REGULAMIN XII OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU KLAS O PROFILU MUNDUROWYM
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- XII Ogólnopolski Turniej Klas o Profilu Mundurowym, zwany dalej „Turniejem” (OTKOPM) organizowany jest przez Centrum Badań i Edukacji Służb Mundurowych działające
w Akademii WSB.
- Za bezpieczeństwo i techniczną stronę organizacji przeprowadzanych konkurencji Turnieju odpowiada: Fundacja Rozwoju Sportu i Promocji Obronności "MURAWA”, KRS: 0000769616.
- Turniej odbędzie się w dniach 14-16 kwietnia 2024 roku na terenie gminy Łazy oraz w Dąbrowie Górniczej w Akademii WSB.
- Celem turnieju jest wyłonienie najlepszej szkoły ponadpodstawowej przygotowującej potencjalnych kandydatów do służb mundurowych.
- Konkurencje rozgrywane w turnieju obejmują aktywności z obszaru tzw. sportów wymagających ponadprzeciętnych umiejętności, mają charakter pracy zespołowej i wymagają od uczestników wykazania się odpornością fizyczną, psychiczną, a także umiejętnością podejmowania szybkich decyzji, pracy zespołowej, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, oraz wiedzę z zakresu problematyki bezpieczeństwa. Konkurencje odbywają się według ustalonego harmonogramu Turnieju (zał. nr 1) oraz harmonogramu konkurencji (zał. nr 2), bez względu na warunki atmosferyczne. Szczegółowy opis poszczególnych konkurencji i harmonogramu zawierają załączniki nr 1 i nr 2.
- Limit Uczestników wynosi 200 osób; tj. 50 drużyn 4 osobowych.
- O zakwalifikowaniu do Turnieju decyduje kolejność zgłoszeń.
- Wydarzenie realizowane i finansowane jest w ramach projektu „Nauka w służbie bezpieczeństwu” dofinansowanego ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach Programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II", zgodnie umową nr POPUL/SN/0073/2023/01.
II. WARUNKI UDZIAŁU W TURNIEJU
- Turniej skierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych tzw. klas o profilu mundurowym.
- W turnieju biorą udział drużyny 4-osobowe, które zarejestrowały się na stronie internetowej Turnieju do dnia 31.03.2024 r. Organizator dopuszcza możliwość przedłużenia terminu rejestracji.
- Każda szkoła może wystawić maksymalnie 2 drużyny. Organizator dopuszcza możliwość zmiany ilości drużyn, ale nie więcej niż 4 drużyny z każdej szkoły.
- Każda drużyna wskazuje 1 członka grupy, który pełni funkcję dowódcy.
- Każda drużyna musi posiadać opiekuna (pracownika szkoły lub rodzica jednego z zawodników), który będzie obecny przez cały czas trwania turnieju. W przypadku wystawienia większej ilości drużyn z jednej szkoły opiekunem wszystkich drużyn może być ta sama osoba.
- Prawo startu w OTKOPM mają osoby, które dokonały zgłoszenia zgodnie z ust. 12, w dniu zawodów będą miały ukończone 18 lat, podczas weryfikacji w biurze zawodów okażą dokument tożsamości i przedstawią zaświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do nauki w klasach o profilu mundurowym oraz podpiszą oświadczenie o starcie na własną odpowiedzialność (Oświadczenie uczestnika o starcie na własną odpowiedzialność - zał. 3).
- Dopuszcza się również do startu osoby, które w dniu zawodów nie będą miały ukończone 18 lat, jednak będą miały nie mniej niż 16 lat (rocznikowo) w roku zawodów, podczas weryfikacji w biurze zawodów okażą dokument tożsamości oraz pisemną zgodę rodziców na start (Zgoda rodzica/opiekuna na udział w Turnieju – zał. 4), Zaświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do nauki w klasach o profilu mundurowym oraz przedłożą zgodę rodzica i podpiszą oświadczenie, o starcie na własną odpowiedzialność (Oświadczenie uczestnika o starcie na własną odpowiedzialność - zał. 3).
- Załącznikami do niniejszego Regulaminu są:
a) Załącznik nr 1: Harmonogram Turnieju,
b) Załącznik nr 2: Opis oraz harmonogram konkurencji.
c) Załącznik nr 3: Oświadczenie uczestnika – wzór,
d) Załącznik nr 4: Zgoda rodzica/opiekuna – wzór,
e) Załącznik nr 5. Deklaracja przystąpienia do projektu „Nauka w służbie bezpieczeństwu” niepełnoletniego uczestnika,
f) Załącznik nr 6. Deklaracja przystąpienia do projektu „Nauka w służbie bezpieczeństwu” pełnoletniego uczestnika
- Oświadczenie uczestnika, zgoda rodzica/opiekuna są ważne w okresie 30 dni od dnia wydania, podpisania .
- Skan lub ksero Zaświadczenia o braku przeciwskazań zdrowotnych do nauki w klasach o profilu mundurowym (Zaświadczenia składanego w momencie przyjęcia do szkoły o profilu mundurowym) przesyła opiekun uczestnika Turnieju nie później niż do 31.03.2024 r.
