniom legislacyjnym,
  • platformie informatycznej wspierającej proces oceny funkcjonalnej i udzielania wsparcia dla dzieci, uczniów, rodzin szkół i placówek,
  • wybranym elementom wspierania nauczycieli, uczniów i rodziców w edukacji włączającej – w kontekście skoordynowanego modelu wsparcia międzysektorowego,
  • założeniom i standardom wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci (WWRD) i wsparcia dla ich rodzin,
  • aktualizacji wiedzy i praktyki w stosowaniu metody biofeedback.

Prelekcje wygłosili:

  • Elżbieta Neroj, Zastępca Dyrektora Departament Wychowania i Edukacji Włączającej Ministerstwo Edukacji i Nauki
  • Jan Kosiński, Departament Wychowania i Edukacji Włączającej Ministerstwo Edukacji i Nauki
  • prof. dr hab. Zenon Gajdzica, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
  • dr Radosław Piotrowicz, Adiunkt w Zakładzie Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
  • Ksenia Cielebąk, pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Neuropsychologii i Neurorehabilitacji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, przedstawicielka Elmiko Biosignals sp. z o.o.

Drugiego dnia odbyły się wykłady i warsztaty poświęcone standardom diagnozy/oceny funkcjonalnej w poradnictwie (m.in. w oparciu o ICF), dokumentowaniu pracy zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka oraz metodzie biofeedback.

Wykłady wygłosili:

  • dr hab. Wojciech Otrębski prof. KUL, Kierownik Pracowni Interdyscyplinarnych Kontekstów Psychologii Rehabilitacji w Instytucie Psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
  • dr Monika Zakrzewska, doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, socjolożka, innowatorka działań społecznych, ekspertka ds. ICF

Warsztaty prowadzili:

  • dr Radosław Piotrowicz,
  • dr Monika Zakrzewska,
  • Marzena Czarnocka, Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim,
  • Jakub Dolota i Ksenia Cielebąk, Elmiko Biosignals.

Konferencja objęta została honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki prof. dr. hab. Przemysława Czarnka

Organizatorem konferencji była Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej.
Inicjatorką XII Ogólnopolska Konferencja dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych była Pani Małgorzata Spendel, wykładowca na studiach podyplomowych w Akademii WSB.

Zapoznaj się z ofertą oświatowch studiów podyplomowych:

DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE Z ELEMENTAMI COACHINGU - STUDIA KWALIFIKACYJNE - ONLINE - NOWOŚĆ 

BIBLIOTEKOZNAWSTWO - STUDIA KWALIFIKACYJNE - ONLINE 

INTEGRACJA SENSORYCZNA Z TERAPIĄ RĘKI

JĘZYK ANGIELSKI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ I PRZEDSZKOLNEJ - STUDIA KWALIFIKACYJNE - ONLINE

KWALIFIKACYJNE PEDAGOGICZNE STUDIA PODYPLOMOWE - ONLINE 

LOGOPEDIA - STUDIA KWALIFIKACYJNE - dla nauczycieli nie posiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej 

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PLACÓWKAMI POMOCY SPOŁECZNEJ – SZKOLENIE SPECJALIZACYJNE

PEDAGOGIKA SPECJALNA: „EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ- STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nie posiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) - ONLINE 

PEDAGOGIKA SPECJALNA: „EDUKACJA I TERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU- STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nie posiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej)

PEDAGOGIKA SPECJALNA: „PEDAGOGIKA KOREKCYJNA – STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nie posiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) - ONLINE