A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

12.09.2017

Słoneczniki 2017 – nominacja dla Uniwersytetów Dziecięcych WSB

Miło nam poinformować, że Uniwersytety Dziecięce Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej zostały nominowane w aż 5 kategoriach do prestiżowej nagrody Słoneczniki 2017 promującej inicjatywy kierowane do dzieci i młodzieży z terenu województwa śląskiego. Szczególnie cieszy nas fakt, że zgłoszeń oraz oceny dokonują rodzice dzieci uczestniczących w naszych projektach.

Nagroda „Słoneczniki” zostanie przyznana już po raz 7 a jej inicjatorem jest portal  CzasDzieci.pl.  Jak podkreślają organizatorzy poprzez przyznanie wyróżnień chcą docenić i nagrodzić organizatorów najlepiej przygotowanych wydarzeń, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju młodych adresatów, będąc równocześnie najlepszą rozrywką.

Podstawowym założeniem konkursu jest oddanie głosu rodzicom, jako najlepszym ekspertom oceniającym dane inicjatywy. To rodzic, jako osoba najbliższa dziecku, najlepiej wie, jak bawiły się dzieci na danych zajęciach i co wyniosły z nich wartościowego. Dlatego poproszono Rodziców o zgłaszanie i komentowanie najwartościowszych według nich inicjatyw, w których uczestniczyli w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy oraz głosowanie na nominowane wydarzenia i oceniane ich.

Kategorie konkursowe opierają się na koncepcji inteligencji wielorakich opracowanej przez H. Gardnera. Są to odpowiednio:

  • Kategoria JĘZYK – odpowiada rozwijaniu u dziecka inteligencji językowej,
  • Kategoria LOGIKA – odpowiada rozwijaniu inteligencji logicznej/matematycznej,
  • Kategoria SZTUKI WIZUALNE – odpowiada rozwijaniu inteligencji wizualno-przestrzennej,
  • Kategoria MUZYKA – odpowiada rozwijaniu inteligencji muzycznej,
  • Kategoria RUCH – odpowiada rozwijaniu inteligencji ruchowej,
  • Kategoria PRZYRODA – odpowiada rozwijaniu inteligencji przyrodniczej.


Rozwój inteligencji społecznej i refleksyjnej będzie brany pod uwagę w każdej z kategorii. Równocześnie najważniejszymi kryteriami konkursu pozostają:

  • ogólne podejście prowadzącego do najmłodszych,
  • dostosowanie oferty do potrzeb rozwojowych dziecka,
  • atrakcyjność inicjatywy, oceniana w odniesieniu do zaangażowania emocjonalnego dziecka.