Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formule zamkniętej, tj. na zamówienie dla grupy min. 10 osób. W tej sprawie prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Szkolenie Matematyka a programowanie jest odpowiedzią na zmiany w podstawie programowej w zakresie edukacji informatycznej i matematycznej. Pozwoli ono uzyskać uczestnikom wiedzę oraz umiejętności niezbędne do właściwej realizacji treści wynikających z podstawy programowej. Szkolenie odbywa się w formie wykładów połączonych z warsztatami praktycznymi z użyciem komputerów.Cel szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznani zostaną z metodyką nauczania programowania i robotyki z użyciem programu Scratch i Python w matematyce.
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli matematyki i informatyki szkół podstawowych, jak również wszystkich osób, które pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie nauki programowania.
Uczestnik:
dowie się jak wykorzystać programy Scratch i Python do realizowania treści wynikających z podstawy programowej w szkole podstawowej;
sprawdzi jak włączyć treści z programowania i robotyki w zajęcia dydaktyczne z zakresu matematyki i informatyki;
zapozna się z obudową metodyczną dotyczącą programowania i robotyki i zrealizuje wybrane scenariusze lekcji;
pozna darmową platformę https://scratch.mit.edu/, która umożliwia wizualny sposób programowania;
dowie się jak tworzyć programy matematyczne z bloczków, wykorzystując między innymi instrukcje warunkowe, pętle;
dowie się jak tworzyć programy w programie Python z użyciem funkcji i operatorów matematycznych.
Każdu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia. Zarejestrować można się poprzez formularz rejetracyjny.
ING Bank Śląski o/Dąbrowa Górnicza nr 64 1050 1272 1000 0008 0063 3554
Zapoznanie się z podstawą programową w szkole podstawowej w zakresie algorytmiki, programowania i robotyki.
Przykładowe scenariusze lekcji.
Programowanie z użyciem programu Scratch w matematyce.
Programowanie z użyciem programu Python w matematyce.
Tworzenie własnych projektów typu:
animacja kota z wykorzystaniem układu współrzędnych,
rysowanie figur geometrycznych,
kalkulator,
obliczanie NWW i NWD,
obliczanie obwodu i pół figur płaskich i przestrzennych,