ALTERNATYWNE I WSPOMAGAJĄCE FORMY KOMUNIKACJI AAC - WEBINARIUM
Akademia WSB zaprasza na szkolenie doskonalące "Alternatywne i wspomagające formy komunikacji AAC" prowadzone w formie webinarium (transmisja online na żywo) poprzez platformę ClickMeeting. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zadawania pytań poprzez chatbox.
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formule zamkniętej, tj. dla grupy min. 10 osób. Dostosowujemy wówczas program oraz termin do potrzeb zamawiającego. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Miejsce szkolenia: webinarium (szkolenie online)
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy na temat alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, które w znacznym stopniu poprawią jakość pracy z dziećmi i młodzieżą niemówiącą lub której poziom mowy uniemożliwia skuteczną komunikację. Szkolenie ma charakter doskonalący.
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy na temat alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, które w znacznym stopniu poprawią jakość pracy z dziećmi i młodzieżą niemówiącą lub której poziom mowy uniemożliwia skuteczną komunikację. Szkolenie ma charakter doskonalący.
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli, pedagogów, logopedów, neurologopedów, pracowników placówek oświatowych, psychologów oraz innych osób pracujących z dziećmi oraz zainteresowanych tą tematyką.
Uczestnik:
posiada podstawową wiedzą dotyczącą ACC
wie na czym polega komunikacja alternatywna i wspomagająca
zna poziomy rozwoju kompetencji komunikacyjnych dziecka
zna sposoby porozumiewania się dziecka oraz ich rolę w jego życiu
potrafi dokonać diagnozy możliwości komunikacji dziecka
zna i stosuje podstawowe pomoce ułatwiające porozumiewanie się
zna i stosuje wybrane techniki nauki używania znaków i symboli
zna i stosuje Metodę Ułatwionej Komunikacji
potrafi dobrać właściwą metodę komunikacji do poziomu możliwości komunikacyjnych dziecka
Koszt szkolenia: 300 zł
ING Bank Śląski o/Dąbrowa Górnicza nr 64 1050 1272 1000 0008 0063 3554
Zakres tematyczny (8h dydaktycznych):
Komunikacja wspomagająca:
wprowadzenie i terminologia
wybrane systemy komunikacji wspomagającej
Rozwój kompetencji komunikacyjnych dziecka
Rozpoznawanie możliwości porozumiewania się dziecka
Metodyka wprowadzania systemów komunikacji wspomagającej i alternatywnej
Proste pomoce ułatwiające porozumiewanie się
Wybrane techniki nauki używania znaków i symboli
Metoda Ułatwionej Komunikacji - praktyczne wskazówki do komunikowania się z dzieckiem i osobą niemówiącą z wykorzystaniem pisma
Magdalena Bielenin
Oligofrenopedagog, logopeda, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju. Wieloletni pracownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Szkoły Specjalnej w Bielsku-Białej. Obecnie pełniąc funkcję konsultanta Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Bielsku-Białej oraz wykładowcy akademickiego dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem zdobytym w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD).