Prowadzący

Mężczyzna w eleganckim garniturze z okularami, na neutralnym tle.

prof. AWSB dr hab. inż. JANUSZ MORBITZER

zatrudniony na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Katedrze Pedagogiki Akademii WSB, jest absolwentem krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność: pedagogika medialna. W latach 1985-2014 pracował w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, pełnił funkcję kierownika Katedry Technologii i Mediów Edukacyjnych. Zajmuje się szeroko pojętą tematyką nowoczesnej edukacji, głównie z wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjnych. W swoich pracach koncentruje się na analizowaniu i przewidywaniu społecznych, cywilizacyjnych, kulturowych, psychologicznych i edukacyjnych konsekwencji rozwoju społeczeństwa sieci oraz mediów cyfrowych, a także poszukiwaniu optymalnych metod ich stosowania w procesie kształcenia i samokształcenia. Zajmuje się również zagadnieniem różnorodnych zagrożeń ze strony mediów elektronicznych.

Więcej
Uśmiechnięta kobieta z długimi blond włosami, stojąca na tle niebieskiej ściany.

prof. UP dr hab. KATARZYNA POTYRAŁA

profesor Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki i doktor biologii, w latach 2016-2020 prorektor ds. studenckich Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, kierownik Katedry Dydaktyki i Metodologii Badań Edukacyjnych. Członek Komisji Nauk Pedagogicznych krakowskiego oddziału Polskiej Akademii Nauk, ekspert MEN ds. podręczników szkolnych, ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej, ekspert Komisji Europejskiej w Brukseli, członek polskich i międzynarodowych towarzystw naukowych. Członek zespołu badawczego CIMEOS Uniwersytetu Burgundzkiego w Dijon (Francja).  Autorka ponad 200 publikacji naukowych w języku polskim, angielskim i francuskim dotyczących głównie zagadnień wpływu TIK na kompetencje użytkowników nowych i nowych nowych mediów, przemian społecznych i kulturowych w kontekstach edukacyjnych, dydaktycznej transformacji treści kształcenia, roli mediów w edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

Więcej
prof. UAM dr hab. JACEK PYŻALSKI

prof. UAM dr hab. JACEK PYŻALSKI

pedagog specjalny, dr hab. pedagogiki, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, uczestnik i koordynator ok. 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży (w tym zachowań online, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy), zaangażowaniem online młodych ludzi oraz kondycją psychiczną nauczycieli i ich kompetencjami wychowawczymi. Reprezentował Polskę w konsorcjum międzynarodowym badaczy cyberprzemocy (COST IS801), COST IS1210 dotyczącego wpływu wyglądu i wizerunku online na funkcjonowanie i zdrowie młodzieży, COST CA16297 European Network for Problematic Usage of the Internet zajmujących się problematycznym wykorzystaniem internetu oraz COST CA18115 - Transnational Collaboration on Bullying, Migration and Integration at School Level podejmującym problematykę przemocy szkolnej w kontekście zjawisk migracyjnych. Autor pierwszych na rynku polskim prac dotyczących agresji elektronicznej.

Więcej
Mężczyzna w jasnym garniturze siedzi na pomarańczowym fotelu, uśmiechając się lekko. W tle rośliny i żółte światło.

dr MAREK KACZMARZYK

prof. dydakt. Uniwersytetu Śląskiego, nauczyciel i wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk, popularyzator nauki, autor podręczników i programów szkolnych. Proponuje spojrzenie na proces edukacji przez pryzmat znaczenia biologicznego podłoża szczególnie najnowszych osiągnięć neuronauk. Propagator dydaktyki ewolucyjnej – dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych (zarówno ewolucji biologicznej, jak i kulturowej) na procesy uczenia się i wychowania. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Najważniejsze z nich to: „Strefa Napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem” (Wydaw. Element, Gliwice, 2020), „Szkoła neuronów. O nastolatkach, kompromisach i wychowaniu” (Wydaw. Dobra Literatura, Słupsk, 2018), „Unikat. Biologia wyjątkowości” (Wydawnictwo Dobra Literatura, Słupsk-Warszawa, 2018), „Szkoła memów” (Wydawnictwo Element, Gliwice, 2018).

Więcej
Mężczyzna z siwą brodą i okularami, ubrany w ciemny żakiet, patrzy w stronę aparatu.

prof. UP dr hab. ROBERT STANISŁAW MAŁOSZOWSKI

dr hab. sztuki, zatrudniony na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Instytucie Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej Uniwersytetu Pedagogicznego im KEN w Krakowie. Członek Komisji Nauk Pedagogicznych krakowskiego oddziału Polskiej Akademii Nauk, członek Stowarzyszenia Małopolska Manufaktura Sztuki, współpracuje z placówkami edukacyjnymi (szkołami i przedszkolami) na terenie Krakowa. Głównym przedmiotem zainteresowań naukowo-badawczych jest oddziaływanie mediów elektronicznych na proces twórczości plastycznej dziecka. Bada estetyczne i dydaktyczne konsekwencje zastosowania komputera jako narzędzia w edukacji plastycznej. W twórczości artystycznej zajmuje się grafiką, grafiką komputerową, malarstwem i fotografią. Prowadzi liczne warsztaty twórcze dla dzieci i dorosłych. Autor kilkudziesięciu wystaw krajowych i zagranicznych. Jest autorem wielu publikacji naukowych i metodycznych, m.in. „Artyści w świecie pedagogiki – spotkania na polu sztuki” (współautorstwo K. Łapot-Dzierwa, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2018), „Kompetencje studentów kierunków pedagogicznych w obszarze plastyki” (współautorstwo K. Łapot-Dzierwa, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016).

