Wybrane sylwetki prelegentów

dr Jarosław Gowin

Odpowiada za politykę naukową państwa, w tym dysponuje budżetem na strategiczne badania i inwestycje. Wspiera rozwój polskich uczelni, instytutów badawczych i instytutów Polskiej Akademii Nauk. Promuje wysoką jakość badań naukowych i stawia na ich innowacyjność.

W latach 2011-2013 Minister Sprawiedliwości, odpowiedzialny za ustawę deregulacyjną. W latach 2015-2020 Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wprowadził Konstytucję dla Nauki, czyli wielką systemową reformę szkolnictwa wyższego i nauki przeprowadzoną w szerokim dialogu ze środowiskiem akademickim, podwyżki dla nauczycieli akademickich i przełomowe zmiany w kształceniu doktorantów; dwie ustawy o innowacyjności, stanowiące impuls dla działalności B+R, oraz programy skutecznie popularyzujące naukę dla dzieci i seniorów. Powołał Narodową Agencję Wymiany Akademickiej i Sieć Badawczą Łukasiewicz.

W latach 80. należał do Niezależnego Zrzeszenia Studentów oraz „Solidarności”. Stypendysta Uniwersytetu Cambridge.

W 2003 r. założył Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, której rektorem był do 2013 r.

Senator VI kadencji. Członek Komisji Nauki i Edukacji oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Publicznej.

Od 2007 r. poseł na Sejm RP. Przewodniczący Klubu Parlamentarnego Zjednoczona Prawica w Sejmie VII kadencji. Podczas pracy parlamentarnej pełnił funkcje: przewodniczącego Zespołu ds. Konwencji Bioetycznej, przewodniczącego nadzwyczajnej Komisji do rozpatrzenia poselskich projektów ustaw o zmianie Konstytucji RP oraz członka Rady Bezpieczeństwa Narodowego.

Autor wielu książek, artykułów publicystycznych, recenzji i wspomnień. 

Więcej

Tomasz Konik

Tomasz Konik objął funkcję Prezesa Zarządu Deloitte w Polsce w czerwcu 2020 r. i jest związany z firmą od ponad 20 lat. Przed objęciem stanowiska szefa Deloitte, od 2016 roku Tomasz pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu odpowiadając za obszar kluczowych klientów oraz programów branżowych, tzw. Clients & Industries Leader, łącząc tę rolę od 2017 r. z odpowiedzialnością za obszar strategii i operacji w dziale Konsultingu, który obejmował m.in. usługi związane z kapitałem ludzkim, zarządzaniem zmianą, budowaniem strategii marki, zrównoważonym rozwojem oraz automatyzacją i robotyzacją. W latach 2005 – 2017 budował i rozwijał zespoły podatkowe Deloitte w Katowicach, Krakowie, Rzeszowie oraz Ostrawie. Do 2005 pracował w biurze warszawskim Deloitte w zespole podatkowym.

W trakcie swojej kariery zawodowej był pełnomocnikiem w jednej z pierwszych polskich spraw podatkowych, która trafiła na wokandę Europejskiego Trybunały Sprawiedliwości (ETS). Ostatecznie w wyniku rozstrzygnięcia ETS nastąpiła zmiana polskiego prawa i jego dostosowanie do prawa europejskiego.

Jako Partner Zarządzający Deloitte w Polsce Tomasz kontynuuje realizację dotychczasowej strategii firmy, zakładającej dążenie do zdobycia pozycji niekwestionowanego lidera na rynku usług profesjonalnych, kierując się zasadą „Making an impact that matters” – wywierania pozytywnego wpływu na otoczenie, w którym działa Deloitte.

Tomasz aktywnie angażuje się w działania społeczne i non profit w tym m.in. jest mentorem w programie LeadersIN oraz członkiem Klubu Champions of Change, inicjatywy zrzeszającej szefów największych firm w Polsce, której celem jest wspieranie rozwoju zawodowego kobiet.

