Kierunek

NEUROLOGOPEDIA | NYSA

Tryb: Hybrydowe Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Tryb: Online Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Celem studiów jest uzyskanie wiedzy niezbędnej do specjalizacji w zakresie neurologopedii oraz kwalifikacji neurologopedy. Ukończenie studiów nie jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu specjalisty neurologopedy w ramach służby zdrowia. Studia zapewniają niezbędne przygotowanie teoretyczne, bez wymaganego przepisami stażu.

Neurologopeda posiada uprawnienia do pracy w placówkach służby zdrowia o charakterze zamkniętym (oddziały rehabilitacji, neurologii, psychiatrii), do pracy w placówkach specjalnych (z osobami upośledzonymi umysłowo, z mózgowym porażeniem dziecięcym), jak również do posługiwania się tytułem zawodowym „neurologopeda” w praktyce prywatnej.

  • Atuty

    • Studia znacznie poszerzają wiedzę teoretyczną i praktyczną logopedów w przypadku zaburzeń mowy pochodzenia neurologicznego.
    • Absolwenci są przygotowani do pracy z pacjentami z dysfunkcjami Ośrodkowego Układu Nerwowego,  dziećmi z nieprawidłowych porodów oraz do pracy z osobami dorosłymi z zaburzeniami mowy.
    • Wysoko kwalifikowana kadra wykładowców z wieloletnią praktyką.
  • PARTNER

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum (ECES Vademecum) Nysa, ul. Poznańska 1 działa od 1 stycznia 2009 roku, chociaż właściciel tej firmy edukacyjnej dr Bożena Węcka zdobywała doświadczenie w edukacji pracując  w instytucjach z nią związanych od 1982 roku. ECES Vademecum działa głównie na terenie województwa opolskiego i województw ościennych. Tworzą ją: Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe, Placówka Doskonalenia Nauczycieli, Szkoła Policealna dla dorosłych, Liceum dla dorosłych. Dodatkowo Vademecum współpracuje z 3 uczelniami wyższymi w tym także z  Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej.

    Wiodącą działalnością  ECES Vademecum jest działalność edukacyjna prowadzona na szeroką skalę na rzecz doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych oraz pracowników samorządów terytorialnych zarządzających oświatą w zakresie wiedzy i umiejętności zgodnych z założeniami zreformowanego systemu oświaty. ECES Vademecum jest także organizatorem kursów zawodowych, warsztatów, szkoleń z różnych dziedzin.

    Potencjał techniczny ECES Vademecum to budynek w Nysie, przy ulicy Poznańskiej 1. Przebudowany i zmodernizowany składa się z trzech kondygnacji o powierzchni 1450 m2. W budynku mieści  się 14 sal do prowadzenia zajęć w tym także studia nagrań do zajęć zdalnych. Dodatkowo do dyspozycji studentów są: biblioteka, strefy rekreacyjne: wewnętrzna i zewnętrzna. W budynku jest dostępny Internet bezprzewodowy (łącza światłowodowe).

    Kadra dydaktyczna (136 wykładowców) prowadząca zajęcia w ECES Vademecum, rekrutuje się z uczelni wyższych co jest gwarantem akademickiej jakości nauczania. Ponadto zajęcia prowadzą także praktycy: metodycy, dyrektorzy bibliotek, szkół i przedszkoli, psychologowie, pedagodzy.

    Potencjał społeczny wynika z wieloletniej działalności ECES Vademecum na niwie edukacyjnej. Współpraca z 3 uczelniami wyższymi oraz własne firmy edukacyjne są potężnym orędziem na drodze zaspokajania potrzeb edukacyjnych województwa opolskiego i województw ościennych. ECES Vademecum to także organizator dużych imprez kulturalnych o zasięgu ogólnokrajowym, poświęconych dialogom międzykulturowym. Zorganizowano do tej pory 10 wieczorów kultury krajów śródziemnomorskich. Na niwie naukowej ECES Vademecum jest organizatorem Europejskich Dni Nauki, skierowanych są do różnych grup społecznych: nauczycieli, przedstawicieli biznesu, pracowników administracji, służby zdrowia i wielu innych.

    ECES Vademecum jest wysoko notowane przez: jednostki samorządu terytorialnego, instytucje edukacyjne, odbiorców oferty edukacyjnej, wykładowców, partnerów. Dnia 1 wrzesień 2019 r. - Placówka Doskonalenia Nauczycieli Vademecum otrzymała akredytację Opolskiego Kuratora Oświaty na kolejne 5 lat, dnia 5 październik 2018 r. – ECES Vademecum otrzymało podziękowanie w formie kryształu okolicznościowego z okazji XX-lecia Powiatu Nyskiego za wzorową współpracę, okazaną pomoc i wspieranie Zarządu i Rady Powiatu w realizacji ich zadań. Od lat zajmuje czołowe miejsca w konkursie Orły Edukacji czy Firma Godna Zaufania.

