17 października
10:00
Otwarcie konferencji
10.10 - 11.25
Jak tworzyć pozytywne doświadczenia studentów w procesie cyfrowego uczenia się? - panel dyskusyjny
Transformacja cyfrowa polskich uczelni wydaje się procesem nieodwracalnym. Jej częścią jest transformacja uczenia się. Zmieniają się oczekiwania naszych studentów, którzy porównują różnego rodzaju doświadczenia uczenia się zdobywane w cyfrowym świecie. Wykorzystanie otwartych zasobów typu MOOC, mediów społecznościowych, wirtualnej rzeczywistości; personalizacja to tylko niektóre z trendów obserwowanych w świecie szeroko rozumianej zdalnej edukacji. W trakcie dyskusji będziemy poszukiwać odpowiedzi m.in. na następujące pytania - co składa się na model kształcenia przyszłości? Jakie jest w nim miejsce kształcenia zdalnego? Jaką rolę odegrają nowoczesne technologie w kształceniu? Co w praktyce znaczy kształtować pozytywne doświadczenia tzw. learner's experience? Czego akademicy mogą nauczyć się od biznesu w obszarze cyfrowego uczenia się?
dr Sabina Ratajczak
Dydaktyk, Prorektor ds. Rozwoju, Dyrektor Centrum Jakości i Innowacji w Akademii WSB, członek zespołów oceniających w międzynarodowych instytucjach akredytujących uczelnie wyższe CEEMAN, ACEEU, pasjonatka nowoczesnych metod dydaktycznych i wykorzystania technologii w edukacji osób dorosłych.
Więcej
Marta Machalska
Prezes Zarządu iPro Sp. z o.o. oraz Digital Learning Centre Sp. z o.o.; Learning Experience Designer oraz instructional designer, metodyk nauczania osób dorosłych, recenzent standardów kwalifikacji zawodowych, prekursorka polskiego e-learningu z 20 letnim doświadczeniem. W praktyce wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania szkoleniowe oparte o nowe technologie. Marta Machalska jest magistrem sztuki w dziedzinie teatru (Akademia Teatralna w Warszawie), absolwentka studiów trenerskich oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Jest autorką książki pt.: „Digital learning: od e-learningu do dzielenia się wiedzą” (wyd.II Wolters Kluwer, 2022). Twórca największej w Polsce konferencji dotyczącej e-learningu E-Learning Fusion (www.elearning-fusion.pl).
Więcej
Marta Kozak-Gołębiowska
Instructional designer, learning designer, wykładowca, dyrektor Działu edukacji cyfrowej Akademia Finansów i Biznesu Vistula. Od 2006 r. związana z branżą szkoleń e-learning. Brała udział w tworzeniu szkoleń dla dużych organizacji, takich jak PKN ORLEN, Bank BGŻ BNP Paribas S.A., ARiMR. Pracowała w ogólnopolskich projektach e-learningowych, np. Akademia PARP. W Akademii Finansów i Biznesu Vistula wraz z zespołem wykładowców oraz specjalistów e-learning prowadzi Studia Online oraz zajmuje się wdrażaniem nowoczesnych technologii edukacyjnych. Prowadzi także tradycyjne zajęcia dla studentów z zakresu komunikacji interpersonalnej, komunikacji międzykulturowej oraz kompetencji miękkich.
