A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

29.03.2023

Ekspert Akademii WSB dla Dzień Dobry TVN

Dr Mateusz Grzesiak o pokoleniu zoomersów na rynku pracy

Na rynek pracy wchodzi nowe pokolenie. Jak się okazuje, zoomersi, czyli osoby urodzone po 1995 roku mają nowy sposób na życie zawodowe. Gdy dana firma nie oferuje im tego, czego oczekują stosują rage quitting, czyli wymowne odejście. Dlaczego? O tym opowiedział nam dr Mateusz Grzesiak, psycholog, wykładowca Akademii WSB.

- Osób młodych i pracujących są w Polsce blisko 23 mln, więc ciężko wszystkich mierzyć tą samą miarą. Są w tej grupie, jak w każdej innej, różne postawy w stosunku do pracy. Jednocześnie zwraca się uwagę, że pokolenie Z jest o wiele mniej zaangażowane w pracę, niż poprzednie pokolenia – powiedział Mateusz Grzesiak, a następnie dodał: "Praca nie jest dziś tak centralnym i istotnym elementem życia dla młodszych pokoleń, jak była kiedyś dla starszych, na którym to w dominującej mierze buduje się poczucie własnej wartości. Częściej tę pracę zmieniają (pokolenie Z kilkanaście razy w ciągu swojej kariery), mają od niej inne oczekiwania finansowe (63% Polaków w wieku 18-24 deklaruje, że wypłata jest dla nich najmniej istotna w pracy), stawiają swoje zdrowie psychiczne ponad etatem, rozgraniczają życie zawodowe od prywatnego - mają więcej wymagań od pracodawców i są mniej od pracy zależni. Mniej zależy im na statusie w postaci stanowiska, a bardziej na robieniu ciekawych projektów w organizacji, z którą się identyfikują.

Cały materiał dostępny jest TUTAJ

Dr Mateusz Grzesiak

Adiunkt w Katedrze Zarządzania Akademii WSB, wykładowca w ramach studiów MBA i podyplomowych.

Więcej