A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

24.08.2023

Ekspert Akademii WSB dla Rzeczpospolitej

Dr Krystian Dudek o danych osobowych w czasie kampanii wyborczej

Urząd Ochrony Danych Osobowych wydał specjalny poradnik „Ochrona danych osobowych w kampanii wyborczej”. Jest to nieco uaktualniona wersja podobnej publikacji z 2018 r.

W kampanii wyborczej wysyła się jedynie druki bezadresowe, które nie wywołują komplikacji logistycznych i z RODO. Przy masowej wysyłce adresowanie wszystkich kopert byłoby nierealne ze względu na czas, koszty i prawdopodobieństwo pomyłek w nazwiskach. Dane odbiorców do wysyłki mailowej kupuje się w bazach. Komunikacja esemesowa jest stosowana raczej w wyborach samorządowych, na zasadzie „poczty pantoflowej” – znajomi kandydata wysyłają do swoich znajomych wiadomości zachęcające do głosowania na niego. Najważniejszą drogą komunikacji są obecnie media społecznościowe, z których korzysta blisko 90 proc. aktywnych polskich internautów. Tam, w przypadku publicznych profilów i płatnych przekazów, można precyzyjnie adresować komunikat np. do seniorów, przedsiębiorców, kobiet czy mężczyzn. Atutem jest bezpośrednie dotarcie do wyborcy – bez pośrednikó - mówi dr Krystian Dudek.

Cały artykuł dostępny jest TUTAJ

Dr Krystian Dudek

Ekspert z zakresu marketingu politycznego, komunikacji kryzysowej i społecznej, wykładowca Akademii WSB.

Więcej