A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Wykładowcy

Ewa Lipska-Urbaniak

Z wykształcenia jest pedagogiem, ponadto ukończyła Studia Podyplomowe z zakresu profilaktyki i terapii uzależnień.

Od 2018 r. jest dyrektorem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 9 we Wrocławiu, która jest zarówno poradnią rejonową, jak i specjalistyczną dla dzieci i uczniów z wadami wzroku i słuchu. Pełnienie funkcji kierowniczej nie przeszkadza jej w byciu diagnostą i terapeutą. Specjalizuje się w rozpoznawaniu problemów edukacyjnych, przede wszystkim dyskalkulii, problemów wychowawczych, ADHD. Jest mediatorem, terapeutą TUS.

Zasiada w radzie programowej pedagogiki Uniwersytetu Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu oraz jest członkiem Wrocławskiej Rady Edukacji działającej przy Prezydencie Wrocławia, a także członkiem komisji Odwoławczej dla Nauczycieli działającej przy Ministrze Edukacji.  

Dzieli się swoją wiedzą  i doświadczeniem poprzez szkolenia nauczycieli. Nastawiona jest na rozwój osobisty, a jako osoba pracowita i kreatywna nie akceptuje sytuacji „bez wyjścia”.

W jej obszarze zainteresowań znalazła się także sytuacja dzieci i uczniów doświadczających przymusowej migracji po inwazji Rosji na Ukrainę, w tym zakresie współpracuje z Wydziałem Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Ostatnio zaangażowana jest w kolejny etap projektu „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych”, poprzez udział w warsztatach diagnostyczno-walidacyjnych organizowanych przez IBE oraz SGH, poświęconych aktualnemu i oczekiwanemu funkcjonowaniu poradni psychologiczno-pedagogicznych.

Więcej

dr Karol Pawlak

Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej, doktor nauk o zdrowiu (Wydział Nauk o Zdrowiu, Wrocławski Uniwersytet Medyczny).

Członek Polskiej Rady ds. ICF, Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego, Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji oraz International Society of Physical and Rehabilitation Medicine (ISPRM). Ekspert w zakresie praktycznego wdrażania ICF w diagnozie funkcjonalnej dzieci i młodzieży.

Posiada kilkaset godzin doświadczenia w superwizji diagnozy funkcjonalnej dzieci i młodzieży z wykorzystaniem ICF. Współautor polskich i zagranicznych publikacji naukowych dotyczących praktycznego zastosowania ICF.

Więcej

Anna Król

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, autorka szeregu publikacji poświęconej tematyce prawa administracyjnego i prawa pracy, współautorka komentarzy do ustawy o systemie oświaty i wielu publikacji z tego zakresu.

Wykładowca akademicki, wieloletni pracownik administracji publicznej, w tym organu nadzoru pedagogicznego, zastępca przewodniczącego wspólnej komisji dyscyplinarnej dla członków korpusu służby cywilnej, przez 5 lat pełniła funkcję zastępcy rzecznika dyscyplinarnego dla nauczycieli, nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych, od ponad 10 lat prowadzi zajęcia, szkolenia i kursy, współpracując ze szkołami wyższymi i placówkami doskonalenia nauczycieli.

Więcej

Grzegorz Stano

Pedagog specjalny. Trener i superwizor Wideotreningu Komunikacji i Wartościowego Zarządzania. Ukończył Pedagogikę Specjalną na Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie. Następnie Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzinom, organizowane przez Fundację Synapsis w Warszawie.

Przez całe życie zawodowe pracuje z dziećmi i rodzinami ze spektrum ASD. Ostatnio ukończył studia podyplomowe „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny” na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Od 2016 roku jest dyrektorem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jaworznie. W ramach projektu pilotażowego: „Model Wsparcia Międzysektorowego” pełnił rolę Koordynatora Instytucji Koordynującej, którą była kierowana przez niego poradnia.

Stara się implementować założenia modelu, na terenie Miasta Jaworzna tworząc Lokalną Sieć Wsparcia Międzysektorowego.

Więcej

Katarzyna Pachniewska

Absolwentka Wydziału Psychologii (specjalizacja w zakresie Psychologii klinicznej dziecka oraz Psychologii rehabilitacyjnej dzieci i młodzieży) i Wydziału Pedagogicznego (specjalizacja w zakresie Pedagogiki rewalidacyjnej) Uniwersytetu Warszawskiego.

Ukończyła Podyplomowe Studia Wychowania Seksualnego przy Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowe Studia w zakresie Seksuologii Klinicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (obecnie Uniwersytet Humanistyczno-społeczny SWPS).

Certyfikowana Seksuolożka Kliniczna Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.

W trakcie całościowego 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie integracyjnym; w osi systemowej - atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne.

Członkini Zespołu ds. Seksualności Osób z Niepełnosprawnością Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.

Specjalizuje się w obszarze dziecięcej psychologii klinicznej i w seksuologii wieku rozwojowego (w tym również w obszarze rozwoju psychoseksualnego, seksualności dzieci i młodzieży i osób z zaburzeniami rozwojowymi i/lub niepełnosprawnością).

Cały czas podnosi swoje kompetencje uczestnicząc w szkoleniach, kursach, poddając się regularnej superwizji, biorąc czynny udział w konferencjach naukowych.

W Poradni pracuje w Zespole pomocy małemu dziecku i jego rodzinie oraz w Zespole psychoterapii młodzieży i terapii rodzin.

Prowadzi konsultacje, poradnictwo, diagnozę i terapię psychologiczno-seksuologiczną, psychoterapię, zajęcia terapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci, młodzieży, rodziców i specjalistów w zakresie:

  • wspierania rozwoju psychoseksualnego
  • problemów związanych z przejawami ekspresji seksualności dzieci i młodzieży; w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi i/lub z niepełnosprawnością (m.in. ze spektrum autyzmu, z npr intelektualną, sprzężoną i inne),
  • profilaktyki zachowań seksualnych niekorzystnych rozwojowo,
  • trudności związanych z rozwojem psychoseksualnym,
  • edukacji seksualnej.
Więcej