Nauka i biznes pomogą w rozwoju szkolnictwa zawodowego i młodych mechaników

Motofaktor o rozwoju projektów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości do kształcenia uczniów.

W Katowicach podpisano porozumienie, które pozwoli na rozwój projektów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości do kształcenia uczniów techników i szkół branżowych.
 

Sygnatariuszami porozumienia są Akademia WSB, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, firma VRTechnology oraz Moto-Profil – właściciel marki ProfiAuto i twórca projektu ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który dał początek nowej inicjatywie. Projekt wzbudził również zainteresowanie NATO DEEP eAcademy – specjalnej agendy Sojuszu Północnoatlantyckiego, wspierającej szesnaście krajów partnerskich NATO w reformowaniu systemów szkolnictwa wojskowego i harmonizacji programów kształcenia, zgodnie z jego standardami.

Nowoczesna uczelnia to miejsce otwarte na ludzi, ich potrzeby, a przede wszystkim przyszłościowe projekty. Jako Akademia WSB wspieramy inicjatywy służące rozwojowi kształcenia i jakości edukacji, a także stawiamy na innowacje w praktyce, jak np. VR wykorzystywany w procesach nauczania. Potencjał wirtualnej rzeczywistości widzą także przedstawiciele świata biznesu. Dlatego cieszę się, że wspólnie z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną S.A., firmą Moto-Profil oraz spółką VRTechnology podpisaliśmy porozumienie w sprawie współpracy w zakresie rozwijania projektów wykorzystujących narzędzia VR do kształcenia uczniów techników i szkół branżowych. To doskonały przykład na to, że współpraca szkolnictwa i nauki z biznesem może mieć bezpośredni wpływ na rozwój polskiego przemysłu – mówi dr hab. Marcin Lis, prof. AWSB.

Cały artykuł można przeczytać TUTAJ