A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

12.12.2016

Culture Management. Strategy and Marketing Aspects - najnowsza publikacja dra inż. Łukasza Wróblewskiego trafi na zagraniczne rynki wydawnicze

W styczniu 2017 roku na rynku wydawniczym pojawi się nowa książka autorstwa dra inż. Łukasza Wróblewskiego, adiunkta w Katedrze Zarządzania i Inżynierii Produkcji pt. “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects.” Książka ukaże się nakładem wydawnictwa Logos Verlag Berlin - Academic Books for Sciences and Humanities. Nakład początkowy to 1000 egzemplarzy, publikacja dostępna będzie również w formie elektronicznej (e-book).

Książka opatrzona została przedmową pani profesor Bonity M. Kolb (emerytowany profesor biznesu Lycoming College in Pennsylvania, profesor wizytujący New York Pratt Institute, Sibelius Academy in Helsinki czy Estonian Academy of Music and Theatre, autorka kilkunastu książek z zakresu zarządzania i marketingu w kulturze, przemysłach kreatywnych czy turystyce wydawanych w najbardziej renomowanych wydawnictwach m.in. Routledge, Elsevier, Sage czy Thomson, tłumaczonych również na język chiński. Profesor Kolb prowadziła badania w instytucjach kultury zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie m.in. w Brooklyn Museum of Art, London Philharmonic Orchestra czy BBC Proms).

„I was pleased when Dr. Wróblewski asked me to write a forward for Culture Management: Strategy and Marketing Aspects. The field of cultural management and marketing has changed dramatically since the first edition of my book Marketing for Cultural Organizations was published in 2000. Dr. Wróblewski carries forward the work of understanding the use of business strategy in cultural organizations.  At the time my book was published, the idea of using business models to guide the strategy of cultural organizations was strongly resisted. Now many managers and marketers who work for nonprofit cultural organizations understand that they need to develop and implement a business strategy if they are going to survive.


Dr. Wróblewski’s book explains clearly what has changed to make the use of business models necessary even for those organizations who might have in the past resisted. Globalization has resulted in a population that understands and appreciates art and culture that was created in other countries. While it might be agreed that is beneficial for society, it means that the cultural arbitrators within a country no longer have the authority to dictate what is acceptable culture. Managers now understand that to gain the support of the public they must explain the benefits of consuming their cultural product.” /z przedmowy prof. Bonity M. Kolb/

Książka dostępna będzie zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych, dodatkowo znaczna część nakładu trafi do Australi, gdzie publikacja otrzymała rekomendację profesora Adriana Payne (profesor marketingu na Uniwersytecie New South Wales w Sydney, profesor wizytujący ponad dwudziestu uczelni m.in.:  Oxford University, Cambridge University, Northwestern University czy London Business School; autor licznych artykułów naukowych, a także cenionych książek (14) z zakresu marketingu usług, strategii marketingowych czy marketingu relacji wydawanych w prestiżowych wydawnictwach takich jak: Cambridge University Press, Wiley, Elsevier Butterworth Heinemann czy Prentice Hall).

„A thoughtful and penetrating analysis of culture management addressing marketing strategies and cultural institutions.  An important ‘must read’ book for those involved in this exciting sector. /prof. Adrian Payne/

Pozytywną opinię wystawił również doktor Kim Lehman (Tasmanian School of Business and Economics, University of Tasmania, Deputy Director, Northern Region of the Tourism Research and Education Network, Affiliate Researcher of the Institute for the Study of Social Change, Member of the Research Centre for Consumer, Cultures and Society at the University of Stirling).

“Dr Łukasz Wróblewski’s book Culture Management: Strategy and Marketing Aspects clearly recognises that the pressures on the cultural sector in the 21st Century are greater than ever before. Based on robust academic research within a practical industry context, this book addresses all the key issues related to marketing strategy and planning for the cultural industries. It will be an invaluable tool for managers, policy-makers and all those working in the creative and cultural world, and will help them to develop sound strategies for the future.” /dr Kim Lehman/

Doktor Łukasz Wróblewski jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Katedrze Zarządzania i Inżynierii Produkcji Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

 /asz, 09.12.2016/