Tomasz angażuje się również osobiście w wolontariat m.in. wspierając wraz z rodziną organizację spotkań świątecznych dla osób samotnych oraz pomagając śląskim stowarzyszeniom działającym na rzecz wyrównywania szans, które opiekują się dziećmi z ubogich środowisk na terenie Katowic. 

Tomasz ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz międzynarodowy program MBA St. Gallen Business School. Jest absolwentem programów na IMD w Lozannie, Harvard Business School oraz IESE w Barcelonie. Od 2004 r. jest licencjonowanym doradcą podatkowym.

Prywatnie Tomasz Konik to szczęśliwy mąż i oddany ojciec dwóch córek. Wolny czas spędza aktywnie podróżując po świecie, biegając i wspinając się po górach.

Więcej

Mariusz Bryke

Dyrektor Zarządzający Kaizen Institute Poland. Inżynier, praktyk i entuzjasta filozofii ciągłego doskonalenia. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu i koordynacji projektów doradczych w obszarze Zarządzania Jakością i Kaizen. Inicjator i organizator merytoryczny Europejskiego Kongresu Kaizen. Członek Rady Programowej szeregu Studiów Podyplomowych i MBA w obszarze Kaizen. Występuje na konferencjach, autor kilkudziesięciu publikacji w pismach specjalistycznych i naukowych w Polsce i na świecie, recenzuje literaturę z obszaru zarządzania. Konsultant merytoryczny przekładów wielu publikacji obcojęzycznych w Polsce z obszaru zarządzania.

Doktorant Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej, absolwent Studiów Doktoranckich Wydziału Budowy Maszyn i Zarządzania Politechniki Poznańskiej, absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Wrocławskiej.

Członek Komitetu Honorowego Dolnośląskiej Nagrody Jakości, Ekspert Polskiej i Dolnośląskiej Nagrody Jakości, Auditor Certyfikujący ISO, EAC 28, Auditor Systemów Zarządzania Jakością QMA-TÜV Akademie Bawaria, Niemcy, Pełnomocnik Zarządu ds. Systemów Zarządzania Jakością QMB-TÜV Akademie Bawaria, Niemcy, Ekspert Systemów Zarządzania Jakością QMF-TÜV Akademie Bawaria, Niemcy.

Doradca w obszarze zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce wolnorynkowej Deutsche Gesellschaft fur Technische Zusammenarbeit GmbH w Eschborn, Niemcy, Agendy Rządu Niemieckiego oraz Krajowej Izby Gospodarczej. W ramach współpracy z GTZ wraz z zespołami konsultantów z Niemiec zajmował się doradztwem przy prywatyzacji szeregu przedsiębiorstw w Polsce tuż po wejściu naszego kraju na drogę gospodarki wolnorynkowej.

Członek Zarządu firmy konsultingowej PROFES, były Pełnomocnik Zarządu, Dyrektor Techniczny oraz kierownik zespołu budów eksportowych w Niemczech w MOSTOSTAL EXPORT S.A. oraz BUDOKOR Warszawa S.A. oraz kierownik budów w Przedsiębiorstwie Budowlanym Przemysłu Węglowego S.A. w Katowicach.

Więcej

dr Janusz Michałek

Prezes Zarządu Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A., ekspert z zakresu doradztwa strategicznego, inwestycji publicznych, zarządzania środowiskowego, restrukturyzacji infrastruktury publicznej oraz w obszarze funkcjonowania programów unijnych. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Robotyki oraz studiów podyplomowych na Politechnice Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, a także z zakresu MBA w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Ukończył także Uniwersytet Śląski w Katowicach uzyskując tytuł naukowy doktora.

