Procedura wnioskowo-skargowa (dostępność architektoniczna)

1.     Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności architektonicznej;

2.     Żądanie powinno zawierać:

1)     Dane osoby zgłaszającej;

2)     Wskazanie, jakiej konkretnej bariery dotyczy;

3)     Dane kontaktowe;

4)     Opcjonalnie – preferowany sposób zapewnienia dostępności.

3.     Jeżeli osoba wnioskująca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodną dla niej formę przekazania informacji;

4.     Podmiot zobowiązany jest do realizacji żądania niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot zobowiązany jest niezwłocznie poinformować wnoszącego żądanie o przyczynach opóźnienia oraz wskazać nowy termin realizacji. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia żądania;

5.     Jeżeli zapewnienie dostępności architektonicznej nie jest możliwe, podmiot może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji;

6.     W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności architektonicznej lub odmowy wskazania alternatywnego sposobu dostępu do informacji, osoba wnosząca żądanie ma prawo złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni od upływu powyższych terminów.