
Budynek, z którego korzysta Akademia WSB, znajduje się w Katowicach na ul. Wita Stwosza 11 w Katowicach.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością architektoniczną jest Główna Pełnomocniczka ds. Osób o Szczególnych Potrzebach Sylwia Bartela:
1) e-mail: sbartela@wsb.edu.pl;
2) telefon: 32 295 93 83 lub 885 544 199;
3) strona internetowa: Centrum Osób o Szczególnych Potrzebach kontakt
Dojazd lub dojście do budynku
Budynek, w którym Uczelnia realizuje zajęcia, zlokalizowany jest w centrum Katowic, co umożliwia dogodny dostęp różnymi środkami komunikacji.
1) W przypadku dojścia pieszo z Rynku w Katowicach czas przejścia wynosi około 12 minut. Trasa przebiega wzdłuż ulic: Rynek, ul. Mickiewicz i ul. Wita Stwosza. Ciąg pieszy wykonany jest w dużej części z kostki brukowej. Na trasie znajdują się przejścia dla pieszych wyposażone w sygnalizację świetlną oraz sygnalizację dźwiękową, co stanowi udogodnienie dla osób ze szczególnymi potrzebami, w szczególności z dysfunkcjami wzroku. Wzdłuż drogi mijane są m.in. Plac Andrzeja oraz Park Powstańców Śląskich;
2) Dojazd samochodem do budynku zlokalizowanego przy ul. Wita Stwosza 11 w Katowicach z Rynku odbywa się trasą prowadzącą ulicą Mickiewicza, a następnie ulicą Wita Stwosza. Całkowita odległość wynosi około 1,2 km, a średni czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu drogowego wynosi od 3 do 5 minut;
3) Tramwaje niskopodłogowe kursują ulicą Mickiewicza w kierunku dzielnicy Brynów. Zaleca się wysiąść na przystanku Stawowa lub Batorego, skąd dojście do budynku zajmuje około 5 minut pieszo;
4) Autobusy niskopodłogowe kursują z centrum Katowic w kierunku dzielnic Ligota oraz Brynów. Zalecane jest wysiąść na przystanku Mickiewicza lub Uniwersytecka, a następnie dojść pieszo do budynku.
Wejście do budynku i miejsca parkingowe
1. Główne wejście do budynku zlokalizowanego przy ul. Wita Stwosza 11 usytuowane jest od strony ulicy. Dostęp do obiektu odbywa się bezpośrednio z poziomu chodnika;
2. Drzwi wejściowe są dwuskrzydłowe, przeszklone i otwierane manualnie. W bezpośrednim sąsiedztwie wejścia znajduje się utwardzona nawierzchnia, zapewniająca dogodny dostęp osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich;
3. W bezpośrednim sąsiedztwie budynku wyznaczone zostały miejsca parkingowe przeznaczone dla osób o szczególnych potrzebach. Stanowiska te są oznakowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa – zarówno poprzez oznakowanie pionowe, jak i oznakowanie poziome – co zapewnia ich jednoznaczną identyfikację;
4. Lokalizacja miejsc parkingowych umożliwia dogodny i bezpośredni dostęp do wejścia głównego budynku.
Korytarze i przejścia
Układ budynku przy ul. Wita Stwosza 11 został zaprojektowany w sposób zapewniający swobodne poruszanie się osobom ze szczególnymi potrzebami.
1) Korytarze posiadają odpowiednią szerokość, umożliwiającą bezpieczne i komfortowe manewrowanie wózkami inwalidzkimi;
2) Drzwi prowadzące do pomieszczeń dydaktycznych oraz administracyjnych spełniają obowiązujące standardy w zakresie dostępności architektonicznej;
3) W obiekcie zastosowano system czytelnych oznaczeń wizualnych ułatwiających orientację w przestrzeni;
4) Wprowadzono kontrastowe elementy wykończenia, które poprawiają czytelność otoczenia oraz wspierają poruszanie się osób z dysfunkcjami wzroku.
Toalety i łazienki
W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób o szczególnych potrzebach.
Dodatkowa pomoc
1. Wszelkie bariery architektoniczne i przeszkody będą sukcesywnie niwelowane, a informacje na temat zmian będą na bieżąco uzupełniane i aktualizowane w Deklaracji Dostępności;
2. W przypadku trudności w poruszaniu się po budynku możliwy jest kontakt telefoniczny z Centrum Osób o Szczególnych Potrzebach:
1) Stali pracownicy, studenci i inni interesariusze Uczelni, którzy regularnie korzystają z dostępu do budynku, mogą zgłosić się do Centrum Osób o Szczególnych Potrzebach w celu ustalenia konkretnych dni i godzin, gdy potrzebne będzie wsparcie;
2) Dla studentów i wykładowców mających trudności z poruszaniem się oferowane jest wsparcie, w szczególności poprzez:
a) przydzielenie asystenta dydaktycznego, który ma za zadanie zapewnić wsparcie w efektywnym uczestnictwie w życiu akademickim, a więc podczas: dojazdów na uczelnię, sporządzania notatek, wizyt w bibliotece czy dziekanacie, realizacji badań naukowych itp. (szczegółowy zakres wsparcia ze strony asystenta jest uzgadniany indywidualnie);
b) udostępnianie sprzętu wspierającego kształcenie, np. notebooków, lup powiększających, dyktafonów.