Menedżerowie, którzy nie wiedzą jak zarządzać zespołem, przyczyniają się do zwiększonej rotacji pracowników. Wśród pracowników, którzy uznają swojego szefa za nieefektywnego czy tzw. menedżera z przypadku, aż 1 na 3 planuje odejść.Taki stan rzeczy zwiększa koszty ponoszone na rekrutację, onboarding i offboarding, zmniejsza morale panujące w zespole i redukuje efektywność pracy, szczególnie gdy klienci mają do czynienia z często zmieniającymi się zespołami.
Jakie błędy popełniają niekompetentni menedżerowie? Psycholog dr Sabina Ratajczak, prorektor ds. Rozwoju Akademii WSB, dyrektor Centrum Jakości i Innowacji, wskazuje, że najczęściej wiążą się one z obszarem komunikacji, np. brakiem precyzowania przejrzystych oczekiwań wobec pracowników, nieumiejętnością udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, brakiem precyzyjnie zdefiniowanych celów, ale także brakiem wsparcia. Zdaniem Sabiny Ratajczak dużym wyzwaniem dla liderów jest budowanie zaufania w zespołach i umiejętne włączanie swoich współpracowników w proces współpodejmowania decyzji.
Cały artykuł dostępny jest TUTAJ