A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Specjalność

PR, BRANDING I SOCIAL MEDIA

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


  • Czego się nauczysz?

    Absolwent/Absolwentka specjalności Socjologia: PR, branding i social media posiada możliwość zdobycia wszechstronnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania wizerunkiem marki, organizacji lub osoby oraz efektywnej komunikacji w dynamicznie zmieniającym się środowisku mediów społecznościowych, a także dbania o bezpieczeństwo i dobrostan w świecie cyfrowym - własne i innych osób.

    Podczas studiów masz możliwość pogłębić wiedzę w 3 dziedzinach.

    Z zakresu PR będzie to m.in.:  planowanie i realizacja kampanii PR, zarządzanie sytuacją kryzysową i budowanie media relations, poznanie kluczowych zasad i technik skutecznej komunikacji z różnymi grupami interesariuszy.

    W obszarze brandingu specjalność ta rozwinie wiedzę m.in. w zakresie: tworzenia i rozwijania strategii marki, identyfikacji wartości i misji marki, zarządzania tożsamością wizualną i narracyjną marki, analizy rynku i konsumentów w celu lepszego dopasowania strategii brandingowej.

    W aspekcie social media studia będą pomocne m.in. w: planowaniu, tworzeniu i zarządzaniu treściami w mediach społecznościowych, budowaniu strategii marketingowej w mediach społecznościowych oraz zarządzaniu kampaniami reklamowymi, analizie i interpretacji danych parametrycznych w social mediach, monitorowaniu i raportowaniu wyników kampanii.

    Absolwent specjalności Socjologia: PR, branding i social media jest przygotowany do podjęcia pracy w agencjach PR i agencjach social media, działach komunikacji, w sektorze marketingu i komunikacji marketingowej, biurach prasowych,  a także na stanowiskach urzędniczych, gdzie wymagane są rozbudowane umiejętności komunikacyjne i wiedza z zakresu zarządzania relacjami z mediami.

    Zajęcia praktyczne na specjalności Socjologia: PR, branding i social media prowadzą doświadczeni wykładowcy, w tym także praktycy, przedstawiciele środowiska mediów i komunikacji marketingowej, a także dziennikarze z wieloletnim stażem redakcyjnym. Oprócz tego, regularnie organizujemy tzw. spotkania z praktykiem dla studentów, na których można wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce i oswoić się z narzędziami pracy PR-owca.

  • Program specjalności

    Przykładowe treści realizowane w ramach specjalności:

    • Social media w badaniach społecznych;
    • Socjologia Internetu i nowych mediów;
    • PR w mediach społecznościowych;
    • Kultura cyfrowa;
    • Grafika i multimedia;
    • Społeczny wymiar nowych technologii;
    • PR i marketing internetowy;
    • Psychologia mediów.

    W ramach studiów oferujemy również uczestnictwo w zajęciach tzw. swobodnego wyboru, wśród których znajdują się takie bloki jak:

    • Biznes internetowy/ Pozyskiwanie środków unijnych
    • Prawo pracy / Projektowanie strategii employer brandingowych
    • Planowanie biznesu / Planowanie i realizacja kampanii reklamowych w internecie
    • Komunikacja w sytuacjach kryzysowych / Coaching / Innowacje i jednostki wybitne w organizacji
    • International marketing / Multicultural management
  • Uczymy praktycznie

    Koncepcja kształcenia na kierunku Socjologia w Akademii WSB zakłada wysoki stopień upraktycznienia bazujący na specyficznych kompetencjach kadry akademickiej posiadającej zarówno dorobek naukowy w dyscyplinie nauk socjologicznych, psychologii, jak i doświadczenie zawodowe zdobyte w praktyce. Wśród naszych ekspertów znajdują się przedstawiciele m.in.: Śląskiego Związku Pracodawców LEWIATAN, Sosnowieckiego Parku Naukowo-Technologicznego, Business Centre Club, Katowice AIRPORT, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Izby Motoryzacji, Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń, Regionalnej Izby Gospodarczej.

    Dostosowujemy warunki studiowania zarówno w wymiarze dydaktycznym, jak i organizacyjnym do indywidualnych potrzeb studenta. Do form indywidualizacji kształcenia realizowanych w Uczelni należą m.in. Indywidualna organizacja studiów, dostosowanie organizacji studiów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, obieralność przedmiotów tzw. dodatkowe przedmioty do wyboru, indywidualny plan i program studiów, szkolenia i warsztaty finansowane ze środków zewnętrznych.

    Kończąc studia dysponują Państwo umiejętnościami praktycznego wykorzystania badań i analiz socjologicznych, analizy i diagnozy procesów zachodzących w bezpośrednim otoczeniu społecznym, umiejętnościami komunikacyjnymi potrzebnymi do rozwiązywania konfliktów, mediacji i negocjacji, wykorzystywania nowoczesnych metod i technik analizy zjawisk i procesów społecznych - zarówno jakościowych, jak ilościowych, z zastosowaniem programów komputerowych. Cechują się Państwo etyczną i społeczną odpowiedzialnością zawodową.

  • Opłaty

    Socjologia - studia I stopnia Semestr 1 Rata miesięczna Semestr 2 Rata miesięczna Semestr 3-4 Rata miesięczna Semestr 5-6 Rata miesięczna
    Studia dzienne (stacjonarne) 550 zł   280 zł* 550 zł 600 zł 600 zł
    Studia zaoczne (niestacjonarne) 480 zł 550 zł 570 zł 580 zł
    Czesne w miesiącach: lipiec, sierpień 220 zł 220 zł 220 zł 220 zł
    Opłata rekrutacyjna + legitymacja 107 zł      
     

     

    *Promocja "Wsparcie na starcie" w I semestrze studiów. 

  • REKOMENDACJE

    Studia socjologiczne ze specjalnością w obszarze Public Relations, branding i social media to doskonały wybór dla osób pragnących zrozumieć dynamikę współczesnych mediów oraz efektywnie zarządzać komunikacją w erze cyfrowej. Specjalizacja ta łączy w sobie wiedzę teoretyczną z zakresu socjologii z praktycznymi umiejętnościami niezbędnymi do pracy w obszarze szeroko rozumianej komunikacji społecznej i współpracy z mediami. Studenci wybierający tę specjalizację zyskają unikatową perspektywę na zachowania społeczne i kulturowe, co pozwoli im lepiej zrozumieć potrzebę kształtowania wizerunku osób, instytucji, organizacji, a także marek. Program nauczania zapewni także umiejętności w zakresie poznania i obsługi technologii komunikacyjnych oraz przybliży najnowsze trendy w obszarze współpracy z otoczeniem zewnętrznym. Warto zaznaczyć, że socjologia ze specjalnością PR, branding i social media to nie tylko nauka, ale także pasjonująca przygoda w świecie komunikacji społecznej, która otwiera drzwi do kariery w dynamicznie rozwijającej się branży. Zachęcam wszystkich zainteresowanych tymi dziedzinami do podjęcia studiów i odkrywania nowych możliwości zawodowych.

     

    dr Joanna Wójcik-Chodorowska

    Adiunkt w Katedrze Zarządzania, Akademia WSB