Więcej
dr hab. Magdalena Roszak
Prezes Zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Laureatka zespołowej nagrody Ministra Zdrowia 2019 za znaczące osiągnięcia w zakresie działalności dydaktycznej z tytułu aktywności nad innowacyjnym i nowatorskim kształceniem studentów. Członek Zespołu ekspertów Ministra Edukacji Narodowej 2020 do porównania wymaganych efektów uczenia się dla kwalifikacji: Projektowanie procesów dydaktycznych w kształceniu zdalnym oraz Wykorzystanie narzędzi on-line w kształceniu zdalnym z charakterystykami poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji. Kierownik Katedry i Zakładu Informatyki i Statystyki Uniwersytetu im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu. Prowadzi badania interdyscyplinarne - połączenie nauk medycznych w zakresie nauk podstawowych i badań klinicznych z zastosowaniem informatyki i matematyki. Efektem jest e-learning w zakresie patofizjologii i pierwsze w Polsce wieloletnie badania nad przydatnością e-learningu akademickiego ze specjalizacją w kształceniu medycznym
Więcej
11.25 – 12.05
Analityka danych w procesie nauczania i uczenia się – praktyczne podejście do poprawy jakości kształcenia za pomocą danych
Digitalizacja zajęć akademickich otwiera możliwości skalowania wysiłków w obszarze projektowania zajęć, zwiększa ich dostępność, pozwala dostarczać szybko angażujące informacje zwrotne na temat wykonywanych przez studentów/uczniów zadań oraz łączyć wewnętrzną motywację z działaniami naprawczymi i powtarzalnymi praktykami. Dane dotyczące aktywności uczących się są zbierane w wielu narzędziach cyfrowych, wykorzystywanych przez uczelnie i mogą być poddane analizie. Efektywne analizowanie danych może prowadzić do zwiększenia sukcesu studentów, prowadzić do wczesnego wykrywania niepojących zachowań i tworzenia interwencji mających na celu budowanie pozytywnych zachowań związanych z uczeniem się. Uwzględnienie ukrytych uprzedzeń i potrzeby znajomości danych wśród społeczności akademickiej a także wybranych kwestii etycznych jest kluczowym czynnikiem w budowaniu kultury opartej na danych.
dr Szymon Machajewski
Nauczyciel, programista i zwolennik grywalizacji, skoncentrowany na zaangażowaniu uczniów poprzez analitykę uczenia się. Przez ponad 20 lat uczy informatyki na wyższych uczelniach. Otrzymał ogólnokrajową nagrodę za optymalizację doświadczeń studentów. Jego projekty open source zostały nagrodzone w 2011 r. nagrodą w zakresie rozwoju innowacyjnego kodu i patentem na oprogramowanie w USA w e-learningu. W uznaniu pracy na University of Illinois w Chicago został zaproszony do Blackboard Community Leadership Circle. Zasiada również w Komitecie Sterującym ds. Analizy Sukcesu Studentów EDUCAUSE oraz Komitecie Polityki Dostępności UIC Electronic Information Technology (EIT). Jest stypendystą Centrum Anthology for Advancing Learning, którego misją jest dostarczanie dynamicznych, opartych na danych, doświadczeń społeczności edukacji globalnej.
Więcej
12-25 – 13.20
Projektowanie wizualne oparte na badaniach: jak poprawić naukę studentów poprzez projektowanie edukacyjnych materiałów wizualnych (wystąpienie w jęz. angielskim, tłumaczenie na jęz. polski)
Czy wiesz, że wizualny aspekt materiałów edukacyjnych ma duży wpływ na sukces studenta? Badania pokazują, że użycie odpowiednich grafik do wyjaśniania i ulepszania treści zazwyczaj poprawia uczenie się. Dobrze zaprojektowane prezentacje mogą motywować studentów, poprawiać zrozumienie i wspomagać zapamiętywanie. Jeśli potrzebujesz szybkiego sposobu na ulepszenie swoich prezentacji lub innych materiałów edukacyjnych, dołącz do tej sesji, aby poznać zasady, które będą miały największy wpływ na Twoje projekty edukacyjne. Poznasz praktyczne zasady projektowania wizualnego, aby osiągnąć maksymalny sukces. Nie musisz być artystą, aby poprawić swoje umiejętności projektowania wizualnego!
Connie Malamed
Pomaga ludziom uczyć się i rozwijać instruktażowe umiejętności projektowania na Mastering Instructional Design . Jest konsultantką, autorką i prelegentką w zakresie nauczania online i komunikacji wizualnej. Connie jest autorką 2 książek: Visual Design Solutions i Visual Language for Designers. Prowadzi także stronę internetową i podcast The eLearning Coach. Została uhonorowana nagrodą Guild Master w 2018 roku za wkład w branżę technologii edukacyjnych.
