Proponowane obszary debaty naukowej i wymiany doświadczeń
- Rozwój idei i praktyki uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce i za granicą
Od pierwszych projektów edukacji osób starszych w Tuluzie do…?
- Instytucjonalne aspekty uczenia się osób starszych
Jakie są potrzeby, możliwości i ograniczenia organizacyjne w zarządzaniu UTW?
- Liderzy uniwersytetu trzeciego wieku
Kto na przestrzeni lat predestynuje do statusu lidera uniwersytetu trzeciego wieku?
Jakie cele edukacyjno-organizacyjne stawiają sobie współcześni liderzy UTW?
- Dobre praktyki i oryginalne rozwiązania w pracy edukacyjnej w UTW
Jakie rozwiązania edukacyjne wypracowano w uniwersytetach trzeciego wieku i na czym polega ich różnorodność oraz innowacyjność?
- Człowiek starzejący się i stary w roli uczącego się
Jakie są potrzeby edukacyjne współczesnego seniora uczącego się w starości, do starości i przez starość?
- Polityka państwa wobec wyzwań edukacyjnych seniorów
Jakie są realia i perspektywy polityka senioralnej z uwzględnieniem komponentu edukacyjnego?
- Prakseologia i aksjologia przekazu pokoleniowego - źródła, stymulatory, deficyty
Jakie są cele i możliwości rozwoju polityki senioralnej w Polsce?
Przewidziany jest panel w języku angielskim, który będzie miał formę hybrydową - będziemy się łączyć z niektórymi gośćmi z zagranicy online.