Jest członkiem m.in. Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, przewodniczącym Rady Śląskiego Centrum Kompetencji Przemysłu 4.0., przewodniczącym Rady Programowej Klastra SA&AM KSSE, przewodniczącym Komitetu Zarządzającego Klastrem Energii, wiceprzewodniczącym Rady ds. kompetencji w sektorze motoryzacyjnym (z uwzględnieniem elektromobilności), członkiem Rady Polsko-Niemieckiego Centrum Hybrydowych Konstrukcji Lekkich oraz Komitetu Sterującego „Programu dla Śląska” przy Wojewodzie Śląskim, a także Rady Uczelni Politechniki Śląskiej w Gliwicach i przewodniczącym Rady Lokalnej Grupy Działania LGD „Żywiecki Raj”.
mniej

Więcej

dr Grzegorz Kądzielawski

Wiceprezes Zarządu Grupy Azoty S.A. odpowiedzialny za obszar badawczo – rozwojowy oraz inwestycje. Doktor nauk prawnych. Członek Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego oraz Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Chemicznego przy PARP. Przewodniczący Rady Łukasiewicz - Instytut Nowych Syntez Chemicznych w Puławach oraz członek Kolegium Doradczego przy Prezesie Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Więcej

Piotr Dytko

Wiceprezes Centrum Łukasiewicz nadzorujący ds. komunikacji i kontroli

Menedżer z bogatym doświadczeniem w sektorze prywatnym i publicznym. Absolwent Prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii oraz Politologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego.
Ukończył także podyplomowe studia z zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Specjalizuje się w zarządzaniu podmiotami ochrony zdrowia oraz jednostkami badawczo-rozwojowymi. Pełnił m.in. funkcję Dyrektora Szpitala im. Św. Jadwigi Śląskiej, Prezesa Zarządu KGHM CUPRUM sp. z o.o. – Centrum Badawczo-Rozwojowego – głównego ośrodka badawczego Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A., Prezesa Zarządu PORT Polskiego Ośrodka Rozwoju Technologii sp. z o.o., a także Prezesa Zarządu Business & Science Poland.

Więcej

Paweł Kolczyński

Wiceprezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. od 25 lipca 2018 r.

Paweł Kolczyński jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz podyplomowych Europejskich Studiów Specjalnych w Centrum Studiów Europejskich im. Jeana Monneta przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Posiada wieloletnie doświadczenie w nadzorze właścicielskim i prowadzeniu procesów restrukturyzacji. Radca Prawny, członek Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie w latach 2012-2016 oraz Komisji Rewizyjnej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie w kadencjach 2016–2020 i 2020 -2024. W okresie 2016-2018 prezes zarządu Funduszu Rozwoju Spółek S.A.

Wieloletni nauczyciel akademicki Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych Politechniki Warszawskiej, SWPW w Płocku i PWSZ w Płocku.

Więcej

Andre Oliveira

Business Development Director Kaizen Institute Portugal

Posiada ponad 14 lat doświadczenia w dziedzinie doskonałości operacyjnej i ciągłego doskonalenia z wykorzystaniem metod Kaizen, Lean i 6 Sigma. Wdrażał projekty mające na celu skrócenie czasu pracy, zwiększenie kapitału obrotowego, poprawę wydajności i obsługi klienta, zmianę kultury organizacji. W trakcie swojej kariery zawodowej był zaangażowany w międzynarodowe projekty w zakresie: projektowania linii, systemu PULL, 5S, OEE, SMED, TQC, TPM, Kaizen w biurze, Daily Kaizen, Liderzy Kaizen, Wsparcie Kaizen i Projekty Kaizen. Koordynował zespoły ds. Rozwoju w celu tworzenia i doskonalenia narzędzi do wdrażania Kaizen, inicjatyw w kierunku transformacji kulturowej kaizen/lean. Posiada doświadczenie w takich obszarach jak: elektronika telekomunikacyjna, motoryzacja, przetwórstwo spożywcze, przemysł tworzyw sztucznych, ceramika, odzież, centra usług wspólnych, usługi administracyjne, przemysł drzewny i służba zdrowia.