Więcej
13.20 - 14.20
Projektowanie dynamicznych ścieżek edukacyjnych i uczenie wzajemne w edukacji online – przykłady zastosowań w szkolnictwie wyższym (wystąpienie w jęz. angielskim, tłumaczenie na jęz. polski)
Przyszłość kursów online w szkolnictwie wyższym będzie koncentrować się na elastyczności. Dobrym przykładem są dynamiczne ścieżki edukacyjne, uczenie się wzajemne, dostosowywanie poziomów trudności kursów online. Jak tworzyć angażujące, użyteczne dla studentów programy online? Jak oceniać aktywności studentów? W jaki sposób pozwalać studentom brać odpowiedzialność za swoje uczenie się? To tylko niektóre pytania na jakie dr Luke Hobson odpowie. Zobacz jak wyglądają zajęcia online w jednej z najlepszych uczelni na świecie - Massachusetts Institute of Technology
dr Luke Hobson
Senior instructional designer i menedżer programu w Massachusetts Institute of Technology, instruktor online w Southern New Hampshire University oraz gospodarz podcastu dr. Luke Hobson, autor bloga i kanału YouTube. Jest też autorem książki „Co chciałbym wiedzieć, zanim zostałem instructional designer”. Z pasją dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi, wierzy w dostarczanie praktycznych zastosowań do rozwijania użytecznych umiejętności. Supermocą Hobsona jest umiejętność przekładania złożonych problemów na proste rozwiązania edukacyjne. Dr Luke Hobson otrzymał tytuł licencjata w zakresie projektowania graficznego, magistra marketingu oraz doktorat z przywództwa edukacyjnego (EdD). Jego badania, w ramach pracy doktorskiej, dotyczyły zachowań studentów z pokolenia Millenialsów w Internecie.
Więcej
Dobre praktyki
Sesja prezentująca ciekawe projekty, wdrożenia, rozwiązania. Każde wystąpienie obejmuje 20 minutową prezentację i 10 minut odpowiedzi na pytania uczestników.
14.30 – 16.30
VR to nie tylko gry. Przykłady zastosowania technologii VR w edukacji
W ramach wystąpienia uczestnicy będą mieli możliwość zapoznać się z najnowszymi możliwościami technologicznymi, jakie daje wirtualna rzeczywistość w edukacji oraz doradztwie zawodowym, bogato ilustrowanymi przykładami z regionu, kraju i świata. W ramach spotkania zapoznamy się z wykorzystywanym podczas zajęć w Akademii WSB symulatorem starości, symulatorami na potrzeby ratownictwa medycznego oraz wspólnie wirtualnie odwiedzimy m. in. wirtualny budynek Akademii WSB oraz poznamy mieszkające w nim pomocne awatary. Słuchacze zostaną zapoznani z możliwościami i ograniczeniami technologii VR, ze szczególnym podkreśleniem wad i zalet wykorzystania VR w edukacji.
dr inż. Karol Jędrasiak
Pracownik naukowy, dydaktyk i menadżer, autor 71 publikacji naukowych, uczestnik i kierownik międzynarodowych projektów badawczo-naukowych i badawczo-rozwojowych, autor wielu patentów, członek Komitetu Sterującego Programu Sektorowego GameINN, członek Towarzystwa Przetwarzania Obrazów. Specjalista w zakresie wizji komputerowej, grafiki komputerowej, narzędzi sztucznej inteligencji, wytwarzania systemów informatycznych, bazodanowych i sensorycznych. Obecnie jest Prezesem Zarządu spółki VRTechnology zajmującej się opracowywaniem algorytmów z zakresu analizy danych oraz komercjalizacją innowacyjnych rozwiązań z zakresu technologii wirtualnej rzeczywistości oraz profesjonalnych systemów symulacyjnych i trenażerowych.
Więcej
Jaki Mooc ma moc? Doświadczenie wdrożenia dwóch edycji e-kursu: Zarządzanie procesem uczenia się na platformie Navoica.
Opowiemy o wyzwaniach projektowania i wdrożenia MOOCa. Pokażemy krok po kroku etapy produkcji e-kursu, od pomysłu do wdrożenia. Zaprezentujemy praktyczną kombinację metod i technik dydaktycznych, które zastosowałyśmy, by uczynić nasz kurs skutecznym edukacyjnie narzędziem procesu nauczania.