    Adres:

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum

    48-300 Nysa, ul. Poznańska 1, tel. 77435 12 54

    www.poznanska.nysa.pl www.vademecum.nysa.pl

  • Program

    1. Afazja w neurologii klinicznej
    2. Neurofizjologiczny, socjologiczny, rehabilitacyjny kontekst zaburzeń mowy
    3. Ćwiczenia praktyczne z zakresu diagnozy i terapii neurologicznych zaburzeń mowy
    4. Fizjoterapia                                                               
    5. Muzykoterapia i arteterapia                                       
    6. Wybrane aspekty językowe w neurologopedii        
    7. Diagnostyka neurofizjologiczna                              
    8. Psychoterapia
    9. Wprowadzenie do metody integracji sensorycznej
    10. Zastosowanie metody integracji sensorycznej w terapii logopedycznej
    11. Wybrane zagadnienia z neuroanatomii, neurofizjologii i patologii mowy
    12. Neurologiczny aspekt dysartrii i jąkania                  
    13. Zaburzenia mowy w uszkodzeniach układu nerwowego u dzieci
    14. Techniki terapeutyczne stosowane w neurologicznych zaburzeniach mowy u dzieci
    15. Komunikacja alternatywna i wspomagająca
    16. Zaburzenia komunikacji językowej w aspekcie neurologii                                               
    17. Studium przypadku  
    18. Praktyki - ćwiczenia  realizowane w ramach zajęć, m.in.: w placówkach medycznych

    Liczba godzin: 286

    Informacje dodatkowe

    • Studia kierowane są do logopedów - osób które ukończyły studia magisterskie z logopedii lub czterosemestralne studia podyplomowe z logopedii.
    • Czas trwania: 2 semestry.
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów.
    • Dni odbywania się zajęć: soboty, niedziele.
    • Część  zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    dr Orłowska Wiktoria

    doktor nauk medycznych w zakresie medycyny. Adiunkt na Wydziale Elektroradiologii w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Wykładowca na kierunku Logopedia w Instytucie Studiów Podyplomowych. Wykładowca w Instytucie Promocji Zdrowia WSTH w Podkowie Leśnej. Ratownik medyczny w centrum diagnostycznym. Kilkunastoletnie doświadczenie w pracy naukowo-dydaktycznej. Obszarem zainteresowań naukowych są zagadnienia medyczne związane ze zdrowiem populacji oraz jednostki.

    Więcej

    Borecka-Sierpina Beata

    logopeda, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny, specjalistka w dziedzinie wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z wieloletnim doświadczeniem w oświacie. Certyfikowany terapeuta ręki. Posiada zawodowe doświadczenie w edukacji ogólnodostępnej, specjalnej i integracyjnej na wszystkich poziomach edukacyjnych. Nauczyciel dyplomowany. Wieloletnia działaczka Zarządu Głównego Polskiego Związku Logopedów oraz Przewodnicząca Wojewódzkiej Organizacji Związkowej Śląsk-Opole PZL. Doradca metodyczny oraz konsultant  ośrodka doskonalenia nauczycieli. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli, studentów, jest autorką i realizatorką wielu programów kursów grantowych Kuratora Oświaty. Przez szereg lat organizowała i prowadziła kursy kwalifikacyjne, warsztaty oraz konferencje, w tym międzynarodowe. Jest redaktorką publikacji Mózg Mowa Terapia, 2006 Opole i Nasze dzieci różne są… Jak im pomóc, by osiągnęły sukces? Część 2, Poradnik dla nauczycieli, 2014 Opole oraz współredaktorką Rzeczywistość a przyszłość edukacyjna ucznia z dysleksją. Modelowa opieka, 2004 Opole. Za zasługi w oświacie otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej oraz Srebrny Krzyż Zasługi.

    Więcej

    Cugier Agnieszka

    neurologopeda, logopeda i terapeuta, pracująca we własnych Gabinetach LogAfa we Wrocławiu oraz w przedszkolu specjalnym. Współzałożycielka i członkini Stowarzyszenia Razem Rozkodujmy Afazję. Prekursorka "Spotkań z sercem", czyli grupy wsparcia dla rodziców dzieci z afazją "rozwojową" i ORM, systematycznie odbywających się już w kilku miastach Polski. Specjalizująca się w diagnozie i terapii dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami mowy o różnych podłożach i charakterystyce (m. in. afazja "rozwojowa", alalia, ORM, afazje nabyte, spektrum autyzmu, choroby genetyczne) oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (m. in. dysleksja rozwojowa).

    Więcej

    Dudzik Iwona

    Od 24 lat Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Nysie, Logopeda, doradca metodyczny, prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną, surdopedagogiczną, pedagogiczną, posiada doświadczenie w doskonaleniu nauczycieli w obszarach edukacji wczesnoszkolnej, wychowania przedszkolnego, specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wykładowca akademicki.

