A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Wybrane sylwetki prelegentów

prof. dr hab. Marek Lisiński

Profesor nauk ekonomicznych. Absolwent i pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, gdzie kierował Katedrą Analiz Strategicznych w Instytucie Zarządzania, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości. Obecnie Kierownik Katedry Zarządzania Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, Kierownik Seminarium Doktorskiego i Szkoły Doktorskiej oraz Przewodniczący Rady Dyscypliny Naukowej Nauki o Zarządzaniu i jakości. Zainteresowania naukowe dotyczą metodologii nauk o zarządzaniu i jakości oraz zarządzania strategicznego.

Więcej

prof. dr hab. Łukasz Sułkowski

Profesor nauk ekonomicznych i humanistycznych, specjalizujący się w naukach o zarządzaniu. Pracuje w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, były wiceprzewodniczący do spraw międzynarodowych w Polskiej Komisji Akredytacyjnej. W 2004 roku utworzył pierwszy w Polsce program master double degree w Społecznej Akademii Nauk z amerykańskim Clark University, którego jest dyrektorem programowym do chwili obecnej. Posiada ponad 20 lat doświadczeń menedżerskich w działalności biznesowej oraz doradczej. Obecnie piastuje funkcję Prezesa Zarządu PCG Polska będącej spółką córką mającej centralę w Bostonie Public Consulting Group. Wśród zainteresowań badawczych znajdują się: zarządzanie instytucjami edukacji wyższej i nauki oraz zarządzanie publiczne, teoria organizacji oraz epistemologia i metodologia zarządzania, kultura organizacyjna i zarządzanie międzykulturowe, zarządzanie przedsiębiorstwami rodzinnymi, rozwój kapitału ludzkiego, przywództwo, Marketing i IoT oraz nurt krytyczny zarządzania.

Więcej

prof. dr hab. Wojciech Dyduch

Profesor nauk ekonomicznych specjalizujący się w naukach o zarządzaniu. Przewodniczący Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk w kadencji 2020–2024, członek Rady Doskonałości Naukowej. Od 30 października 2020 Zasiada w Komisji Nadzoru Finansowego jako przedstawiciel Prezydenta RP.

Zainteresowania naukowe obejmują problematykę zarządzania strategicznego i przedsiębiorczości organizacyjnej; tworzenia i przechwytywania wartości przez organizacje przedsiębiorcze, twórczości w organizacjach, pomiaru przedsiębiorczości i efektywności funkcjonowania organizacji, a także wpływu decyzji menedżerskich podejmowanych w czasie koronawirusa na przetrwanie organizacji.

Więcej

prof. dr hab. Wojciech Czakon

Profesor nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Interesuje się zjawiskami międzyorganizacyjnymi, strukturami i strategiami firm wobec ważnych aktorów otoczenia. Zgłębiając behawioralne uwarunkowania strategii (m.in. preferencje, interpretacje, zaufanie), otwiera drogę do skuteczniejszych zachowań strategicznych firm. Autor ponad 200 publikacji z zakresu zarządzania strategicznego w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Redaktor wydań specjalnych dotyczących koopetycji (m.in. w „Long Range Planning”, „Industrial Marketing Management”, „International Studies of Management & Organization”). Kierownik projektów badawczych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki, Horyzont 2020 oraz 7 Programu Ramowego UE. Członek naukowych organizacji krajowych (Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk) i zagranicznych (Academy of Management, European Academy of Management, International Society for Professional Innovation Management, European Institute for Advanced Studies in Management). Profesor wizytujący uczelni polskich, włoskich i francuskich.

Więcej

prof. dr hab. Mieczysław Morawski

Profesor nauk społecznych. Od 2019 roku zatrudniony na Politechnice Warszawskiej, na Wydziale Zarządzania, obecnie pełni funkcję Kierownika Zakładu Systemów Inteligentnych. Wcześniej zatrudniony na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wroclawiu. Jest autorem ponad 150 publikacji naukowych, w tym autorem, współautorem, autorem rozdziałów, redaktorem naukowym ponad 30 książek. Prowadzi badania naukowe w zakresie personalnych aspektów zarządzania wiedzą, zarządzaniu kapitałem ludzkim oraz organizacji inteligentnej. Jest recenzentem w periodykach naukowych: Argumenta Oeconomica, Management, JEMI, Organizacja i Kierowanie, Studia Oeconomica Posnaniensia, konferencjach międzynarodowych: European Conferences on Knowledge Management. 

Więcej

dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UEW

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autorka i współautorka ponad 200 publikacji z zakresu marketingu, zachowań konsumentów, nowych mediów, funkcjonowania sfery kultury, rynku produktów ekologicznych, wydanych w formie monografii, rozdziałów w monografiach i podręcznikach oraz artykułów. Za pracę doktorską pt. „Zachowania konsumentów na rynku dóbr kultury” otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Monografia habilitacyjna jej autorstwa: „Uwarunkowania i perspektywy rozwoju orientacji rynkowej w podmiotach sfery kultury” została wyróżniona w konkursie na prace naukowe przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Jest współredaktorem 8 numerów Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu i 3 monografii poświęconych problematyce badań marketingowych, a także redaktorem goszczącym Special Issue "New Technologies in Customer Value Management in the Perspective of Sustainable Development" w ramach czasopisma „Sustainability”. Jest członkiem Zarządu Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.

Specjalizacja naukowa:

  • Zastosowania Internetu w procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, modele biznesu w Internecie, e-marketing, a w tym komunikacja marketingowa w Internecie oraz e-commerce; marketing wielokanałowy, marketing społecznościowy
  • Zachowania konsumentów i nowe tendencje rozwoju konsumpcji a działania marketingowe przedsiębiorstw, a w tym marketing produktów ekologicznych
  • Wykorzystanie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  • Funkcjonowanie sektora kreatywnego, zarządzanie marketingiem w instytucjach kultury, marketing na rynku mediów, zarządzanie designem, znaczenie kultury w kreowaniu wizerunku miasta, państwa, regionu, turystyka kulturalna
  • Formy komunikacji marketingowej podmiotów rynku z otoczeniem
Więcej

dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki, prof. PW

Profesor uczelni w Katedrze Systemów Zarządzania na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej; dziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej (2016-2019); członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej (2012-2015), członek Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji (2017-2018); przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Łączności-PIB, wiceprzewodniczący Komitetu Naukowego Giełdy Papierów Wartościowych, sekretarz zarządu Oddziału Warszawskiego PTE, przewodniczący Rady Fundacji im. Prof. K.Bartla, przewodniczący Rady Programowej Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej prowadzonej przez Fundację IT Leader. Kierownik po stronie PW jako konsorcjanta projektów badawczo-wdrożeniowych. Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej; laureat nagród Ministra Przekształceń Własnościowych i Rektora Politechniki Warszawskiej; autor ponad 200 publikacji, redaktor naukowy m.in. monografii: „Informatyka gospodarcza” (2010, nagroda wydawców ekonomicznych 2011), „Ryzyko operacyjne w naukach o zarządzaniu” (2015), „Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym” (2016); współautor m.in. monografii: „Bezpieczeństwo systemów informacyjnych” (2012, nagroda Rektora Politechniki Warszawskiej 2013) i autor m.in. „Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji” (2013), „Od zarządzania ryzykiem operacyjnym do publicznego zarządzania kryzysowego” (2018). 

Więcej

dr hab. Magdalena Szpunar, prof. UŚ

Profesor Uniwersytetu Śląskiego. Pracuje na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Instytucie Socjologii. Autorka ponad 160 publikacji naukowych, w tym m.in. monografii "Kultura cyfrowego narcyzmu", "Kultura algorytmów", "(Nie)potrzebna wrażliwość", "Imperializm kulturowy internetu". Współautorka autorskiego narzędzia do badań sondażowych online www.ebadania.pl. Prowadzi stronę www.magdalenaszpunar.com, gdzie umożliwia wolny dostęp do swoich publikacji. Wielokrotnie nagradzana za pracę naukową. Autorka ekspertyz dla Biura Analiz Sejmowych, prowadziła szkolenia dla Ministerstwa Gospodarki oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Stała recenzentka kilkudziesięciu czasopism naukowych.

Więcej

dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, prof. UJ

Doktor habilitowany w naukach o zarządzaniu i jakości, profesor uczelni w Katedrze Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego w Instytucie Spraw Publicznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Specjalizuje się w zagadnieniach zarządzania strategicznego, zwłaszcza zarządzania wiedzą, organizacyjnego uczenia się oraz crowdsourcingu. W swoich badaniach wykorzystuje ilościowe i jakościowe metody badawcze. Jest kierownikiem oraz realizatorką kilku projektów badawczych finansowanych ze środków unijnych, Narodowego Centrum Nauki (SONATA oraz OPUS) oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Pełni funkcję redaktora naczelnego International Journal of Contemporary Management. Jest członkiem rady naukowej czasopism Learning Organization oraz  Innovation Journal. Uczestniczy w pracach międzynarodowych i krajowych stowarzyszeń naukowych: European Group for Organizational Studies, Social Science and Humanities Research Association Eurasia Research, International Society for Professional Innovation Management, European Citizen Science Association, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Zarządzania. Członek Komisji Zarządzania Kulturą i Mediami Polskiej Akademii Umiejętności. Stypendystka nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia (2019-2022). Za osiągnięcia organizacyjne otrzymała łącznie cztery Nagrody Rektora UJ w latach 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 (corocznie od momentu zatrudnienia). Laureatka nagrody Naukowiec Przyszłości 2022 w kategorii „Badania przyszłości”. 

Więcej