Zgodnie z aktualnymi raportami, przedsiębiorca w Polsce zarządza głównie w sposób intuicyjny, co prędzej czy później prowadzi do zahamowania wzrostu przedsiębiorstwa lub bezpośrednich błędów biznesowych. Celem programu MBA będzie dostarczenie właścicielom małych i średnich przedsiębiorstw świadomej i usystematyzowanej wiedzy potrzebnej do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwami MŚP i skalowania biznesu.
Program zorientowany jest na kompetencje społeczne i rozbudowany moduł marketingu wzbogacony o zajęcia dotyczące sprzedaży w różnych sytuacjach biznesowych, na przykład sprzedaż marki inwestorom lub sprzedaż produktów bądź usług klientom. Program MBA dostarcza rozwiązań bazujących na rzeczywistych sytuacjach biznesowych. Dlatego uczestnicy wezmą udział w trzech wizytach studyjnych w trzech różnych przedsiębiorstwach. Każda z tych wizyt będzie służyła dokładnie określonym celom, np. zbadanie konkretnego projektu, zapoznanie się z wdrożonym modelem biznesowym lub przeanalizowanie sytuacji kryzysowej, przez którą przeszło przedsiębiorstwo. Uczestnicy uzyskają dzięki temu niepowtarzalny know-how biznesowy, unikną podobnych błędów w przyszłości i zdobędą pomysły i rozwiązania z różnych branż.
By dzięki nowoczesnej edukacji przygotować się do faktycznego osiągania wyznaczonych celów w życiu osobistym i zawodowym. By uzyskać dyplom uczelni wyższej, podnoszący pozycję społeczną i oficjalnie poświadczający osiągnięte umiejętności. By zdobyć rynkowe kompetencje, dające przewagę konkurencyjną i możliwości awansu. By uczyć się tylko przydatnych rzeczy, mających bezpośrednie przełożenie na rynek. By pozostać w formule lifelong learning, zgodnie z którą człowiek uczy się przez całe życie. Współpraca z dr. Mateuszem Grzesiakiem, posiadającym wieloletnie, międzynarodowe doświadczenie, to okazja do wszechstronnego rozwoju, gdzie wiedza poparta jest badaniami naukowymi oraz praktyką biznesową, a całość podana w interesującej i ułatwiającej zapamiętywanie formie.
Studia przeznaczone są dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw oraz managerów każdego szczebla.
-
Atuty
- Zdobądź wiedzę od praktyków, którzy mają mierzalne wyniki w biznesie
Mateusz Grzesiak jest właścicielem prężnie działającego przedsiębiorstwa Starway Institute o zasięgu międzynarodowym, od lat lidera branży. Ucz się od osoby, która w budowaniu biznesu bazuje na latach doświadczeń związanych z prowadzeniem firmy oraz doradztwem personalnym i rozumie, że ostateczną weryfikacją jest zawsze lepszy wynik.
- Poznaj narzędzia z których od razu skorzystasz w życiu osobistym i zawodowym
Nasze doświadczenie w konsultingu pozwala na szybkie i skuteczne eliminowanie problemów oraz dobieranie skutecznych narzędzi prowadzących do rozwoju jednostki i całych przedsiębiorstw w zakresie zarządzania, marketingu i innych obszarów. Poznasz modele i rozwiązania, z których na co dzień korzystają najskuteczniejsi.
- Świetnie baw się na zajęciach i wracaj zmotywowany po więcej
- Wieloletnie doświadczenie w wystąpieniach publicznych pozwala na skuteczne przekazywanie wiedzy w formie EDUTAINMENT, gdzie EDU oznacza edukację, a TAINMENT – atrakcyjną formę przekazu. Dzięki temu z łatwością zapamiętasz omawiane zagadnienia i nigdy nie będziesz się nudził na zajęciach.
- Ucz się rozwiązań z całego świata, aby myśleć globalnie
Prowadzenie biznesu na arenie międzynarodowej i życie w wielu kulturach daje dostęp do otwartej, globalnej mentalności. Pozwala na korzystanie z nieograniczonych zasobów i rozwijającej współpracy z ludźmi z różnych kręgów kulturowych. Korzystając z tej wiedzy i doświadczenia, będziesz nieporównywalnie bardziej kreatywny i skuteczny w życiu zawodowym i osobistym. Poznaj narzędzia, z których od razu skorzystasz w życiu osobistym i zawodowym. Nasze doświadczenie w konsultingu pozwala na szybkie i skuteczne eliminowanie problemów oraz dobieranie skutecznych narzędzi, prowadzących do rozwoju jednostki i całych przedsiębiorstw w zakresie zarządzania, marketingu i innych obszarów. Poznasz modele i rozwiązania, z których na co dzień korzystają najskuteczniejsi.
- Współpracuj z przedsiębiorcami i zdobywaj wartościowe kont(r)akty
Dzięki codziennej pracy z właścicielami MŚP, doskonale orientujemy się w wyzwaniach, przed którymi stoją polscy przedsiębiorcy. Potrafimy znaleźć właściwe rozwiązania na ich konkretne problemy. Dzięki ogromnemu networkowi łączymy ich ze sobą, co skutkuje synergią pomysłów, działań i finansów, prowadząc do efektu skali na różnych polach.
-
Program
I Zarządzanie
Zarządzanie: Planowanie
Planowanie strategiczne
Definiowanie celów
Proces planowania
Obszary planowania
Psychologia planowania
Identyfikacja problemów
Operacjonalizacja celów
Tworzenie alternatyw
Ocenianie konsekwencji
Podejmowanie decyzji
Implementacja
Analiza sytuacji przedsiębiorstwa
Zarządzanie: Organizowanie
Ustalenie zakresu pracy
Podział zadań na czynności
Przydział/delegowanie prac
Koordynacja działań i zasobów
Kontrola rozwiązań organizacyjnych
Korygowanie działań w celu zwiększenia efektywności
Zarządzanie: Weryfikowanie
Wskaźniki oceny działalności przedsiębiorstwa
Ustalanie mierników celów
Analizowanie postępu
Implementacja zmian
Zarządzanie: Project Management
Definicja projektu
Cykl życia projektu
Zakres projektu
Termin realizacji projektu
Koszty projektu (budżet)
Style zarządzania projektami
Relacje z interesariuszami
Zarządzanie: Komunikowanie
Techniki precyzyjnej komunikacji
Rozwiązywanie i minimalizowanie konfliktów
Delegowanie zadań – zasady i poziomy
Coaching menedżerski
Zarządzanie zmianą
Zarządzanie: Przywództwo
Szkoły przywództwa
Przywództwo międzypokoleniowe
Przywództwo międzynarodowe
Przywództwo męskie i kobiece
Przywództwo charyzmatyczne
Budowanie efektywnych zespołów i ich dynamika
Modele ról zespołowych
Tworzenie kultury organizacyjnej
Rodzaje kultur organizacyjnych
Archetypy liderów
II Marketing
Marketing: Rodzaje rynków
Marketing: Analiza rynku
Segmentacja
Określanie wielkości rynku
Konkurencja
Korzystanie z badań
Marketing: Strategia marketingowa
Domykanie luki strategicznej
Strategia penetracji rynku
Strategia rozwoju rynku
Strategia rozwoju produktu
Strategia dywersyfikacji działalności
Marketing: E-commerce
Marketing: Cena
Marketing: Dystrybucja
Marketing: Promocja
Reklama
Public relations
Marketing: Branding
Tworzenie nowego brandu
Rebranding
Personal branding
Marketing: Profilowanie klienta
Marketing: Komunikacja marketingowa
Storytelling
Copywriting
Neurolingwistyka
Marketing: Sprzedaż 1
Pierwsze wrażenie
Język ciała
Kalibracja
Podejście do sprzedaży
Personal branding
Elevator speech
Marketing: Sprzedaż 2
Budowanie raportu
Zaufanie
Inteligencja emocjonalna
Komunikacja zdalna
Pytania i odpowiedzi
Typologia klientów
Marketing: Sprzedaż 3
Zarządzanie wątpliwościami
Dosprzedaż
Definiowanie produktu
Modele negocjacji
Techniki perswazji
Język korzyści
III Zasoby ludzkie
Zasoby ludzkie: Rekrutacja
Etapy procesu rekrutacji
Określanie potrzeb stanowiskowych
Budowanie profilu osobowościowego
Weryfikacja mocnych i słabych stron kandydata
Podejmowanie decyzji o zatrudnieniu
Wprowadzanie nowych pracowników do zespołu
Rozwiązywanie współpracy
Zasoby ludzkie: Rozwój
Budowanie wizji współpracy i ścieżki kariery członka zespołu
Szkolenie i coaching zespołu
Zarządzanie wypaleniem zawodowym
Zarządzanie kryzysem i konfliktami
Zasoby ludzkie: Motywowanie
Piramida motywacji
Piramida Logana
Techniki motywowania zespołu
Modele potrzeb
Zasoby ludzkie: Wynagrodzenia
Polityka wynagrodzeń
Analiza rynku pod kątem wynagrodzeń
Zarządzanie podwyżkami
Motywowanie finansowe
Zasoby ludzkie: Oceny
Systemy ocen pracowniczych
Feedback
IV Kompetencje społeczne
Kompetencje społeczne: Zarządzanie sobą
Work life balance
Zarządzanie czasem
Selfcoaching
Motywacja
Budowanie nawyków
Zmiana zachowań
Organizacja życia osobistego
Zarządzanie emocjami
Kompetencje społeczne: Samokształcenie
Modelowanie
Kreatywność
Techniki uczenia się
Nauczanie innych
Rozwiązywanie problemów
Terapia schematu
Kompetencje społeczne: Inteligencja relacji
Zarzadzanie konfliktem
Wychowywanie dzieci
Budowanie relacji krótko i długoterminowych
Skrypty rodzinne
Networking
Określanie i realizacja potrzeb
Zarządzanie rozstaniami
Kompetencje społeczne
Duchowość
Hierarchia wartości
Poziomy świadomości
Uważność
Szczęście
Medytacja
Buddyzm
Logoterapia
Kompetencje społeczne: Inner game trenera
Podejście do zawodu
Nauka modelami
Kontrola emocji swoich i grupy
Style prowadzenia
Stany flow
Kompetencje społeczne: Komunikacja trenerska
Wizerunek trenera
Pozycje ciała
Poruszanie się
Relacja z przestrzenią
Mimika
Gestykulacja
Modele linii czasu
Metafory ciała
Modulowanie głosu
Dobór słownictwa
Storytelling
Metafory
Perswazja trenerska
Kompetencje społeczne: Narzędzia prowadzenia grupy
Pozycje percepcyjne
Wielopoziomowy raport
Feedback
Format prezentacyjny
Cykl Kolba
Tworzenie i prowadzanie ćwiczeń
Tworzenie prezentacji
Kompetencje społeczne: Interakcje grupowe
Pytania
Prowadzenie grupy poprzez uczestnika
Zarządzanie subgrupami
Stadia rozwoju grupy
Interakcje z uczestnikami
Typologia uczestników
Zarządzanie dystraktorami
Zarządzanie trudnymi uczestnikami
Praca w innej kulturze
Zarządzanie rolami
Angażowanie uczestników
Wywoływanie emocji w grupie
Kompetencje społeczne: Sofizmaty
Sofizmaty - lista sofizmatów i zasady zastosowania
Case studies – sofizmaty w życiu osobistym (w relacjach z przyjaciółmi, rodziną, partnerem i dziećmi)
Case studies – sofizmaty w życiu zawodowym (marketing, sprzedaż, relacje biznesowe, PR)
Kompetencje społeczne: Język Perswazji
Metamodel i model Miltona
Model Sleight of Mouth
Dialog sokratejski
Kompetencje społeczne: Copywriting
Profilowanie odbiorcy
Neurogramatyka
Strukturyzowanie tekstów
Format prezentacyjny
Storytelling
Case studies – pisanie ofert handlowych
V Rachunkowość finansowa i zarządcza
Rachunkowość finansowa i zarządcza 1
Istota i znaczenie rachunkowości w organizacji
Podstawowe zasady rachunkowości
Istota i zakres rachunkowości finansowej i obowiązki w zakresie sprawozdawczości
Rachunkowość finansowa i zarządcza 2: Podstawowe sprawozdania finansowe i ich zawartość informacyjna
Rodzaje sprawozdań finansowych i ich zawartość informacyjna
- Bilans
- Rachunek zysków i strat
- Sprawozdanie o przepływach środków pieniężnych.
Zasady ujmowania i wyceny bilansowej aktywów trwałych i obrotowych oraz
zobowiązań i rezerw.
Rachunek zysków i strat – wariant porównawczy i kalkulacyjny.
Rachunkowość finansowa i zarządcza 3:
Wprowadzenie do rachunkowości zarządczej
Koszty pośrednie i
problematyka ich alokacji
Rachunek kosztów dla zarządzania
Wizyta studyjna
Projekty zespołowy MBA
-
Informacje dodatkowe
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie
- Czas trwania: 3 semestry
- Podstawa zaliczenia:
-
po I semestrze nauki – test zaliczeniowy,
-
po II semestrze nauki – test zaliczeniowy,
-
po III semestrze nauki – test zaliczeniowy oraz ocena z zespołowego projektu menedżerskiego. Projekt maksymalnie 5-osobowy będzie prezentowany przez grupę na zajęciach warsztatowo-zaliczeniowych, przed słuchaczami kierunku i opiekunem projektów
- Dni odbywania się zajęć: zajęcia raz / dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele
- Liczba godzin - 507 godz. (300 h zajęć wykładów i ćwiczeń oraz 207 godzin e-learningu, pracy indywidualnej studentów i wizyt studyjnych).
-
Kadra
Dr Mateusz Grzesiak
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, ukończył studia magisterskie z prawa oraz psychologii. Szkoli międzynarodowo od ponad 13 lat w 7 językach, głównie na rynkach europejskich (m.in. Niemcy, Anglia, Irlandia, Włochy, Polska) i latynoskich (m.in. Ekwador, Meksyk, Brazylia, Kolumbia). Uczestnik programów telewizyjnych i radiowych w Polsce i za granicą.
Więcej
-
Opłaty
Cena: 59.000 zł*
*Istnieje możliwość rozłożenia płatności na maksymalnie trzy raty.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU