Procedura wnioskowo-skargowa (dostępność architektoniczna)

1. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności architektonicznej;
2. Żądanie powinno zawierać:

  • Dane osoby zgłaszającej;
  • Wskazanie, jakiej konkretnej bariery dotyczy;
  • Dane kontaktowe;
  • Opcjonalnie – preferowany sposób zapewnienia dostępności.

3. Jeżeli osoba wnioskująca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodną dla niej formę przekazania informacji;
4. Podmiot zobowiązany jest do realizacji żądania niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot zobowiązany jest niezwłocznie poinformować wnoszącego żądanie o przyczynach opóźnienia oraz wskazać nowy termin realizacji. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia żądania;
5. Jeżeli zapewnienie dostępności architektonicznej nie jest możliwe, podmiot może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji;
6. W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności architektonicznej lub odmowy wskazania alternatywnego sposobu dostępu do informacji, osoba wnosząca żądanie ma prawo złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni od upływu powyższych terminów.