Kierunek

MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (MBA SME) | WARSZAWA

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Zgodnie z aktualnymi raportami, przedsiębiorca w Polsce zarządza głównie w sposób intuicyjny,  co prędzej czy później prowadzi do zahamowania wzrostu przedsiębiorstwa lub bezpośrednich błędów biznesowych. Celem programu MBA będzie dostarczenie właścicielom małych i średnich przedsiębiorstw świadomej i usystematyzowanej wiedzy potrzebnej do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwami MŚP i skalowania biznesu.

Program zorientowany jest na kompetencje społeczne i rozbudowany moduł marketingu wzbogacony o zajęcia dotyczące sprzedaży w różnych sytuacjach biznesowych, na przykład sprzedaż marki inwestorom lub sprzedaż produktów bądź usług klientom. Program MBA dostarcza rozwiązań bazujących na rzeczywistych sytuacjach biznesowych. Dlatego uczestnicy wezmą udział w trzech wizytach studyjnych w trzech różnych przedsiębiorstwach. Każda z tych wizyt będzie służyła dokładnie określonym celom, np. zbadanie konkretnego projektu, zapoznanie się z wdrożonym modelem biznesowym lub przeanalizowanie sytuacji kryzysowej, przez którą przeszło przedsiębiorstwo. Uczestnicy uzyskają dzięki temu niepowtarzalny know-how biznesowy, unikną podobnych błędów w przyszłości i zdobędą pomysły i rozwiązania  z różnych branż.

By dzięki nowoczesnej edukacji przygotować się do faktycznego osiągania wyznaczonych celów w życiu osobistym i zawodowym. By uzyskać dyplom uczelni wyższej, podnoszący pozycję społeczną i oficjalnie poświadczający osiągnięte umiejętności. By zdobyć rynkowe kompetencje, dające przewagę konkurencyjną i możliwości awansu. By uczyć się tylko przydatnych rzeczy, mających bezpośrednie przełożenie na rynek. By pozostać w formule lifelong learning, zgodnie z którą człowiek uczy się przez całe życie. Współpraca z dr. Mateuszem Grzesiakiem, posiadającym wieloletnie, międzynarodowe doświadczenie, to okazja do wszechstronnego rozwoju, gdzie wiedza poparta jest badaniami naukowymi oraz praktyką biznesową, a całość podana w interesującej i ułatwiającej zapamiętywanie formie.

Studia przeznaczone są dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw oraz managerów każdego szczebla.

  • Atuty

    • Zdobądź wiedzę od praktyków, którzy mają mierzalne wyniki w biznesie
      Mateusz Grzesiak jest właścicielem prężnie działającego przedsiębiorstwa Starway Institute o zasięgu międzynarodowym, od lat lidera branży. Ucz się od osoby, która w budowaniu biznesu bazuje na latach doświadczeń związanych z prowadzeniem firmy oraz doradztwem personalnym i rozumie, że ostateczną weryfikacją jest zawsze lepszy wynik.
    • Poznaj narzędzia z których od razu skorzystasz w życiu osobistym i zawodowym
      Nasze doświadczenie w konsultingu pozwala na szybkie i skuteczne eliminowanie problemów oraz dobieranie skutecznych narzędzi prowadzących do rozwoju jednostki i całych przedsiębiorstw w zakresie zarządzania, marketingu i innych obszarów. Poznasz modele i rozwiązania, z których na co dzień korzystają najskuteczniejsi.
    • Świetnie baw się na zajęciach i wracaj zmotywowany po więcej
    • Wieloletnie doświadczenie w wystąpieniach publicznych pozwala na skuteczne przekazywanie wiedzy w formie EDUTAINMENT, gdzie EDU oznacza edukację, a TAINMENT – atrakcyjną formę przekazu. Dzięki temu z łatwością zapamiętasz omawiane zagadnienia i nigdy nie będziesz się nudził na zajęciach.
    • Ucz się rozwiązań z całego świata, aby myśleć globalnie
      Prowadzenie biznesu na arenie międzynarodowej i życie w wielu kulturach daje dostęp do otwartej, globalnej mentalności. Pozwala na korzystanie z nieograniczonych zasobów i rozwijającej współpracy z ludźmi z różnych kręgów kulturowych. Korzystając z tej wiedzy i doświadczenia, będziesz nieporównywalnie bardziej kreatywny i skuteczny w życiu zawodowym i osobistym. Poznaj narzędzia, z których od razu skorzystasz w życiu osobistym i zawodowym. Nasze doświadczenie w konsultingu pozwala na szybkie i skuteczne eliminowanie problemów oraz dobieranie skutecznych narzędzi, prowadzących do rozwoju jednostki i całych przedsiębiorstw w zakresie zarządzania, marketingu i innych obszarów. Poznasz modele i rozwiązania, z których na co dzień korzystają najskuteczniejsi.
    • Współpracuj z przedsiębiorcami i zdobywaj wartościowe kont(r)akty
      Dzięki codziennej pracy z właścicielami MŚP, doskonale orientujemy się w wyzwaniach, przed którymi stoją polscy przedsiębiorcy. Potrafimy znaleźć właściwe rozwiązania na ich konkretne problemy. Dzięki ogromnemu networkowi łączymy ich ze sobą, co skutkuje synergią pomysłów, działań i finansów, prowadząc do efektu skali na różnych polach.
  • Program