    Więcej

    Lewandowska Justyna

    Właścicielka prywatnego gabinetu logopedycznego, z wykształcenia magister filologii polskiej i logopeda, logopeda w Poradni psychologiczno-pedagogicznej w Nysie, członkini zespołu diagnostycznego całościowe zaburzenia rozwoju ASD, Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozowania dzieci i młodzieży oraz prowadzeniu terapii zaburzeń mowy i wad wymowy u dzieci, zwłaszcza młodszych. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie logopedii, pedagogiki korekcyjnej, nauki o języku.

    Więcej

    Jaskólska Elżbieta

    Edukator, oligofrenopedagog, specjalista do wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem, logopeda, neurologopeda, terapeuta komunikacji AAC (makaton, piktogramy, PCS), terapeuta terapii jedzenia, behawioralnej, terapii ręki,  socjoterapii behawioralno – poznawczej, terapeuta treningu umiejętności społecznych. Posiada uprawnienia do stosowania elementów terapii SI w terapii logopedycznej oraz elektrostymulacji w neurologopedii. Wieloletnie doświadczenie w diagnozie funkcjonalnej dzieci. Od ponad 20 lat pracuje w szkolnictwie specjalnym z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i ze sprzężeniami. Były pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, doradca metodyczny. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie edukacji i rehabilitacji osób  z niepełnosprawnością intelektualną, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, pedagogiki korekcyjnej, wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, edukacji włączającej. Od wielu lat współprowadzi Centrum terapeutyczne – Promyk Nadziei w Nysie dla dzieci i młodzieży z różnymi zaburzeniami i niepełnosprawnościami. Od 10 lat Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci Niepełnosprawnych JANEK, twórca i koordynator grupy wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.

    Więcej

    Gorczyca Magdalena

    Surdologopeda, neurologopeda, pedagog specjalny oraz terapeuta wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju – absolwentka Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Praktyk z wieloletnim stażem pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pracuje w Zespole Placówek Specjalnych w Nysie, oraz w Promyku Nadziei – firmie oferującej specjalistyczną pomoc i terapię dla dzieci i młodzieży. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie pedagogiki specjalnej, surdopedagogiki, logopedii, a także terapii pedagogicznej.

    Więcej
  • Rekomendacje

    Program studiów przygotowuje studentów do wnikliwej obserwacji i diagnozowania różnych zachowań wynikających z dysfunkcji mózgu. Uczy i przygotowuje do poznawania zachowań pacjentów z uszkodzeniami ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego u których występują problemy z komunikacją werbalną i niewerbalną w tym komunikacją językową. Tematyka i zakres studiów podyplomowych z zakresu neurologopedii określa priorytety służące neurologopedycznej wiedzy w sferze działalności zawodowej oraz przygotowuje słuchaczy do umiejętnego zastosowywania mechanizmu działania w zakresie tej logopedycznej specjalizacji.

    Józef Oczadły
    Wykładowca Akademii WSB, członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 600 zł do 5 marca 2022
    II 600 zł do 5 kwietnia 2022
    III 600 zł do 5 maja 2022
    IV 600 zł do 5 października 2022
    V 500 zł do 5 listopada 2022
    VI 500 zł do 5 stycznia 2023
    VII 500 zł do 5 lutego 2023 
    Ogółem 4200 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Promocje

    Bonifikaty terminowe:

    - przy zapisie w terminie od 03.01.2022 r. do 31.01.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 500 zł.;

    - przy zapisie w terminie od 01.02.2022 r. do 15.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 300 zł;

    - przy zapisie w terminie od 16.02.2022 r. do 28.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 200 zł.

    Bonifikaty:

    - Bonifikata absolwencka - absolwenci wszystkich form edukacyjnych ECES Vademecum w roku akademickim 2020/2021, mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki; bonifikata obowiązuje do 31.01.2022 r.

    - Bonifikata z tytułu wyboru dwóch kierunków studiów podyplomowych - kandydaci przy wyborze drugiego kierunku studiów podyplomowych otrzymuje zniżkę w wysokości 50% od kwoty czesnego (zniżka dotyczy kierunku o niższym czesnym);

    - Bonifikata dla pracowników instytucji oświatowych - pracownicy instytucji oświatowych stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników instytucji otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu;

    - Bonifikata rodzinna - słuchacze studiów podyplomowych, którzy z członkiem rodziny tj. ojcem, matką, synem, córką, bratem, siostrą, mężem, żoną równocześnie podejmują naukę w Akademii WSB, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowny dokument;

     

  • Kontakt

    PDN Vademecum Nysa
    Koordynator Magdalena Ziółkowska
    * tel. 77 409 04 58
    * tel. 77 435 12 54 w.23
    * tel. kom. 691 564 567
    * e-mail: dos@poznanska.nysa.pl

Sprawdź dostępność miejsc
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji