W wydarzeniu uczestniczyło blisko 250 osób, w tym m.in. prof. nadzw. dr Katarzyna Szczepańska-Woszczyna, Dziekan Wydziału Zarządzania, Informatyki i Nauk Społecznych WSB, Prorektor ds. Kształcenia i Współpracy z Zagranicą oraz Krzysztof Baszczyński, Wiceprezes Zarządu Głównego Związku Nauczycielstwa Polskiego oraz pracownicy naukowi, specjaliści ds. dokumentacji i informacji naukowej, bibliotekarze i pedagodzy z Polski, Czech i Słowacji.
Wśród prelegentów XI Forum Bibliotekarzy Województwa Śląskiego znaleźli się:
- dr Darina Janovská, Słowacka Biblioteka Narodowa („Analizy w zakresie statystyki kultury na Słowacji i ich realizacja w bibliotekach”),
- Katarzyna Czapla-Durska, Aleksandra Zielińska, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Katowicach (>>Wspieranie uczniów w odbiorze tekstów kultury na przykładzie programu "Tu puka sztuka" realizowanego w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. J. Lompy w Katowicach<<),
- Tomasz Trancygier, Słowacka Biblioteka Narodowa („Polscy autorzy na łamach współczesnej słowackiej prasy bibliotekarskiej”),
- dr Radosław Molenda, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej („Bibliotekarz jako pracownik wiedzy”),
- Helena Legowicz, Biblioteka Regionalna w Karwinie – Czechy („Działalność Biblioteki Regionalnej Karwina w środowisku lokalnym”),
- Barbara Maria Morawiec, „Lustro Biblioteki” („Wiedza, nauka i rozrywka w The Library of Birmingham”),
- Kamila Jakubczyk, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Katowicach Filia w Dąbrowie Górniczej („Nowy system wspomagania szkół i placówek – szansą i wyzwaniem dla bibliotek pedagogicznych”),
- dr Renata Sowada, Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 53 im. M. Skłodowskiej–Curie w Częstochowie („Przerwa międzylekcyjna w bibliotece szkolnej”).
Celem wydarzenia było określenie miejsca, jakie zajmują bibliotekarze i biblioteki w procesie tworzenia społeczeństwa wiedzy, nakreślenie kierunków rozwoju profesji bibliotekarza, promocja biblioteki jako instytucji edukacyjnej, zaprezentowanie nowych narzędzi w komunikacji z użytkownikiem biblioteki. Istotnym aspektem Forum była także integracja środowiska bibliotekarskiego, stworzenie platformy wymiany doświadczeń i poglądów między pracownikami różnych typów bibliotek: naukowych, publicznych, pedagogicznych i szkolnych.