Data

01.09.2020

Laboratorium Grafiki Komputerowej i Multimediów

Laboratorium ma za zadanie zapoznanie studentów z współczesnymi systemami grafiki komputerowej z uwzględnieniem zagadnień systemów multimedialnych i technik animacji graficznej, a w szczególności na prezentację następujących zagadnień:

  • urządzenia zewnętrzne stosowane w grafice komputerowej,
  • algorytmy kreślenia figur i wypełniania powierzchni,
  • transformacje geometryczne w przestrzeni 3D,
  • metody i techniki tworzenia prezentacji multimedialnych,
  • techniki animacji obrazów graficznych,
  • technologie multimedialne w Internecie.

W skład infrastruktury laboratorium wchodzą m. in.:

  • kamera internetowa AXIS 220 oraz AXIS 230 z wbudowaną obsługą protokołów TCP/IP,
  • drukarka wielkoformatowa Hewlett Packard DesignJet 130,
  • skaner Hewlett Packard ScanJet 5590,
  • stacje robocze wyposażone czterordzeniowe procesory Intel, 8 GB pamięci operacyjnej oraz monitory Full HD.

 

Zajęcia odbywają się z wykorzystaniem następującego oprogramowania:

  • środowisko Macromedia Flash,
  • środowisko Visual Studio 2010
  • edytor grafiki wektorowej InkScape
  • edytor grafiki rastrowej Microsoft Picture Manager lub GIMP
  • prezentacje multimedialne: Microsoft PowerPoint lub OpenOffice Impress


Po zakończeniu zajęć laboratoryjnych studenci będą posiadać praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia multimedialnych prezentacji oraz technik wizualizacji danych wykorzystywanych w środowisku Internet. Studenci będą posiadali umiejętność zastosowania algorytmów wykorzystywanych w rastrowej i wektorowej grafice, oraz przekształceń obiektów graficznych w przestrzeni 2D i 3D.