Iwona Choncia
Instructional Designer, dydaktyk e-learningu, praktyk kształcenia zdalnego i metod i technik uczenia i uczenia się, współautorka programów rozwoju kompetencji społecznych i uczenia się dla uczniów, studentów i nauczycieli. Poszukuje sposobów wykorzystywania nowych technologii i wirtualnej przestrzeni edukacyjnej do skutecznego nauczania i uczenia się. Kieruje Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych Akademii WSB.
Więcej
dr Edyta Nowak - Żółty
Wykładowca, doktor nauk humanistycznych, pasjonatka i praktyk kształcenia zdalnego, metod i technik uczenia się, autor programu w ramach przedmiotu: Efektywne techniki uczenia się. Coach i tutor akademicki aktywnie pracujący z nauczycielami i biznesem w obszarze rozwoju osobistego.
Więcej
Operacja na otwartym… laptopie. Eksperymenty w dydaktyce i ewaluacji
Zaprezentowane zostanie podejście do ewaluacji metod dydaktycznych takich jak: design thinking, grywalizacja, problem based learning, tutoring. które zakładało wykorzystanie narzędzi stosowanych w badaniach usług, użytkowników i modeli biznesowych oraz ich optymalizacji. Przedstawione zostaną też kluczowe czynniki sukcesu stosowania w/w metod dydaktycznych oraz zidentyfikowane w badaniu ryzyka i pułapki. Ewaluacja obejmowała zajęcia realizowane w ramach projektu: "Podniesienie jakości kształcenia poprzez badania nad innowacyjnymi metodami kształcenia” finansowanego w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą „Regionalna Inicjatywa Doskonałości” w latach 2019-2022.
Dominik Postaremczak
Socjolog z piętnastoletnim doświadczeniem badawczym. Zrealizował dziesiątki projektów badawczych i wdrożeniowych dotyczących szkolnictwa wyższego, zawodowego, rzemiosła i dostosowywania się mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MSME) do zmian społecznych, technologicznych i gospodarczych. Od kilku lat uczestniczy w procesach projektowych w obszarze projektowania. W ich ramach zajmuje realizacją badań i analizą danych, które następnie są wykorzystywane w procesach projektowania usług, produktów, komunikacji i organizacji na etapach diagnozy i w testowaniu rozwiązań. Jest stałym współpracownikiem Very Human Services oraz członkiem Service Design Polska. Prowadzi zajęcia na kierunku Badania UX w Collegium Da Vinci w Poznaniu.
Więcej
Projektowanie szkoleń e-learningowych dla wielokulturowego środowiska:
doświadczenie z wielokulturowej uczelni
Coraz częściej w polskich uczelniach gościmy i edukujemy studentów z różnych krajów. Wielokulturowość jest bez wątpienia cennym zasobem, ale w kontekście edukacji może też stanowić wyzwanie, zarówno dla wykładowców, jak i studentów. Dotyczy to zarówno tradycyjnego nauczania w sali wykładowej, jak i nauczania zdalnego. Dlatego tak ważne jest, aby projektując e-learningowe wykłady i szkolenia adresowane do odbiorców z wielu różnych krajów, szczególną uwagę zwrócić na takie elementy jak narracja, kolorystyka, symbolika czy sposób motywowania uczestników, które mogą się istotnie różnić w zależności od kontekstu kulturowego.
Marta Kozak-Gołębiowska
Instructional designer, learning designer, wykładowca, dyrektor Działu edukacji cyfrowej Akademia Finansów i Biznesu Vistula. Od 2006 r. związana z branżą szkoleń e-learning. Brała udział w tworzeniu szkoleń dla dużych organizacji, takich jak PKN ORLEN, Bank BGŻ BNP Paribas S.A., ARiMR. Pracowała w ogólnopolskich projektach e-learningowych, np. Akademia PARP. W Akademii Finansów i Biznesu Vistula wraz z zespołem wykładowców oraz specjalistów e-learning prowadzi Studia Online oraz zajmuje się wdrażaniem nowoczesnych technologii edukacyjnych. Prowadzi także tradycyjne zajęcia dla studentów z zakresu komunikacji interpersonalnej, komunikacji międzykulturowej oraz kompetencji miękkich
Więcej
E-learning w hiszpańskim szkolnictwie wyższym – dobre praktyki
Według danych Urzędu Statystycznego Unii Europejskiej Hiszpania, przed pandemią COVID-19, zajmowała drugie miejsce w Europie pod względem wykorzystania e-learningu jako formy kształceniu profesjonalnego osób dorosłych oraz studentów. Celem prezentacji jest omówienie dobrych praktyk hiszpańskiego e-learningu akademickiego. Zostaną omówione m.in.:
- Podstawy prawne e-learningu w hiszpańskim szkolnictwie wyższym
- Oferta edukacyjna hiszpańskich uniwersytetów wirtualnych oraz stacjonarnych
- Formy zapewnienia jakości wyższego kształcenia wirtualnego, w tym model akredytacji uczelni w zakresie e-learningu oraz nauczycieli akademickich.
- Modele i strategie kształcenia online
dr Renata Marciniak
Doktor Nauk o Edukacji (Universidad Autónoma de Barcelona, UAB) oraz Doktor Nauk Ekonomicznych w zakresie Nauki o Zarządzaniu (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie). Ukończyła również studia magisterskie z zakresu Badania w Edukacji (UAB) oraz studia podyplomowe w zakresie Specjalista Środowisk Wirtualnego Nauczania (Virtual Educa Teacher Training Institute, Buenos Aires).
Jest profesorem akredytowanym przez Hiszpańską Agencję Akredytacji Kształcenia Wyższego oraz Katalońską Agencję Jakości Systemu Uniwersyteckiego.
Posiada duże doświadczenie w kształceniu stacjonarnym i wirtualnym na polskich, hiszpańskich i meksykańskich uniwersytetach.
Autorka książki „E-learning: projektowanie, organizowanie, realizowanie i ocena (2022)” oraz licznych artykułów poświęconych jakości e-learningu akademickiego opublikowanych w renomowanych czasopismach międzynarodowych. Jej badania naukowe koncentrują się na modelach jakości e-learningu akademickiego, dostępie osób niepełnosprawnych do kształcenia wyższego online i wykorzystaniu Nowych Technologii Informacyjnych w kształceniu online i stacjonarnym.
Więcej
Dydaktyk to drogowskaz a nie encyklopedia.
Czas, kiedy dydaktyk miał zbór najbardziej aktualnej i najbardziej obszernej wiedzy jest przeszłością. Dydaktyk powinien wiedzieć to, czego nie wie książka lub Google. Wykładowca może koncentrować wiedzę, syntetyzować ją, stwarzać użyteczną. Mowa tu o sytuacjach, gdzie potrafimy szybciej i na bieżąco przekazywać zebraną z różnych źródeł wiedzę. Nie możemy jednak mieć żadnych złudzeń, iż korporacje zatrudniające dziesiątki osób w działach szkoleń i R&D dostarczyć mogą bardziej wartościowy zbiór dydaktyczny, niż pracujący samodzielnie ambitny, ale osamotniony naukowiec. Korzystajmy więc z dobrodziejstw otwartych i doskonale przygotowanych źródeł wiedzy. Nie obawiajmy się powoływać na gotowe materiały w tym laboratoria a samemu być mentorem. Nie mówię, że będzie to proste, ale będzie to uczciwe i adekwatne do tego, co oferuje nam obecny świat nauki.
Podczas prezentacji uczestnik pozna w jaki sposób można korzystać z gotowych źródeł wiedzy przygotowanych w sposób kompletny i gotowy do przekazywania studentom. Będą to zasoby AWS, Google, Navoica. Prowadzący będzie posiłkować się zasobami nauki przygotowanymi przez największe korporacje światowe, jak i te wykonywane przez dydaktyków, pokazując swoją rolę w takim sposobie prowadzenia zajęć.
