Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formule zamkniętej, tj. na zamówienie dla grupy min. 10 osób. W tej sprawie prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Szkolenie Matematyka a programowanie jest odpowiedzią na zmiany w podstawie programowej w zakresie edukacji informatycznej i matematycznej. Pozwoli ono uzyskać uczestnikom wiedzę oraz umiejętności niezbędne do właściwej realizacji treści wynikających z podstawy programowej. Szkolenie odbywa się w formie wykładów połączonych z warsztatami praktycznymi z użyciem komputerów.Cel szkolenia:
-
Cel szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznani zostaną z metodyką nauczania programowania i robotyki z użyciem programu Scratch i Python w matematyce.
-
Uczestnicy szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli matematyki i informatyki szkół podstawowych, jak również wszystkich osób, które pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie nauki programowania.
-
Efekty szkolenia:
Uczestnik:
- dowie się jak wykorzystać programy Scratch i Python do realizowania treści wynikających z podstawy programowej w szkole podstawowej;
- sprawdzi jak włączyć treści z programowania i robotyki w zajęcia dydaktyczne z zakresu matematyki i informatyki;
- zapozna się z obudową metodyczną dotyczącą programowania i robotyki i zrealizuje wybrane scenariusze lekcji;
- pozna darmową platformę https://scratch.mit.edu/, która umożliwia wizualny sposób programowania;
- dowie się jak tworzyć programy matematyczne z bloczków, wykorzystując między innymi instrukcje warunkowe, pętle;
- dowie się jak tworzyć programy w programie Python z użyciem funkcji i operatorów matematycznych.
Każdu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia.
Zarejestrować można się poprzez formularz rejetracyjny.
-
Opłaty:
ING Bank Śląski o/Dąbrowa Górnicza nr 64 1050 1272 1000 0008 0063 3554
-
Program szkolenia:
- Zapoznanie się z podstawą programową w szkole podstawowej w zakresie algorytmiki, programowania i robotyki.
- Przykładowe scenariusze lekcji.
- Programowanie z użyciem programu Scratch w matematyce.
- Programowanie z użyciem programu Python w matematyce.
- Tworzenie własnych projektów typu:
- animacja kota z wykorzystaniem układu współrzędnych,
- rysowanie figur geometrycznych,
- kalkulator,
- obliczanie NWW i NWD,
- obliczanie obwodu i pół figur płaskich i przestrzennych,
- funkcja liniowa.