Akademia WSB w nowym roku akademickim rozpocznie realizację pięciu nowych projektów międzynarodowych dofinansowanych z programu Erasmus+. Projekty poza komponentami badawczymi to także działania upowszechniające naukę.
Zapraszamy do śledzenia strony Akademii WSB, gdzie będziemy na bieżąco informować o aktywnościach projektowych.
1. GIRLS4ECONOMY - "Shaping the network competences of young girls from minor towns and restructured areas as future business leaders operating in a 4.0 economy"
Akademia WSB jest LIDEREM tego projektu, który został doceniony przez Fundację Rozwoju Systemów Edukacji i znalazł się na 2 miejscu listy rankingowej spośród 133 złożonych w tym naborze aplikacji. Akademia WSB jest jedyną uczelnią w Polsce, która otrzymała w tym naborze dofinansowanie w obszarze MŁODZIEŻ.
Wraz z partnerami z Litwy, Czech i Rumunii naukowcy Akademii WSB będą badali sytuację młodzieży z mniejszych miast i terenów poprzemysłowych w zakresie kompetencji sieciowych i przyszłego pełnienia funkcji kierowniczych. Projekt będzie również zawierał komponent dotyczący międzynarodowej współpracy młodzieży i międzynarodowego konkursu promującego kompetencje sieciowe i networkingowe.
2. 3D Smartbox - "3D Printing in Education Improved Student Engagement With Hands-On Learning” - 3D Smartbox”
Projekt dofinansowany w ramach naboru Erasmus + Cooperation partnerships w obszarze SCHOOLS. Dofinansowanie przydzielone zostało przez Austriacką Narodową Agencję programu Erasmus +. Partnerami projektu organizacje i uczelnie z Włoch, Niemiec, Hiszpanii, Austrii i Polski, w tym Akademia WSB.
Celem projektu jest podniesienie jakości szkolnej oferty edukacyjnej poprzez podejście międzyprzedmiotowe, które będzie wspierać umiejętności macierzyste uczniów i nauczycieli poprzez wykorzystanie technologii wytwarzania przyrostowego (AM) i druku 3D (3DP) w edukacji.
3. REBUILD
Projekt dofinansowany w ramach naboru ERASMUS-EDU-2024-CB-VET przez European Education and Culture Executive Agency, ma na celu budowanie potencjału w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego (VET). Partnerzy z Włoch, Gruzji, Mołdawii, Austrii, Ukrainy i Polski będą pracować nad wdrożeniem programu budowania potencjału na rzecz zrównoważonej odbudowy obszarów dotkniętych ekstremalnymi katastrofami, takimi jak klęski żywiołowe (np. pożary lasów, huragany, trzęsienia ziemi, powodzie, susze i burze) oraz konflikty wojenne. Jednym z planowanych działań w projekcie są wizyty studyjne w Mołdawii, Gruzji i Bolonii we Włoszech.
4. GITEKA – “Green Industrial Transformation through Education in Kosovo and Albania”
Projekt GITEKA dofinansowany przez European Education and Culture Executive Agency (w ramach naboru ERASMUS-EDU-2024-CBHE) reprezentuje transformacyjną współpracę między instytucjami szkolnictwa wyższego, a przemysłem wytwórczym w Kosowie, Albanii, Rumunii i Polsce. Jego nadrzędnym celem jest wzmocnienie powiązań między środowiskiem akademickim a przemysłem, zapewniając, że treści edukacyjne i badania będą ściśle dostosowane do potrzeb przemysłu. Dostosowanie to koncentruje się w szczególności na tradycyjnych sektorach produkcyjnych, z naciskiem na umiejętności ekologiczne. Kluczowym elementem projektu jest opracowanie i integracja nowych modułów w programach nauczania uczelni wyższych, które odzwierciedlają najnowsze trendy i technologie przemysłowe.
5. SPARK-COIL "Strengthen and Promote Academic Agility, Resilience, and Knowledge Exchange through COIL"
Projekt jest pionierskim przedsięwzięciem mającym na celu wyeliminowanie braków w programach współpracy w zakresie międzynarodowego kształcenia online w filipińskich instytucjach szkolnictwa wyższego. Zgodnie z priorytetami Unii Europejskiej, projekt ma na celu strategiczne umiędzynarodowienie programów nauczania, promowanie międzynarodowego uczenia się sprzyjającego włączeniu społecznemu, przyjęcie ekologicznych i zrównoważonych praktyk oraz napędzanie transformacji cyfrowej poprzez innowacyjne podejścia pedagogiczne i integrację technologii. W ramach projektu Akademia WSB będzie współpracowała z pięcioma uczelniami z Filipin oraz naukowcami z Uniwersytetu w Alicante (Hiszpania).