- Podczas weryfikacji danych uczestników, zawodnicy muszą posiadać dokument ze zdjęciem celem weryfikacji tożsamości oraz wieku.
- Zawodnicy dokonujący zgłoszenia do udziału w turnieju poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej Turnieju. Warunkiem zgłoszenia udziału jest potwierdzenie przez zawodnika, iż zapoznał się z regulaminem i akceptuje jego zapisy oraz wyrażenie zgody na publikację jego wizerunku oraz imienia i nazwiska na materiałach promocyjnych i reklamowych organizatorów w ramach promocji OTKOM. Warunkiem zgłoszenia udziału jest wyrażanie zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji zawodów.
III. OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE UCZESTNIKÓW
- Każdy uczestnik turnieju zobowiązany jest do posiadania następującego wyposażenia indywidualnego:
a) 3 komplety odzieży dostosowanej do pory roku oraz do panujących warunków atmosferycznych;
b) telefon komórkowy z ładowarką;
c) karabinek atrapa (gumowy);
d) kompas, linika;
e) menażka + łyżka, widelec, nóż;
f) przybory toaletowe + ręcznik;
g) rękawice + czapka;
h) 3 pary obuwia;
i) plecak;
j) karimata + śpiwór;
k) butelki/manierki na wodę;
l) latarka + dodatkowy komplet baterii;
m) przybory piśmiennicze;
n) strój kąpielowy + okulary pływackie lub maska do nurkowania + czepek.
- Organizator jest uprawniony do skontrolowania czy uczestnicy posiadają wymagane wyposażenie. Brak wymaganego wyposażenia może skutkować niedopuszczeniem uczestnika lub drużyny do zawodów albo dyskwalifikacją uczestnika lub drużyny.
IV. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW TURNIEJU
- Przez cały okres trwania Turnieju uczestnik (uczniowie i opiekunowie) zobowiązany jest do noszenia IDENTYFIKATORA w widocznym miejscu.
- Zabronione jest spożywanie alkoholu oraz zażywanie środków psychoaktywnych. Złamanie tego zakazu skutkuje dyskwalifikacją całego zespołu oraz wiąże się z brakiem ubezpieczenia uczestnika.
- Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania zasad bezpieczeństwa charakterystycznych dla poszczególnych kategorii oraz zasad wynikających z regulaminu turnieju.
- Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania się harmonogramu turnieju. Jeśli o ustalonej godzinie brakuje drużyny lub uczestnika drużyny, drużyna poddaje konkurencję walkowerem.
- Uczestnicy Turnieju (uczniowie i opiekunowie) w trakcie jego trwania przebywają w miejscu prowadzenia Turnieju. Opiekunowie nocują w obiekcie noclegu uczniów (uczestników).
- Uczestnik może korzystać jedynie z własnego ekwipunku oraz sprzętu zapewnionego przez organizatora. Zabronione jest przyjmowanie i korzystanie z wyposażenia dostarczonego przez osoby postronne.
- Uczestnik zobowiązany jest do dbania o sprzęt zapewniony przez organizatora niezbędny do wykonania danej konkurencji (zał. 2). Jeśli sprzęt zostanie zgubiony lub zniszczony organizator ma prawo obciążyć kosztem sprzętu drużynę, która jest odpowiedzialna za jego zniszczenie.
- Uczestnicy zobowiązują się do wykonywania poleceń organizatora, w tym instruktorów na punktach kontrolnych i pozostałych osób funkcyjnych. Nie wykonywanie poleceń grozi dyskwalifikacją.
- Zobowiązuje się uczestników do zachowania porządku w miejscu konkurencji i przeprowadzanego turnieju.
V. ZASADY KLASYFIKACJI
- Ukończenie Turnieju: kryterium klasyfikacji stanowią punkty zdobyte podczas konkurencji.
- W przypadku wycofania się całej drużyny lub pojedynczego uczestnika, zespół zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o tym organizatorów, co skutkuje rezygnacją z udziału w konkurencji.
- Dozwolone jest wycofanie się tylko z jednej konkurencji zespołu. Skutkuje to utratą punktów za tę konkurencję. Odmowa udziału w kolejnej konkurencji przez zespół czy uczestnika, oznacza rezygnację z turnieju.
- Organizator zastrzega sobie prawo wycofania uczestnika z turnieju w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do udziału w Turnieju, prób oszukiwania lub w przypadku nieprzestrzegania przepisów niniejszego regulaminu.
VI. OBOWIĄZKI ORGANIZATORA
- Organizator zapewnia uczestnikom sprzęt niezbędny do wykonywania konkurencji turnieju (sprzęt został wskazany w załączniku nr 2).
- Organizator zapewnia wykwalifikowaną kadrę instruktorską.
- Organizator zapewnia zabezpieczenie medyczne w trakcie turnieju.
- Wszyscy uczestnicy turnieju zostaną objęci ubezpieczeniem NNW podczas trwania turnieju.
- Organizator zapewnia noclegi i wyżywienie dla uczestników oraz opiekunów podczas trwania turnieju.
