Absolwent/Absolwentka specjalności Socjologia: PR, branding i social media posiada możliwość zdobycia wszechstronnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania wizerunkiem marki, organizacji lub osoby oraz efektywnej komunikacji w dynamicznie zmieniającym się środowisku mediów społecznościowych, a także dbania o bezpieczeństwo i dobrostan w świecie cyfrowym - własne i innych osób.
Podczas studiów masz możliwość pogłębić wiedzę w 3 dziedzinach.
Z zakresu PR będzie to m.in.: planowanie i realizacja kampanii PR, zarządzanie sytuacją kryzysową i budowanie media relations, poznanie kluczowych zasad i technik skutecznej komunikacji z różnymi grupami interesariuszy.
W obszarze brandingu specjalność ta rozwinie wiedzę m.in. w zakresie: tworzenia i rozwijania strategii marki, identyfikacji wartości i misji marki, zarządzania tożsamością wizualną i narracyjną marki, analizy rynku i konsumentów w celu lepszego dopasowania strategii brandingowej.
W aspekcie social media studia będą pomocne m.in. w: planowaniu, tworzeniu i zarządzaniu treściami w mediach społecznościowych, budowaniu strategii marketingowej w mediach społecznościowych oraz zarządzaniu kampaniami reklamowymi, analizie i interpretacji danych parametrycznych w social mediach, monitorowaniu i raportowaniu wyników kampanii.
Absolwent specjalności Socjologia: PR, branding i social media jest przygotowany do podjęcia pracy w agencjach PR i agencjach social media, działach komunikacji, w sektorze marketingu i komunikacji marketingowej, biurach prasowych, a także na stanowiskach urzędniczych, gdzie wymagane są rozbudowane umiejętności komunikacyjne i wiedza z zakresu zarządzania relacjami z mediami.
Zajęcia praktyczne na specjalności Socjologia: PR, branding i social media prowadzą doświadczeni wykładowcy, w tym także praktycy, przedstawiciele środowiska mediów i komunikacji marketingowej, a także dziennikarze z wieloletnim stażem redakcyjnym. Oprócz tego, regularnie organizujemy tzw. spotkania z praktykiem dla studentów, na których można wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce i oswoić się z narzędziami pracy PR-owca.