Klaudia Ślacan - Młody Humanista
Nazywam się Klaudia Ślacan. Uczęszczam do 1 klasy gimnazjum nr 2 w Sosnowcu. Zapisałam się na Uniwersytet Młodzieżowy, moduł Młody Humanista (moduł humanistyczno - społeczno - prawny),gdyż interesuję się mediami oraz psychologią. Dzięki tym zajęciom dowiedziałam się jak wygląda praca w telewizji, radiu, jak pisać i redagować artykuły oraz jak funkcjonuje gazeta. Zajęcia pomogły mi również w kontaktach z ludźmi, dowiedziałam się dlaczego jednych kochamy, drugich nienawidzimy. Najbardziej podobały mi się zajęcia, dzięki którym nauczyłam się technik szybkiego i przyjemnego uczenia się. Studia w ramach Uniwersytetu Młodzieżowego pomogły mi odkryć oraz rozwinąć nowe pasje.
Patrycja Szyndler - Młody Humanista
Nazywam się Patrycja Szyndler. Obecnie uczęszczam do gimnazjum nr 16 w Sosnowcu. Chcąc poznać „smak studiowania” zapisałam się na Uniwersytet Młodzieżowy. Wybrałam moduł Młody Humanista (moduł humanistyczno - społeczno - prawny), ponieważ od jakiegoś czasu interesuję się zagadnieniami w zakresie psychologii, socjologii, dziennikarstwa, mediów oraz reklamy. Dzięki zajęciom w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej mogę poszerzać wiedzę oraz rozwijać swoje pasje. Wykładowcy starają się aby na zajęciach nigdy nie gościła nuda. Dzięki zajęciom z psychologiem w przyszłości chciałabym podjąć studia na kierunku psychologia w WSB, ponieważ poprzez te zajęcia zrozumiałam jak wdzięczny i praktyczny w życiu codziennym jest ten zawód.
Bella Szpadel - Młody Humanista
W ramach Uniwersytetu Młodzieżowego najbardziej podobały mi się wizyty studyjne w studiach telewizyjnym i radiowym - to takie spotkania z „wielkim światem” tworzenia i kierowania ludzkimi wyobrażeniami. Zajęcia o różnicach kulturowych, które uświadomiły mi, że należy pamiętać o tym, że każdy z nas jest inny, ma inny system wartości, ukształtowany przez różne formy kulturowe i nie należy oceniać nikogo zbyt pochopnie. Cieszę się, że są jeszcze takie instytucje jak Bank PKO BP, które wspierają tak cenne społecznie inicjatywy, których głównym celem jest rozwój intelektualny młodzieży.
Rafał Michalik - Młody Inżynier
Moim zdaniem Uniwersytet Młodzieżowy to świetna alternatywa dla nudnych lekcji w szkole. Na zajęciach dowiedziałem się wielu ciekawostek, o których w szkole nigdy bym nie usłyszał. Wykłady prowadzone są ciekawie, więc nawet zajęcia, których tematyka wcale mnie nie interesuje stają się fascynujące. Na nudę nie możemy narzekać, ponieważ po każdym wykładzie następuje część praktyczna, w której możemy sprawdzić nasze umiejętności. I tak na zajęciach z sieci komputerowych konfigurowaliśmy różne rodzaje połączeń, a na zajęciach z robotyki samodzielnie programowaliśmy roboty. Kolejny semestr to programowanie gier komputerowych, zajęcia z fizyki eksperymentalnej i praca w studio fotograficznym.