A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Kierunek

AKADEMIA MENEDŻERA SPRZEDAŻY

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Działania sprzedażowe, a także efektywna komunikacja z klientami to dwa kluczowe aspekty funkcjonowania współczesnych organizacji. Wymagają one fachowej i rzetelnej, a przede wszystkim praktycznej wiedzy, także znajomości branży i świata biznesu oraz właściwych metod i narzędzi pracy. Praca z klientami i sprzedażą wymaga od osób zajmujących się tymi obszarami  ciągłego poszerzania wiedzy i umiejętności, stałego rozwoju i edukacji.

Celem studiów jest profesjonalne przygotowanie do roli menedżera sprzedaży w firmie. Słuchacze poznają metody i techniki organizowania i zarządzania sprzedażą, narzędzia kształtowania i wpływania na relację z klientem i otoczeniem. Zostaną zapoznani także z różnorodnymi technikami i sposobami postępowania z trudnym klientem. Absolwenci będą również przygotowani do profesjonalnej prezentacji produktów i usług oraz poznają współczesne kanały pozyskiwania bazy klientów, która jest podstawą w efektywnej sprzedaży.

Wykładowcy kierunku Akademia Menedżera Sprzedaży są najwyższej klasy specjalistami w zakresie sprzedaży, komunikacji, motywacji, budowania marki, marketingu, e-marketingu, coachingu i mentoringu oraz merchandisingu. Wszyscy są wykładowcami wyższych uczelni, trenerami biznesu lub psychologami. Wielu z nich jest autorami książek i poradników z zakresu efektywnej sprzedaży lub autorami artykułów w prasie specjalistycznej i branżowej. Trenerzy i wykładowcy są wieloletnimi praktykami, pracowali w korporacjach na stanowiskach menedżerskich i zarządzali zespołami pracowników, zdobywając ogromne doświadczenie, którym dzisiaj dzielą się z innymi.

Studia adresowane są przede wszystkim do: specjalistów  ds. sprzedaży, pracowników działów marketingu i sprzedaży, osób zajmujących się tworzeniem i realizacją strategii sprzedaży, menedżerów sprzedaży, dyrektorów handlowych, opiekunów klienta, przedstawicieli handlowych, doradców handlowych, team liderów, właścicieli firm handlowych, właścicieli firm produkcyjnych, właścicieli firm usługowych.

  • Atuty

    • Partner kierunku: Pasja Grupa Dobrych Trenerów

    • Połączenie rzetelnej i praktycznej wiedzy sprzedażowej z nowoczesnymi technikami wspierającymi sprzedaż.

    • Zdobycie i wzmocnienie kompetencji efektywnego zarządzania zespołem sprzedażowym.

    • Warsztat efektywnej obsługi klienta.

    • Opracowywanie strategii/celów sprzedaży.

    • Metody nawiązywania i utrzymywania relacji w biznesie.

    • Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych.

  • Program

    „Nowoczesne trendy w sprzedaży”

    1. Wprowadzenie do meritum Akademii Menedżera Sprzedaży. Mowa Motywacyjna Kapitana Polskiej Reprezentacji AMP Futbol, Przemysława Świercza
    2. Struktura i funkcjonowanie rynku 
      • Uwarunkowania sprzedaży
      • Analiza sytuacji ekonomicznej
      • Rozwój rynku produktów i usług
    3. Podstawy Sprzedaży 3.0
      • Analiza strategii sprzedażowych w XX i XXI wieku. 
      • Powstanie nowego podejścia do sprzedaży i promocji
      • Marketing 3.0
      • Sprzedaż 3.0
    4. Badanie potrzeb klienta
      • Dlaczego warto badać potrzeby klienta?
      • Metody badania potrzeb i oczekiwań klienta oraz jego preferencji
      • Przekładanie wyników badań na sukces biznesowy
      • Warsztaty

    „Efektywne techniki sprzedaży”
    Komunikacja w sprzedaży 

    1. Techniki sprzedaży 
      • Spójność w sprzedaży – jedność tego co mówię, myślę i robię
      • Motywy zakupowe
      • Kroki sprzedaży 7 Z
      • Kanapka cenowa – masowanie ceny
    2. Efektywna komunikacja z klientem
      • Wzmacniaczy i osłabiacze językowe
      • Transformacje językowe
      • SPIN – metody zadawania pytań w procesie sprzedaży
      • Challenger sale – sprzedaż prowokatywna, nauczanie komercyjne
      • Sprzedaż przez pytania
      • Prezentowanie produktów językiem korzyści 

    „Zarządzanie zespołem sprzedawców/handlowców”

