A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Kierunek

MENEDŻER LOGISTYKI

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Zajęcia w ramach studiów pozwolą słuchaczom zrozumieć, iż zarządzanie logistyczne wspiera ogólne cele przedsiębiorstwa i jego podstawowe strategie. Celem studiów jest zdobycie i pogłębienie wiedzy logistycznej, poznanie kluczowych zależności zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i transportowo-spedycyjnych, doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem procesami logistycznymi oraz podejmowanie decyzji i realizacja samodzielnych projektów.

Studia przygotowują słuchaczy do pracy na różnych szczeblach zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie oraz wykorzystywania narzędzi wspomagających podejmowanie decyzji logistycznych. Pozwalają na analizę przypadków logistycznych i nabycie odpowiednich umiejętności menedżerskich.

Studia adresowane są do menedżerów zarządzających procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie, specjalistów z zakresu różnych sfer zarządzania logistycznego, pracowników komórek organizacyjnych firmy bezpośrednio lub pośrednio związanych z procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie, pracowników marketingu i zaopatrzenia oraz osób, które są zainteresowane problematyką logistyki i transportu.

  • Atuty

    • w ramach zajęć certyfikat Auditora Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością w Transporcie TÜV Nord Polska

    • zajęcia prowadzone przez nauczycieli akademickich oraz specjalistów z zakresu logistyki i zarządzania, praktyków w dziedzinie prawa transportowego, menedżerów logistyki, spedytorów

    • udział w minimum 3 grach biznesowych i decyzyjnych

    • w ramach zajęć "Zarządzanie magazynami i tworzenie centrów logistycznych" - wizyta studyjna. 
  • Program

    1. Zintegrowane zarządzanie logistyczne
    2. Logistyczna obsługa klienta i zarządzanie relacjami
    3. Logistyka transportu i spedycja
    4. Zarządzanie magazynami i tworzenie centrów logistycznych
    5. Zarządzanie łańcuchem dostaw
    6. Prognozowanie i zarządzanie zapasami
    7. Spedycja i obsługa celna
    8. Prawo handlowe, transportowe, ubezpieczeniowe, celne i cywilne
    9. Systemy informatyczne w logistyce
    10. Zarządzanie produkcją i logistyka produkcji
    11. Ekologistyka
    12. Zarządzanie logistyczne w firmach usługowych
    13. Zarządzanie bezpieczeństwem a logistyka transportu
    14. Zarządzanie jakością w transporcie
    15. Logistyka opakowań zwrotnych
    16. Gra biznesowa - symulacyjna

    Liczba godzin - 200 godzin

    Informacje dodatkowe

    • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie
    • Czas trwania: 2 semestry
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminem po każdym semestrze studiów
    • Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele
    • Część zajęć w formule online (Blended learning)

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    Prof. dr hab. inż. Marek Sitarz

    Kierownik Katedry Transportu i Informatyki Akademii WSB. Kierownik lub uczestnik około 150 prac dla polskich i zagranicznych zakładów przemysłowych (ALSTOM, SIEMENS, BOMBARDIER, PLASSER&THEURER, LUCCHINI, BUMAR, GRIFFIN, PKP, Huta Bankowa), kierownik grantów Komitetu Badań Naukowych (zwykłych, celowych, zamawianych ) i projektów dla Ministerstwa Transportu i Urzędu Marszałkowskiego województwa Śląskiego, kierownik lub uczestnik czterech europejskich grantów (V i VI Program UE), członek Prezydium Komitetu Transportu Polskiej Akademii Nauk, Przewodniczący Sekcji Technicznych Środków Transportu, koordynator Polskiej Platformy Technologicznej Transportu Szynowego, organizator wielu międzynarodowych i krajowych konferencji naukowo-technicznych. Odbywał staże zagraniczne we Włoszech, Rosji i Wielkiej Brytanii. Zainteresowania naukowo – badawcze: Projektowanie i eksploatacja pojazdów, zintegrowane systemy transportowe, logistyka w transporcie. Autor lub współautor 8 monografii krajowych lub zagranicznych związanych z transportem szynowym, autor 150 artykułów krajowych i zagranicznych związanych z transportem, członek wielu komitetów naukowych krajowych i zagranicznych konferencji związanych z transportem.