____

Andre Oliveira is Business Development Director Kaizen Institute Portugal. He has over 14 years of Experience in the Field of Operational Excellence and Continuous Improvement using Kaizen, Lean and 6 Sigma Methodologies. He developed and participated in several very successful Projects to Reduce Lead Time, Working Capital, Improve Productivity, sales growth and Customer Service, supported by cultural change management; was Involved in several continuous improvement projects, as well as global Kaizen implementation projects, applying the following methodologies: Production Flow Improvement, Pull Planning, TPM OEE optimization, Total Quality, Sales and marketing improvement, project management, accelerated development; plans and delivers projects based on Kaizen Change Management through Daily Kaizen, Strategy Kaizen and Value Stream Kaizen.

Mr. Oliveira has a strong experience in Lean Projects in international projects in Europe, Asia, Middle East and Africa. Main projects in the following branches: Electronics, Automotive, Food Processing, Plastic Injection, Ceramics, Matal Assemblies, Textile, Distribution Centers / Logistics, Administrative Services, Cork/Wood Transformation, Healthcare and retail.

Więcej

Grzegorz Koprowski

Senior Consultant Kaizen Institute Poland

Absolwent kierunku Organizacja i Zarządzanie na Uniwersytecie Gdańskim. Specjalizuje się w projektach i zarządzaniu biznesem, w tym opracowywaniu i wdrażaniu Strategii (Hoshin Kanri), diagnostyce biznesowej (m.in. benchmarking operacyjny, restrukturyzacja, poprawa wydajności, ocena produkcji i utrzymania oraz kompleksowa analiza strumienia wartości w celu skrócenia czasu realizacji). Odpowiada za rozwój i utrzymywanie relacji biznesowych z klientami oraz reprezentowanie strony przed organami administracji rządowej. Ekspert w dziedzinie jakości i ciągłego doskonalenia.
Six Sigma Black Belt, wykładowca na studiach podyplomowych Akademia KAIZEN realizowanych na Politechnice Warszawskiej, wiodący auditor biznesowy.

________

Experienced in trainings and consulting activities in the area of continuous improvement system implementation based on experience in international corporations - senior management and director level, member of factory management boards.
Expert in Quality Management, Total Flow Management and Daily Kaizen.
Has practical knowledge of Lean and Six Sigma tools proven in cooperation with world-class organizations such as Ericsson, Nortel, LG, Avaya, Tandberg, Philips, Algo Poland, Geberit Ozorków and others.

Więcej

Wojciech Sygnowski

Partner, lider obszaru Analytics & Cognitive w Deloitte Polska

Posiada ugruntowane doświadczenie w zakresie prowadzenia skomplikowanych programów integracji technologii informatycznych wspierających transformacje biznesowe dużych organizacji. Jest cenionym ekspertem w zakresie opracowywania strategii IT, optymalizacji funkcji IT, przeglądu i ocenie funkcjonowania systemów informatycznych, a także wsparciu w wyborze, budowie i wdrażaniu zintegrowanych systemów informatycznych. Posiada ponad 16 letnie doświadczenie w konsultingu.

Więcej

dr inż. Maciej Pondel

Doktor ekonomii, kierownik Katedry Inteligencji Biznesowej w Zarządzaniu na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Konsultant biznesowy, lider obszaru Data Science w Unity Group. Absolwent Informatyki na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. W przeszłości programista, project manager, konsultant i product manager odpowiedzialny za rozwój systemu Upsaily używającego mechanizmów sztucznej inteligencji do wyciągania wniosków płynących z danych gromadzonych w systemach e-Commerce. Z branżą IT związany od 2000 roku. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych ze  sztuczną inteligencją, uczeniem maszynowym, zastosowaniem uczenia maszynowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem (głównie w obszarach sprzedaży i marketingu) oraz w zagadnieniach związanych z bazami, hurtowniami danych oraz systemami Business Intelligence. Autor wielu artykułów o charakterze naukowym jak również biznesowym. Prelegent na wielu krajowych a także międzynarodowych konferencjach. Pasjonat innowacji i łączenia nauki z biznesem.

 

Więcej