    1. Zarządzanie zespołami handlowymi
      • Budowanie zespołu sprzedażowego
      • Rola motywacji w realizacji efektów sprzedażowych
      • Zasady podziału obowiązków i przypisanie odpowiedzialności menedżerom sprzedaży
      • Wykorzystanie zespołu sprzedażowego w sezonie oraz poza sezonem sprzedażowym
    2. Finansowe i niefinansowe systemy motywacyjne
      • Metody kontroli pracy handlowców i rozliczania ich z realizacji celów sprzedażowych
      • Regulaminy pracy, zasady pracy
      • Systemy oceny pracowników
      • Nagrody i kary jako efektywne narzędzia motywacyjne
      • Warsztaty w tworzeniu regulaminu motywacyjnego dla handlowców / sprzedawców
    3. Rekrutacja pracowników jako pierwsze ogniwo w procesie sprzedażowym
      • Określenie liczebności zespołu
      • Nowoczesne wsparcie rekrutacji
      • Sposoby rekrutowania
      • Prawne formy zatrudniania handlowców / sprzedawców
      • Dostosowanie ludzi do procesu

    „Organizacja sprzedaży”

    1. Zarządzanie strategiczne sprzedażą
      • Prognoza popytu i sprzedaży – planowanie długofalowe
      • Założenia strategii sprzedaży – określenie celów sprzedażowych (krótko- i długoterminowych) firmy
      • Warsztaty – tworzenie prognoz sprzedaży na kolejny rok
    2. Strategie sprzedaży – tworzenie i realizacja
      • Badanie i analiza rynku
      • Przyjmowanie (warunkowanie) założeń sprzedażowych
      • Tworzenie budżetu, jego realizacja i kontrola
      • Warsztaty – przygotowanie planu budżetu na kolejny rok
    3. Tworzenie planu sprzedaży, kontrola, analiza, stymulacja wyników
      • Okresy / terminy tworzenia planów sprzedażowych i ich weryfikacja
      • Proces kontroli realizacji planów
      • Narzędzia wykorzystywane w nadzorowaniu procesu sprzedażowego – CRM i inne platformy do zarządzania sprzedażą.

    „Stymulacja sprzedaży na niestabilnym rynku”

    1. Efektywne zarządzanie wieloma kanałami dystrybucji
      • Analiza i badanie efektywności dostępnych kanałów dystrybucji
      • Zarządzanie kanałami dystrybucji – kontrola opłacalności sprzedaży
      • Wspieranie zewnętrznych kanałów dystrybucji – budowanie sieci dystrybucji
    2. Praktyczne metody reaktywacji sprzedaży
      • Promocje sezonowe i pozasezonowe
      • Sprzedaż wiązana lub kaskadowa – cross selling, up-selling, front-end, back-end
      • Systemy lojalnościowe, karty stałego klienta
      • Warsztaty – aktywizacja sprzedaży przez zwiększanie wartości zakupowej klienta
    3. Nowoczesne kanały dotarcia do klienta – Dystrybucja informacji o produkcie w Internecie
      • Komunikacja internetowa
      • Promocja produktów w Internecie
      • Sprzedaż internetowa
      • Sprzedaż telefoniczna
      • Kontakty powitalne
      • Telefony okazjonalne

    „Rola neuronauki w procesie sprzedażowym”

    • Co to jest neuronauka i jej rola w sprzedaży i zarządzaniu – wprowadzenie;
    • Zarządzanie emocjami z poziomu naszego mózgu – jak działać racjonalnie i czy zawsze warto;
    • Jak zbudować efektywny zespół w oparciu o neuronaukę;
    • Motywacja i kreatywność z poziomu mózgu, a efektywność handlowca;
    • Szablony myślowe i zalety ich tworzenia dla efektywnego działania;
    • Wielozadaniowość – mit czy hit?   
    • Mataprogramy – klucz do decyzyjności klientów
    • Od problemu / do celu
    • Podobieństwa / różnice
    • Ogół / szczegół 

    „Efektywne zarządzanie klientami oraz zarządzanie coachingowe zespołem”

    1. Zarządzanie sprzedażą przez osobowość klientów
      • Typy osobowości handlowców i strategie ich sprzedaży
      • Typy osobowości klientów i strategie kupowania
      • Discovery Insights lub Facet 5 – testy osobowości zawodowej pracowników i dostosowanie się do osobowości klienta w procesie sprzedaży
    2. Teoria i praktyka coachingu
      • Definiowanie coachingu
      • Rodzaje coachingu
      • Cel procesu coachingowego
      • Struktura procesu coachingowego
      • Struktura sesji coachingowej
    3. Menedżer jako Coach – osobowość i trening
      • Świadomość coacha w relacji
      • Kształtowanie coachingu w zależności od osoby coachowanej
      • Umiejętność rozpoznawania i rozumienia ukrytych podstaw reakcji, zachowań i stylu działania podwładnych
      • Towarzyszenie pracownikowi podczas rzeczywistych sytuacji zawodowych, poznawanie jego sposobów działania i radzenia sobie z problemami
      • Obserwacja pracownika w relacjach ze współpracownikami i zespołem
      • Udzielanie informacji zwrotnych, pomoc w uświadomieniu pracownikowi wpływu, jaki wywiera na otoczenie
    4. Rola coachingu w budowaniu kultury organizacyjnej
      • Wdrażanie coachingu w organizacjach
      • Coaching wewnętrzny jako narzędzie zarządzania
      • Coaching zespołu
    5. Warsztat coachingowy