VII. BEZPIECZEŃSTWO
- Numery telefonów alarmowych i osób funkcyjnych turnieju znajdować się będą w informacjach dla zawodników oraz zaprezentowane zostaną podczas odprawy.
- Wszyscy zawodnicy są zobowiązani przestrzegać zasad ustalonych przez organizatora.
- Podczas odprawy technicznej zespoły zostaną poinformowane o możliwych zagrożeniach oraz procedurach postępowania w razie wypadku.
- Każdy zawodnik zespołu musi posiadać w trakcie trwania Turnieju sprawny telefon komórkowy.
- Uczestnicy zespołu przekazują numery telefonów w punkcie rejestracji w dniu rozpoczęcia Turnieju.
- Jeśli zawodnik lub zespół udzieli pomocy innej drużynie i wpłynie to na wynik rozgrywanej konkurencji, zespół może otrzymać bonus czasowy lub punktowy od organizatorów.
VIII. ZASADY KLASYFIKACJI UCZESTNIKÓW ZAWODÓW
- W trakcie zawodów prowadzona jest klasyfikacja dla poszczególnych zespołów w każdej konkurencji. Zasady zajmowanych miejsc przez zespoły w poszczególnych konkurencjach zostały określone w załączniku nr 2.
- Zespół, który zajmuje pierwsze miejsce w konkurencji, otrzymuje liczbę punktów równą liczbie zespołów przystępujących do zawodów oraz 3 punkty premii.
- Po trzy punkty premii otrzymują wszystkie zespoły zajmujące równorzędnie pierwsze miejsce w danej konkurencji.
- Za zajęcie kolejnych miejsc zespoły otrzymują punkty według następującego wzoru: Z = (X-Y) + 1, w którym Z - oznacza uzyskane punkty, X – liczbę zespołów przystępujących do zawodów, Y – miejsce zajęte w konkurencji.
- W przypadku zajęcia równorzędnych miejsc w danej konkurencji zespoły otrzymują identyczną liczbę punktów, liczoną zgodnie z powyższym wzorem.
- Suma punktów uzyskanych przez zespoły w poszczególnych konkurencjach stanowi podstawę klasyfikacji generalnej XII Edycji Ogólnopolskiego Turnieju Klas o Profilu Mundurowym.
- W wypadku uzyskania w końcowej, ogólnej punktacji wyniku równoważnego, organizator zastrzega sobie możliwość zorganizowania dodatkowej konkurencji celem wyłonienia jednego zwycięzcy na jedno miejsce.
IX. NAGRODY
- Władze Uczelni ufundowały następujące nagrody dla zwycięskich drużyn:
– I miejsce - zwycięska drużyna otrzyma cztery „złote indeksy” na bezpłatne studia I-go stopnia w ramach oferty Centrum Badań i Edukacji Służb Mundurowych Akademii WSB;
– II miejsce - cztery „srebrne indeksy” na bezpłatny 1 semestr studiów I-go stopnia w ramach oferty Centrum Badań i Edukacji Służb Mundurowych Akademii WSB;
– III miejsce - cztery „brązowe indeksy” na bezpłatny 1 semestr studiów I-go stopnia w ramach oferty Centrum Badań i Edukacji Służb Mundurowych Akademii WSB.
- Kolba sp. z o.o. ufundowała bony o łącznej wartości 3 000,00 zł dla 4 osób z drużyny, która zajęła I miejsce oraz nagrody rzeczowe dla drużyn, które zajęły I, II i III miejsce. Wskazane bony i nagrody zostaną przekazane przez przedstawicieli Kolba sp. z o.o. na rzecz uprawnionych. Wskazana wartość bonów odnosi się do cen produktów oferowanych przez Kolba sp. z o.o. – w przypadku powstania obowiązku podatkowego, związanego w ufundowaniem wyżej wskazanych nagród, obowiązek ten zostanie zrealizowany przez Kolba sp. z o.o. i osoby, które otrzymują bony.
- Wszyscy uczestnicy Turnieju otrzymają pamiątkowe medale i certyfikaty, które uczestnictwa zostaną przesłane drogą elektroniczną.
- Organizator przewiduje ufundowanie nagrody rzeczowej za poszczególne konkurencje.
X. PROTESTY
- Decyzje instruktora na punkcie konkurencji nie podlegają weryfikacji, jedyną formą jest złożenie pisemnego protestu do sędziego głównego turnieju.
- Pisemne protesty mogą być wnoszone przez opiekunów zespołów do sędziego głównego konkurencji oraz sędziego głównego zawodów przez pół godziny od zakończeniu danej konkurencji.
- Sędzia główny konkurencji przed rozstrzygnięciem protestu może zasięgnąć opinii zespołu ekspertów (instruktorów).
- Prawo interpretacji postanowień zawartych w niniejszym regulaminie oraz podejmowania decyzji w sprawach nieuregulowanych regulaminem zastrzega się dla organizatora turnieju.
Godziny rejestracji i wydawania identyfikatorów w dniu zawodów od godz. 8.00-9.00 Szkoła Podstawowa nr 1 w Łazach im. Stanisława Konarskiego (ul. Szkolna 2, Łazy)
Załączniki 1, 2, 3, 4, 5, 6 - zakładka Do pobrania.