Nie zabraknie czasu na dyskusję na temat nowoczesnych narzędzi i źródeł wiedzy dostępnych w ogromnej ilości oraz umiejscowieniu roli wykładowcy, nauczyciela, dydaktyka.
dr Tomasz Siemek
Obecnie Dyrektor Handlowy, Prezes Zarządu i założyciel Cloudteam. CloudTeam jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w branży IT w Polsce, która specjalizuje się w Cloud Computingu, zarówno w zakresie usług doradczych, jak i szkoleniowych. Działając w całej Polsce, zapewnia szkolenia Amazon Web Services (AWS) dla CIO, architektów, operatorów systemów oraz programistów. Zakres usług obejmuje również technologie takie jak Microsoft Azure, Microsoft 365, Google Cloud i inne rozwiązania oferowane przez Microsoft, Citrix, Comptia, Veeam i WMware.
Mentor, całe swoje życie związał z edukacją i kształceniem osób. Studia doktoranckie ukończył na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, jest również absolwentem Said Business School of Oxford. Jeden z twórców narzędzia Cloudla.bs, (globalnego narzędzia do dystrybucji laboratoriów wirtualnych). Prywatnie uzależniony od sportu i zdobywania nowych kompetencji w służbie komunikacji międzyludzkiej. Licencjonowany mediator i twórca pierwszych wytycznych dotyczących metodyki szkoleniowej dla takich firm jak Microsoft i Novell. Jako jedno z największych osiągnięć uznaje umieszczenie rozwiązania wypracowanego przez firmę Cloudteam, którą założył w 2003 roku, na liście zalecanych narzędzi online przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
Więcej
Co neuronauka mówi nam dziś o procesie uczenia się? Prosty przepis na akademicki kurs e-learningowy w oparciu o wiedzę neurobiologiczną.
Wiedza o tym, jak tworzy się pamięć, jaką rolę pełnią przerwy, sen i aktywność fizyczna w procesie uczenia się jest niezbędna zarówno przy projektowaniu kursów e-learningowych, jak i w projektowaniu zajęć w formie zdalnej. Zapraszam na krótką opowieść o tym, co z najnowszej wiedzy o działaniu mózgu warto wziąć pod uwagę projektując ekosystemy uczenia się. Pokażę, jak w praktyce wykorzystać tę wiedzę w pracy ze studentami i opracowując kursy.
Dr hab. Joanna Mytnik, prof. uczelni,
Dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej, pasjonatka projektowania ekosystemów wspierających procesy uczenia się za pomocą niestandardowych metod i narzędzi w oparciu o wiedzę neuronaukową. Posiada ponad 20 lat doświadczenia w pracy dydaktycznej ze studentami i nauczycielami. Swoje zajęcia i szkolenia opiera na wiedzy z obszaru neuronauk, prowadzi kursy dla nauczycieli, uczniów i studentów z efektywnego uczenia się w oparciu o wiedzę neurobiologiczną. Środowisko uczenia się rozumie jako przestrzeń dla kreatywności i samodzielnego konstruowania wiedzy przez studentów z rolą nauczyciela jako osoby wspierającej w rozwoju. W pracy dydaktycznej wykorzystuje grywalizację (od 2013). Jest pomysłodawczynią i organizatorką cyklu ogólnopolskich Konferencji Dydaktyki Akademickich „Ideatorium” w Gdańsku (od 2014), współorganizatorką konferencji „eTechnologie w Kształceniu Inżynierów” (2022). Odznaczona medalem Komisji Edukacji Narodowej (2016). Laureatka nagrody "Nauczyciel Roku" im. Mrongowiusza dla najlepszych nauczycieli akademickich Uniwersytetu Gdańskiego (2019), nagrodami Rektora Politechniki Gdańskiej II i I stopnia za osiągnięcie organizacyjne (2021, 2022). www.joannamytnik.com
Więcej
Let digital exams happen – how we went from 0 to 75% in four years? - prezentacja w jęz. angielskim
With over 38 000 students, the University of Gothenburg is one of the largest universities in Sweden and among the first to adopt digital exams on a bigger scale. Since the implementation of digital exams in 2016, their number has steadily grown to 75% in 2022. In the presentation, Fransiska will share her experiences on how she and her Team have brought the digital exams from a small pilot project to the “new normal”.