    „Prezentowanie oferty handlowej – wystąpienia publiczne”

    1. „Przygotowanie materiałów prezentacyjnych i prezentacji produktu
      • Przygotowania wizyty handlowej – cel wizyty i materiały,
      • Struktura materiałów (właściwych i uzupełniających)
      • Materiały szkoleniowe do ćwiczeń (rozdawane podczas szkolenia)
    2. Prezentacja multimedialna, jako wsparcie i urozmaicenie procesu sprzedaży
      • Wykorzystanie różnych metod wspierających efektywność prezentacji
      • Struktura prezentacji
      • Zasady tworzenia efektywnych i efektownych prezentacji
    3. Wykorzystanie środków wspomagających prezentowanie oferty
      • 8 zasad efektywnej prezentacji
      • Inspirowanie zamiast prezentowania
      • Praca z obrazami
      • Praca na emocjach klienta
    4. Warsztaty prezentacyjne – analiza materiału video
      • Wystąpienia przed kamerą
      • Feed back
      • Analiza wystąpienia
      • Poprawa prezentacji i ponowne wystąpienie

    „Negocjacje podnoszące efektywność sprzedaży”

    1. Zachowanie podczas negocjacji
      • Argumentacja czy negocjacja?
      • Dostosowanie się do klienta
      • Przejmowanie prowadzenia w negocjacjach
    2. Lingwistyka perswazyjna
      • Słowa klucze
      • Dostosowanie do klienta
      • Asertywność w komunikacji
    3. Negocjacje/Manipulacje
      • Techniki negocjacyjne
      • Przygotowanie do negocjacji
      • BATNA
    4. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
      • Techniki utylizacji obiekcji klienta
      • Rozmowy z trudnymi klientami

    "Identyfikacja okazji rynkowych oraz kreowanie nowych produktów z punktu widzenia pracownika sprzedaży"

    1.  Okazja rynkowa
    • Rysomyślenie, kreatywny język komunikacji.
    • MindMapping jako narzędzie do zbierania, grupowania i analizy danych.
    • Persony – alternatywa dla algorytmów tworzących grupy sprzedażowe.
    • Kapelusze de Bono – zmiana sposobu postrzegania zagadnień
    • Modelowanie 5W1H – najprostszy sposób precyzowania celów 
    • Kanwa wartości – holistyczne spojrzenie na przedsięwzięcie
    • User Story – historyjki użytkownika jako narzędzie gromadzące informacje od klientów
    • 5 Why – pogłębiona analiza przyczynowo - skutkowa
    • Diagram Ishikawy – identyfikacja przyczyn
    • Design Thinking – myślenie produktowe


    2. Projekty – główne pojęcia i metody działania

    • Przegląd definicji
    • Obszary wiedzy i działań projektowych
    • Krótka historia
    • Wybór metodyki


    3.      Projekty klasyczne

    • Potrójne ograniczenie
    • Fazy projektu i kamienie milowe
    • Zespół projektowy
    • Struktura podziału pracy
    • Krótki przegląd PRINCE2
    • Krótki przegląd PMBOK

    4. Projekty zwinne

    • SCRUM ogólne zasady i metody
    • Product Owner i Product Backlog
    • SCRUM Master
    • Projekty hybrydowe
    • Rola i zadania pracownika sprzedaży w projektach



    Liczba godzin: 180

    Informacje dodatkowe

    • Kandydaci na studia powinni posiadać wykształcenie wyższe
    • Czas trwania: 2 semestry 
    • Dni odbywania się zajęć: soboty, niedziele
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminem zaliczającym studia
    • Część zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Rekomendacje

    Naszą pasją jest realizacja celów, które stoją przed Państwa zespołem, firmą lub organizacją. Zapraszam do skorzystania z oferty edukacyjnej Akademii WSB na kierunku studiów podyplomowych Akademia Menedżera Sprzedaży, którego program kształcenia został przygotowany z ekspertami na co dzień zajmującymi się obsługą przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnego marketingu, innowacyjnych strategii biznesowych i komunikacji z rynkiem opartej na nowych technologiach.

    Jakub Lewandowski
    Wykładowca Akademii WSB
    Pasja Grupa Dobrych Trenerów

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 1300 zł do 5 października 2024
    II 1300 zł do 5 listopada 2024
    III 1300 zł do 5 stycznia 2025
    IV 1100 zł do 5 lutego 2025
    Ogółem 5 300 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Kontakt

    Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
    tel. 32 295 93 11
    tel. 32 295 93 95
    Koordynator Studiów: Agnieszka Głąb
    e-mail:agnieszka.glab@wsb.edu.pl

    Rekrutacja
    tel. 32 295 93 10
    tel. 32 295 93 12
    tel. 32 295 93 88