    Więcej

    dr inż. Pawel Sobczak

    Adiunkt w Katedrze Transportu i Informatyki Akademii WSB. Jego działalność naukowa obejmuje między innymi zagadnienia logistyki, magazynowania oraz konstrukcji i eksploatacji maszyn transportowych. Oprócz doświadczenia w pracy ze studentami, posiada również bogate doświadczenie w pracy z uczniami, jako nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych w zawodzie „Technik eksploatacji portów i terminali”. Jest również współautorem programu nauczania w zawodzie „Technik transportu drogowego”, a także recenzentem etapu praktycznego i teoretycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie „Technik eksploatacji portów i terminali” oraz autorem zestawu egzaminacyjnego potwierdzającego kwalifikację „A.33. Obsługa podróżnych w portach i terminalach”. Doktor nauk technicznych w zakresie budowy i eksploatacji maszyn. W ramach swojej działalności naukowej i dydaktycznej zajmuje się m.in. zagadnieniami gospodarki magazynowej, w tym zastosowania informatycznych systemów magazynowania oraz analizą systemów transportu publicznego. Posiada również doświadczenie we współpracy z firmami z obszaru logistyki, w tym logistyki  magazynowej. Certyfikowany Tutor 1 stopnia Collegium Wratislaviense oraz Certyfikowany konsultant oprogramowania Flexsim: „FlexSim - The Business Process Simulation Consultant” oraz “The Certification for FlexSim Trainer – University Level”.

    Więcej

    Aneta Gawlas

    Coach i trener biznesu z bogatą praktyką zawodową, absolwentka prestiżowej Szkoły Trenerów Biznesu, kursu European Business Trainer&Coaching Clinic (Corporate Coach U), z wykształcenia pedagog. Propagatorka lifelong learning - idei promującej edukację przez całe życie. Ceniona przez uczestników za praktyczne podejście, urozmaicone i angażujące formy prezentacji trudnych zagadnień. Specjalizuje się w podnoszeniu kompetencji miękkich pracowników każdego szczebla.

    Więcej

    Andrzej Żukowski

    Senior Manager ds. Edukacji TUV NORD Polska. Trener i wykładowca w zakresie systemów zarządzania, z ponad 25 letnim doświadczeniem dydaktycznym. Uznany przez International Register of Certificated Auditors (IRCA) w Londynie jako Wykładowca Wiodący w zakresie Quality Management Systems. Współpracuje  jako trener i wykładowca z wieloma uczelniami w kraju, w tym m.in. z Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej. Od ponad 20 lat przeprowadza audity certyfikacyjne, nadzoru i recertyfikacyjne,  jako certyfikowany Lead Auditor TUV NORD CERT GmbH.

    Posiada również doświadczenia  konsultingowe w zakresie projektowania i wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskowych, BHP  i HACCP,  w wielu polskich przedsiębiorstwach. Swoje wieloletnie doświadczenie menedżerskie w zarządzaniu uwzględnia w zajęciach dydaktycznych, co stanowi dużą wartość praktyczną dla studentów i skutecznie  rozwija ich kompetencje. Jest autorem licznych programów szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji w zakresie systemów zarządzania i przeprowadzania auditów.

    Więcej

    mgr Dariusz Smaza

    Manager z 25-letnim doświadczeniem pracy w biznesie. Prawie całą karierę zawodową związany jest z szeroko rozumianą logistyką. Przez ponad 17 lat zdobywał doświadczenie na różnych stanowiskach kierowniczych w obszarze logistyki, obecnie od około 6 lat pełni funkcję dyrektora ds. transportu w grupie Maspex.

    Zarządza kilkudziesięcioosobowym, wielooddziałowym zespołem, organizującym i nadzorującym procesy transportowe w zakresie zaopatrzenia zakładów produkcyjnych oraz dystrybucje wyrobów gotowych w obszarze głównie produktów FMCG, jak również produktów akcyzowych, odpowiedzialny za funkcjonowanie obszaru opakowaniowego dla spółek grupy zarówno w kraju jak i za granicą.