Więcej
dr EDYTA NOWAK-ŻÓŁTY

dr EDYTA NOWAK-ŻÓŁTY

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, prodziekan Akademii WSB (Wydział w Cieszynie), wykładowca, trener, coach, tutor akademicki. Zainteresowania naukowe: psychologia uczenia się i nauczania, psychologia relacji międzyludzkich. Ostatnie publikacje: „Tutoring jako wyzwanie dla edukacji akademickiej”, Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, 2020 (w druku), „Platforma e-learningowa narzędziem w nauczaniu zdalnym osób dorosłych”, „Studia Edukacyjne” 2018, nr 50 (współautor T. Bożerocki), „Innowacyjna metoda nauczania pozaformalnego osób dorosłych” (współautor M. Walancik), Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, Dąbrowa Górnicza 2018.

Więcej
Kobieta w okularach siedzi przed regałem pełnym książek.

dr ANETA MARIA KOCHANOWICZ

pedagog, oligofrenopedagog i logopeda. Specjalizuje się we wspomagających i alternatywnych sposobach porozumiewania się (AAC) z dziećmi ze sprzężoną niepełnosprawnością. Jest zatrudniona na stanowisku adiunkta w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz na stanowisku logopedy w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjnym Stowarzyszenia OSTOJA we Wrocławiu. W 2016 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską pt. „Konteksty sensu życia i sensu troski o dziecko z syndromem apallicznym”. W 2017 roku została laureatką konkursu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na wyróżniającą się pracę doktorską z zakresu pedagogiki. Opublikowała monografię naukową zatytułowaną „Dziecko w śpiączce. Sens życia. Sens troski” we współpracy z Fundacją „Akogo?” Ewy Błaszczyk oraz z Kliniką „Budzik” (Łódź 2016). Jej najnowszą dwujęzyczną publikacją jest „Eye tracking w diagnozie, terapii i edukacji dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. Zarys problematyki”, w: „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, t. 14/2019, nr 4 (54).

Więcej
Portret uśmiechniętej kobiety z jasnymi włosami i zielonymi oczami.

dr EWA ZAWISZA-WILK

nauczyciel akademicki, pedagog, logopeda, mediator, terapeuta, adiunkt w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Prowadzi badania naukowe dotyczące procesu zmian i adaptacji w biegu życia osób z zaburzeniami neurorozwojowymi. Terapeuta – praktyk z dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Specjalista wczesnej interwencji terapeutycznej, certyfikowany terapeuta Metody Krakowskiej (Gabinet Terapii ProZA), ekspert do spraw zespołu Aspergera współpracujący z sądem. Jest autorem merytorycznym i trenerem psychoedukacyjnym w ramach czterech edycji projektów społecznych skierowanych do rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, gdzie z powodzeniem wykorzystuje techniki tutoringu i mentoring. Dysponuje wieloletnim doświadczeniem w pracy z grupami w kształtowaniu kompetencji społecznych. W pracy dydaktycznej koncentruje się na odkrywaniu potencjału i indywidualnym rozwoju studenta, kształtowaniu postaw i umiejętności, treningu uważności, budowaniu motywacji do rozwoju i samodzielnego doskonalenia zawodowego młodych ludzi. Pasjonatka pracy z ludźmi, skitouringu, jazdy konnej i podróży ekstremalnych, dzięki którym dba o work life balance. W kuchni eksperymentuje na mężu i synu smaki przywiezione ze wspólnych podróży. Autorka i współautorka książek i wielu artykułów naukowych.

Więcej
Uśmiechnięta kobieta z krótkimi, siwymi włosami i okularami, odzwierciedlająca przyjazną aurę.

mgr ANNA SZULC

mediator społeczny, tutor, nauczyciel matematyki, wychowawca z ponad trzydziestoletnim stażem, zdobywczyni I miejsca w Konkursie „Nauczyciel – Mediator” im. Joanny Kubiak (2016). Autorka książki „Nowa szkoła”. Pracuje w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli. Pisze o sobie: „Moja praca jest moją pasją, a zawód nauczyciela – zawodem wyjątkowym, wymagającym doskonalenia się, dostosowywania metod pracy do zmieniającej się rzeczywistości. W pracy i życiu stosuję język porozumienia bez przemocy (NVC). Wiedza z zakresu neurobiologii, psychologii, tutoringu ulepsza metody mojej pracy, które wspierają ucznia w procesie uczenia się i mnie, nauczyciela”. Swoją wiedzą i doświadczeniami dzieli się z innymi, między innymi organizuje spotkania studyjne, w których biorą udział nauczyciele z całej Polski. Pomysłodawczyni i organizatorka konferencji „EMPATYCZNA EDUKACJA => EMPATYCZNA POLSKA”, która po raz trzeci odbędzie się w Zduńskiej Woli w dniach 2-3 października 2020 roku (https://www.empatycznapolska.pl/).

Więcej
Portret osoby z rudymi włosami i okularami, w tle liście roślin.

mgr KATARZYNA KRYWULT-KRAJEWSKA

nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej OMEGA w Katowicach, laureatka konkursu "Nauczyciel-Innowator" MEN, twórca witryny www.polski.enauczanie.com, autorka projektu "Instrukcja Obsługi Języka Polskiego".

Więcej