Fransiska Hellqvist, University of Gothenburg (Sweden)
Fransiska is System Administrator for digital exams at the University of Gothenburg, Sweden since 2018. She oversaw the process of adoption of e-exams at the University, and has previously worked as an exam invigilator.
Więcej
Potrzeby rozwojowe i wsparcie nauczycieli i nauczycielek akademickich - doświadczenia Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie
Warunkiem skutecznego podnoszenia jakości kształcenia jest inwestowanie w kompetencje nauczycieli i nauczycielek akademickich oraz tworzenie przyjaznego, kreatywnego środowiska pracy. Tylko wtedy wymiana najlepszych praktyk, wzajemne inspirowanie się oraz motywacja do uczenia się prowadzą do faktycznego wdrożenia. W prezentacji opowiem o sposobach wspierania osób prowadzących zajęcia w AGH. Przedstawię założenia systemowe oraz zwrócę uwagę na specyfikę uczelni technicznej. Zaprezentuję koncepcję rozwoju kompetencji, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji cyfrowych w kontekście dydaktyki oraz podzielę się wnioskami z dotychczasowych działań.
Agnieszka Chrząszcz - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Trenerka, projektantka szkoleń i usług edukacyjnych w nurcie UX, facylitatorka procesów kreatywnych. Koordynatorka i inicjatorka projektów rozwojowych z zakresu ksztalcenia akademickiego oraz procesow rozwojowych. Dyrektorka Centrum e-Learningu AGH.
Więcej
5 dobrych praktyk e-learningu akademickiego i biznesowego. Wymiana doświadczeń
E-learning akademicki i biznesowy korzystają z tych samych metod, narzędzi, a czasem nawet zasobów. A jednak da się między nimi wskazać różnice na poziomie multimedialności, aktywizacji, komunikatywności, refleksyjności i organizacji. Na czym te różnice polegają, z czego wynikają i przede wszystkim czy - albo w jakim zakresie - da się je wykorzystać w tym drugim e-learningu?
Podczas rozmowy zostaną przedstawione przykłady realizacji e-learningowych szkoleń akademickich i biznesowych oraz omówione takie zagadnienia, jak na przykład: stawianie i realizacja celów dydaktycznych, personalizacja szkoleń i projektowanie UX i różne podejścia do motywowania.
Kinga Dobrodziej-Szymczyk
Instructional Designer. Praktyk, pasjonatka i użytkowniczka e-learningu, kierowniczka projektów. Od blisko 15 lat projektuje rozwiązania distance learning dla szeroko rozumianego biznesu od firm z sektora finansowego po produkcyjne. Ostatnio w firmie MyNetwork odpowiedzialna za przygotowanie 130 szkoleń dla klienta z branży automotive.
Więcej
Joanna Grochala
Specjalistka ds. e-learningu w Akademii WSB, metodyk, andragog. Magister pedagogiki oraz filozofii o specjalności: coaching. Absolwentka studiów doktoranckich na pedagogice UJ. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie dydaktyczne, w tym kilkuletnie jako nauczyciel akademicki UJ. Pasjonatka innowacji w edukacji dorosłych i kreatywnego pisania.
Więcej
Przyjazny program studiów. Skuteczne zarządzanie ofertą dydaktyczną.
Skuteczne zarządzanie jakością kształcenia wymaga przede wszystkim wiedzy dotyczącej szczegółowej oferty dydaktycznej. Bez uporządkowanej dokumentacji, którą można w łatwy sposób tworzyć, przeglądać i analizować, dostęp do tej wiedzy jest utrudniony. W trakcie prezentacji zademonstruję, na przykładzie systemu Sylabus, jak powinno wyglądać skuteczne zarządzanie dokumentacją programów studiów - od koncepcji do dokumentu zatwierdzanego przez władze uczelni.
dr Konrad Fuks
https://sylabus.org
Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, współautor systemu Sylabus wspierającego zarządzanie jakością kształcenia w zakresie tworzenia, zarządzania i analizy dokumentacji programów studiów.
Więcej
16:35
Podsumowanie i zamknięcie I dnia konferencji