    Czynny wykładowca uczelniany z zakresu nauk o zarządzaniu oraz systemów wspomagających procesy produkcyjne. Inicjator oraz wdrożeniowiec wielu rozwiązań optymalizujących procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. Uczestnik prac mających na celu rozwój systemów planowania, zarządzania oraz kontroli finansowej prowadzonej działalności. Aktywny uczestnik różnych programów mentoringowych dla studentów.

    Więcej
  • Rekomendacje

    Menedżer logistyki jest kierownikiem zespołu, który zajmuje się koordynacją i organizacją procesów logistycznych w przedsiębiorstwie. Menedżer opracowuje wewnętrzne normy i procedury, prowadzi szkolenia dla pracowników, sporządza niezbędną dokumentację i nadzoruje prace podległego personelu. Do jego zadań należy m.in. zarządzanie siecią podwykonawców, dostawców, negocjowanie warunków zawieranych umów, wdrażanie norm jakościowych, etc. Osoba obsadzona na tym stanowisku kontroluje generowane na bieżąco wyniki finansowe i przygotowuje okresowe raporty na ręce bezpośrednich przełożonych. To bardzo ważna i odpowiedzialna rola w organizacji, na którą  - na obecnym rynku pracy – wciąż jest zapotrzebowanie. Dlatego polecam studia na kierunku Menedżer logistyki, które przygotowują w sposób kompleksowy i praktyczny do pracy na wspomnianym stanowisku.

    dr inż. Pawel Sobczak
    Adiunkt w Katedrze Transportu i Informatyki Akademii WSB

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 1400 zł do 5 października 2024
    II 1400 zł do 5 listopada 2024
    III 1400 zł do 5 stycznia 2025
    IV 1200 zł do 5 lutego 2025
    Ogółem 5 700 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Bonifikaty

    1. 4 500 zł - Bonifikata dla Członków Śląskiej Izby Lekarskiej - obowiązuje do 31 października 2024 r.
    2. 4 500 zł - Bonifikata dla Członków Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Katowicach, Beskidzkiej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych, Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie oraz Małopolskiej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych - obowiązuje do 31 października 2024 r.
    • PROMOCJA "ABSOLWENT"

      Absolwenci Akademii WSB oraz absolwenci studiów podyplomowych Akademii WSB mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki.

    • Bonifikata dla firm

      Pracownicy firm i instytucji, stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników jednej firmy (instytucji), otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł czesnego (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu.

    • Bonifikata rodzinna

      Słuchacze studiów podyplomowych, których członek rodziny tj. ojciec, matka, syn, córka, brat, siostra, mąż, żona jest studentem studiów I-go lub II-go stopnia albo słuchaczem studiów podyplomowych w Akademii WSB, bądź równocześnie podejmują naukę, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowny dokument.

    • Promocja dla służb mundurowych

      Pracownicy służb mundurowych, m.in.: żołnierze, pracownicy służby więziennej i policjanci, otrzymują bonifikatę w wysokości 10% zniżki w opłacie czesnego na wybrane studia podyplomowe.

    • Bonifikata "Ekipa z pracy"

      Bonifikata jednej ostatniej raty dla „Ekipa z pracy”*

      Bonifikata dla osób wspólnie rozpoczynających studia, stanowiących grupę co najmniej 5 pracowników jednej firmy - otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł czesnego (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego).

    *Powyżej wymienione bonifikaty nie dotyczą studiów MBA i podyplomowych: Executive MBA, Master of Business Administration (Partner kierunku: EY), Master of Business Administration (MBA SME), ACCA po polsku - Zarządzanie finansami i rachunkowość w środowisku międzynarodowym i ACCA STRATEGIC PROFESSIONAL.

    * Bonifikata obowiązuje od kwoty całkowitej zamieszczonej w zakładce "Opłaty", która znajduje się na dole strony każdego z kierunków.

  • Kontakt

    Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
    tel. 32 295 93 11
    tel. 32 295 93 95


    Koordynator Studiów: Monika Bęben
    e-mail:mbeben@wsb.edu.pl

    Rekrutacja
    tel. 32 295 93 10
    tel. 32 295 93 12
    tel. 32 295 93 88