Kick-off meeting międzynarodowego projektu ALPHABETTER
3 lutego 2022 roku odbyło się zdalne spotkanie konsorcjum projektu ALPHABETTER.
Akademia WSB jako lider międzynarodowego konsorcjum będzie przez najbliższe 2 lata realizowała projekt „Alphabetter - learning tools for preventing functional and secondary illiteracy”, który ma na celu stworzenie metodologii oraz kursów mających na celu przeciwdziałanie analfabetyzmowi wtórnemu i funkcjonalnemu. Na podstawie doświadczeń Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego (18 miejsce na Liście Szanghajskiej) z pracy w środowisku migrantów na pograniczu meksykańsko-amerykańskim, partnerzy europejscy stworzą zestaw narzędzi dla edukatorów osób doświadczających analfabetyzmu wtórnego i funkcjonalnego. W projekcie przeprowadzony zostanie pilotaż z uczestnictwem edukatorów pracujących z przedstawicielami grupy docelowej.
Materiały powstaną w języku angielskim, polskim, czeskim, włoskim i niemieckim.
Na realizację projektu Akademia WSB otrzyma 202 590,00 euro dofinansowania.
Partnerzy projektu:
1. Akademia WSB – Lider
2. University of California San Diego (USA)
3. European Center of Entrepreneurship Competence & Excellence (Austria)
4. ENAIP VENETO IMPRESA SOCIALE (Włochy)
5. MEPCO, s.r.o. (Czechy)
Podczas realizacji projektu pracownicy naukowi Akademii WSB będą współpracowali m.in. z dr Megan Hopkins pracującą na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego. Dr Megan Hopkins przeprowadziła szeroko zakrojone badania sprawdzające, w jaki sposób szkoły i systemy szkolne organizują się na zasadzie równości, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji imigrantów i uczniów wielojęzycznych. W badaniach finansowanych przez Office of English Language Acquisition Departamentu Edukacji USA, Spencer Foundation i W.T. Grant Foundation badała wdrażanie polityki językowej, a także reformy programów nauczania. Zaangażowała się również w rozwój zawodowy nauczycieli osadzony w kontekście, koncentrującym się na wspieraniu możliwości uczenia się przedmiotów ścisłych dla wielojęzycznych uczniów we wczesnych klasach podstawowych. Jej stypendium ukazało się w kilku czołowych czasopismach, w tym American Educational Research Journal, Educational Researcher i Journal of Teacher Education. Jest współredaktorem tomów Forbidden Language: English Learners and Restrictive Language Policies and School Integration Matters: Research Oparte na strategiach rozwoju kapitału. W latach 2016-2017 była stypendystką podoktorancką National Academy of Education / Spencer Foundation i posiada tytuł doktora w edukacji na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles.
Kolejne spotkanie konsorcjum odbędzie się na żywo w Dąbrowie Górniczej w dniach 21-22 Marca 2022 roku.
Studentów zainteresowanych udziałem w tym projekcie zapraszamy do kontaktu z Działem Rozwoju Nauki.