    I Zarządzanie

    Zarządzanie: Planowanie

    Planowanie strategiczne
    Definiowanie celów
    Proces planowania
    Obszary planowania
    Psychologia planowania
    Identyfikacja problemów
    Operacjonalizacja celów
    Tworzenie alternatyw
    Ocenianie konsekwencji
    Podejmowanie decyzji
    Implementacja
    Analiza sytuacji przedsiębiorstwa

    Zarządzanie: Organizowanie

    Ustalenie zakresu pracy
    Podział zadań na czynności
    Przydział/delegowanie prac
    Koordynacja działań i zasobów
    Kontrola rozwiązań organizacyjnych
    Korygowanie działań w celu zwiększenia efektywności

    Zarządzanie: Weryfikowanie

    Wskaźniki oceny działalności przedsiębiorstwa
    Ustalanie mierników celów
    Analizowanie postępu
    Implementacja zmian

    Zarządzanie: Project Management

    Definicja projektu
    Cykl życia projektu
    Zakres projektu
    Termin realizacji projektu
    Koszty projektu (budżet)
    Style zarządzania projektami
    Relacje z interesariuszami

    Zarządzanie: Komunikowanie

    Techniki precyzyjnej komunikacji
    Rozwiązywanie i minimalizowanie konfliktów
    Delegowanie zadań – zasady i poziomy
    Coaching menedżerski
    Zarządzanie zmianą

    Zarządzanie: Przywództwo

    Szkoły przywództwa
    Przywództwo międzypokoleniowe
    Przywództwo międzynarodowe
    Przywództwo męskie i kobiece
    Przywództwo charyzmatyczne
    Budowanie efektywnych zespołów i ich dynamika
    Modele ról zespołowych
    Tworzenie kultury organizacyjnej
    Rodzaje kultur organizacyjnych
    Archetypy liderów

    II Marketing

    Marketing: Rodzaje rynków

    Marketing: Analiza rynku

    Segmentacja
    Określanie wielkości rynku
    Konkurencja
    Korzystanie z badań

    Marketing: Strategia marketingowa

    Domykanie luki strategicznej
    Strategia penetracji rynku
    Strategia rozwoju rynku
    Strategia rozwoju produktu
    Strategia dywersyfikacji działalności

    Marketing: E-commerce

    Marketing: Cena

    Marketing: Dystrybucja

    Marketing: Promocja

    Reklama
    Public relations

    Marketing: Branding

    Tworzenie nowego brandu
    Rebranding
    Personal branding

    Marketing: Profilowanie klienta

    Marketing: Komunikacja marketingowa

    Storytelling
    Copywriting
    Neurolingwistyka

    Marketing: Sprzedaż 1

    Pierwsze wrażenie
    Język ciała
    Kalibracja
    Podejście do sprzedaży
    Personal branding
    Elevator speech

    Marketing: Sprzedaż 2

    Budowanie raportu
    Zaufanie
    Inteligencja emocjonalna
    Komunikacja zdalna
    Pytania i odpowiedzi
    Typologia klientów

    Marketing: Sprzedaż 3

    Zarządzanie wątpliwościami
    Dosprzedaż
    Definiowanie produktu
    Modele negocjacji
    Techniki perswazji
    Język korzyści
          

    III Zasoby ludzkie

    Zasoby ludzkie: Rekrutacja

    Etapy procesu rekrutacji
    Określanie potrzeb stanowiskowych
    Budowanie profilu osobowościowego
    Weryfikacja mocnych i słabych stron kandydata
    Podejmowanie decyzji o zatrudnieniu
    Wprowadzanie nowych pracowników do zespołu
    Rozwiązywanie współpracy

    Zasoby ludzkie: Rozwój

    Budowanie wizji współpracy i ścieżki kariery członka zespołu
    Szkolenie i coaching zespołu
    Zarządzanie wypaleniem zawodowym
    Zarządzanie kryzysem i konfliktami

    Zasoby ludzkie: Motywowanie

    Piramida motywacji
    Piramida Logana
    Techniki motywowania zespołu
    Modele potrzeb

    Zasoby ludzkie: Wynagrodzenia

    Polityka wynagrodzeń
    Analiza rynku pod kątem wynagrodzeń
    Zarządzanie podwyżkami
    Motywowanie finansowe

    Zasoby ludzkie: Oceny

    Systemy ocen pracowniczych
    Feedback

    IV Kompetencje społeczne

    Kompetencje społeczne: Zarządzanie sobą

    Work life balance
    Zarządzanie czasem
    Selfcoaching
    Motywacja
    Budowanie nawyków
    Zmiana zachowań
    Organizacja życia osobistego
    Zarządzanie emocjami

    Kompetencje społeczne: Samokształcenie

    Modelowanie
    Kreatywność
    Techniki uczenia się
    Nauczanie innych
    Rozwiązywanie problemów
    Terapia schematu

    Kompetencje społeczne: Inteligencja relacji

    Zarzadzanie konfliktem
    Wychowywanie dzieci
    Budowanie relacji krótko i długoterminowych
    Skrypty rodzinne
    Networking
    Określanie i realizacja potrzeb
    Zarządzanie rozstaniami

    Kompetencje społeczne

    Duchowość
    Hierarchia wartości
    Poziomy świadomości
    Uważność
    Szczęście
    Medytacja
    Buddyzm
    Logoterapia

    Kompetencje społeczne: Inner game trenera

    Podejście do zawodu
    Nauka modelami
    Kontrola emocji swoich i grupy
    Style prowadzenia
    Stany flow

    Kompetencje społeczne: Komunikacja trenerska

    Wizerunek trenera
    Pozycje ciała
    Poruszanie się
    Relacja z przestrzenią
    Mimika
    Gestykulacja
    Modele linii czasu
    Metafory ciała
    Modulowanie głosu
    Dobór słownictwa
    Storytelling
    Metafory
    Perswazja trenerska

    Kompetencje społeczne: Narzędzia prowadzenia grupy

    Pozycje percepcyjne
    Wielopoziomowy raport
    Feedback
    Format prezentacyjny
    Cykl Kolba
    Tworzenie i prowadzanie ćwiczeń
    Tworzenie prezentacji

    Kompetencje społeczne: Interakcje grupowe

    Pytania
    Prowadzenie grupy poprzez uczestnika
    Zarządzanie subgrupami
    Stadia rozwoju grupy
    Interakcje z uczestnikami
    Typologia uczestników
    Zarządzanie dystraktorami
    Zarządzanie trudnymi uczestnikami
    Praca w innej kulturze
    Zarządzanie rolami
    Angażowanie uczestników
    Wywoływanie emocji w grupie

    Kompetencje społeczne: Sofizmaty

    Sofizmaty - lista sofizmatów i zasady zastosowania
    Case studies – sofizmaty w życiu osobistym (w relacjach z przyjaciółmi, rodziną, partnerem i dziećmi)
    Case studies – sofizmaty w życiu zawodowym (marketing, sprzedaż, relacje biznesowe, PR)

    Kompetencje społeczne: Język Perswazji

    Metamodel i model Miltona
    Model Sleight of Mouth
    Dialog sokratejski

    Kompetencje społeczne: Copywriting

    Profilowanie odbiorcy
    Neurogramatyka
    Strukturyzowanie tekstów
    Format prezentacyjny
    Storytelling
    Case studies – pisanie ofert handlowych

    V Rachunkowość finansowa i zarządcza

    Rachunkowość finansowa i zarządcza 1

    Istota i znaczenie rachunkowości w organizacji
    Podstawowe zasady rachunkowości
    Istota i zakres rachunkowości finansowej i obowiązki w zakresie sprawozdawczości

    Rachunkowość finansowa i zarządcza 2: Podstawowe sprawozdania finansowe i ich zawartość informacyjna

    Rodzaje sprawozdań finansowych i ich zawartość informacyjna
    - Bilans
    - Rachunek zysków i strat
    - Sprawozdanie o przepływach środków pieniężnych.
    Zasady ujmowania i wyceny bilansowej aktywów trwałych i obrotowych oraz
    zobowiązań i rezerw.
    Rachunek zysków i strat – wariant porównawczy i kalkulacyjny.

    Rachunkowość finansowa i zarządcza 3:

    Wprowadzenie do rachunkowości zarządczej
    Koszty pośrednie i
    problematyka ich alokacji
    Rachunek kosztów dla zarządzania

    Wizyta studyjna
    Projekty zespołowy MBA

  • Informacje dodatkowe

    • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie
    • Czas trwania: 3 semestry
    • Podstawa zaliczenia:
      • po I semestrze nauki – test zaliczeniowy,

      • po II semestrze nauki – test zaliczeniowy,

      • po III semestrze nauki – test zaliczeniowy oraz ocena z zespołowego projektu menedżerskiego. Projekt maksymalnie 5-osobowy będzie prezentowany przez grupę na zajęciach warsztatowo-zaliczeniowych, przed słuchaczami kierunku i opiekunem projektów

    • Dni odbywania się zajęć: zajęcia raz / dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele
    • Liczba godzin - 507 godz. (300 h zajęć wykładów i ćwiczeń oraz 207 godzin e-learningu, pracy indywidualnej studentów i wizyt studyjnych).
  • Kadra

    Dr Mateusz Grzesiak

    Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, ukończył studia magisterskie z prawa oraz psychologii. Szkoli międzynarodowo od ponad 13 lat w 7 językach, głównie na rynkach europejskich (m.in. Niemcy, Anglia, Irlandia, Włochy, Polska) i latynoskich (m.in. Ekwador, Meksyk, Brazylia, Kolumbia). Uczestnik programów telewizyjnych i radiowych w Polsce i za granicą.

    Więcej
  • Opłaty

    Cena: 59.000 zł*


    *Istnieje możliwość rozłożenia płatności na maksymalnie trzy raty. 

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU